• Äldre 2 Aug 21:54
    1837 visningar
    7 svar
    7
    1837

    KK - hur undvika allvar?

    Fråga:
    Jag lever sedan många år i ett äktenskap utan sex. Jag har haft två älskarinnor (inte samtidigt!), men båda har blivit kära i mig efter ett tag. Det var ju inte överenskommelsen, och eftersom jag inte vill lämna min familj så var jag tvungen att bryta. Båda levde i relationer inte helt olika min, men de började vilja ha mer än mina händer, kyssar och kropp. Jag vill inte lämna mitt äktenskap men inte heller leva utan sex. Hur ska jag göra för att min framtida KK ska vara nöjd med enbart sex? 


    NSA
  • Svar på tråden KK - hur undvika allvar?
  • Anonym (Fd älskar­inna)
    Äldre 2 Aug 22:09
    #1

    Ha bara sex. Du hör bara av dig när du vill ha sex, inga frågor om privatliv, berätta inget personligt om dig själv. Gå direkt efter sexet. Hur svårt kan det vara?

    Jag har själv haft ett förhållande med en som du, som vill ha kakan och äta den samtidigt. Behandlar kvinnor som skit för att få det bästa för sig själv.

    Vara bara den idiot du är mot nästa kk så blir nog oönskade känslor från hennes sida inga problem.

  • Äldre 2 Aug 22:20
    #2

    Kära anonyma f d älskarinna, jag vet inte vad jag gjort för att du ska kalla mig idiot. Det var i så fall lika mycket dessa båda kvinnor som ville äta kakan och ha den - i båda fallen var det hon som tog initiativet till en relation. Och är det något jag inte vill så är det att behandla en annan människa som skit.


    NSA
  • Anonym (ex-äl­skarin­na)
    Äldre 2 Aug 22:27
    #3

    jag var älskarinna till en gift man för många år sedan och det var ytterst strikt affärsmässigt hållet. 

    ungefär sammanfattat så här: 

    *Inga romantiska middagar
    *Inga dejter 
    *Ingen personlig inblandning, han berättade inte om sin familj såvida det inte var nödvändigt för arrangemangets skull, och jag berättade inget om mitt liv såvida det inte var nödvändigt för sammanhanget. Så vi småpratade aldrig om privata saker utan vi höll det neutralt då vi pratade väder, arbete, politik osv. 
    *inga telefonsamtal såvida vi inte behövde pga förseningar eller ändrade planer
    *vi skötte kontakten med sms eller mail
    *Vi hade minimal kontakt, vi hördes sällan eller aldrig av mellan gångerna vi träffades.
    *han hörde av sig när han ville träffas, då bokade vi hotell och vi stannade en natt. Åt frukost tillsammans och sen skildes vi åt.
    *Jag existerade inte i hans värld. Jag hade numret till hans jobbtelefon och maildressen gick till hans kontor.

    det här låter kanske tråkigt men det var jätteskönt att ha lite "regler" kring våra träffar . 
    Visst fanns det utrymme och möjlighet att bli kär och falla för honom för vi träffades ju ändå på en dejtingsajt och jag var attraherad honom givetvis. men eftersom vi hade en viss distans till varandra så kom vi aldrig varandra nära. Hade vi dejtat eller börjat prata i telefon lite då och då och blivit mer privata hade definitivt känslor utvecklats. 
    och jag tillät mig inte bli mer intresserad eftersom han inte skulle lämna sin fru och jag ändå ville ha en fast partner och familj.

  • Anonym (Fd älskar­inna)
    Äldre 2 Aug 22:30
    #4
    Vildlyx skrev 2015-08-02 22:20:26 följande:

    Kära anonyma f d älskarinna, jag vet inte vad jag gjort för att du ska kalla mig idiot. Det var i så fall lika mycket dessa båda kvinnor som ville äta kakan och ha den - i båda fallen var det hon som tog initiativet till en relation. Och är det något jag inte vill så är det att behandla en annan människa som skit.


    Hur behandlar du din fru? Du har ju postat i otrohet så hon är ju ovetandes om dina sidoförhållanden.

    Sen med tanke på att älskarinnorna fallit för dig så har du även lovat dom mer med dina handlingar än du nånsin tänkt ge. Skaffa en kk och behandla henne som ett ons fast ni ses upprepade gånger så slipper du hennes känslor, men du lär få byta kk oftare.
  • Anonym (ex-äl­skarin­na)
    Äldre 3 Aug 14:10
    #5

    Att tro att man kan ha en långvarig kk utan att någon får känslor någon gång är naivt tänkt. It aint gonna happen..

    Förr eller senare kommer någon att få djupare känslor och det kan lika gärna vara du som trillar dit.

    Det krävs ju attraktion minst för att kunna inleda en relation, och den kan fördjupas och utvecklas till intimare känslor. Givetvis.

    Vill du skydda dig själv och motparten mot känslor så rekommenderar jag att inte träffa samma tjej mer än en handfull gånger. Och låt det stanna vid enbart sex. Ingen dejt, ingen uppvaktning.

  • Äldre 4 Aug 15:13
    #6

    F d älskarinna - tack för kloka råd. Insiktsfullt av dig; jag var nog aningslös i båda fallen och lät mitt intresse för människor ta över... Och även om jag i detta sammanhang främst tror på köttets lust så är det svårt att helt värja sig för själens obotliga ensamhet. Men - vem har sagt att livet ska vara lätt?


    NSA
  • j a d e
    Äldre 4 Aug 16:12
    #7

    Är nog inga större problem om du sorterar lite bättre. Finns många personer, ja visst även kvinnor, som kan skilja mellan kärlek och sex med övriga tillhörande känslor. Att vara fullständigt ärlig mot damen ifråga från start är väl en grundförutsättning. Dvs du gör klart exakt vad du är ute efter och demonstrerar dina gränser. Var det någon som föreslog att behandla kvinnor som ons, dvs slit och släng i detta sammanhang? Synnerligen märkligt råd i så fall. Vore nog mer upplagt för andra sorters problem. Best of luck to you.

Svar på tråden KK - hur undvika allvar?