• Anonym (aj)

    gallsten

    Vaknade natten mot igår av fruktansvärd kramp i ryggen.

    Gick upp och duschade varmt. Lindras något och började istället kännas som magkatarr mitt i magen högt upp.

    Blev värre och värre och maken tog mig till akuten. Där konstaterades gallsten anfall. Inga blodprov el liknande utan man sa att det var det eftersom smärtan släppte efter en spruta voltaren.

    Kräktes en massa under kvällen och kände mig lite öm.

    Även idag är jag öm mitt i magen högt upp. Mest när jag rör mig.

    Är det normalt att ha lite efteront?

    Tycker inte det stämmer när jag läser om det.

    Erfarenheter någon?

  • Svar på tråden gallsten
  • Anonym (X)

    Ja, normalt att ha lite efteront, om det däremot inte ger med sig eller du får feber skall du åka in.

  • Anonym (aj)

    Men det kan sitta i några dagar eller så det efteronda utan att man behöver bry sig?

    Är bara en ömhet nu

  • Anonym (X)

    Ja alltså har du haft ett rejält gallstensanafall så brukar det vara ömt några dagar, kan tom vara så att man inte klarar av att äta ordentligt och lever på buljong i några dagar.
    Du behöver nog inte oroa dig, får du ett anfall så kan du inte missta dig, det gör ju fruktansvärt ont. Kan även vara "mindre anfall" där det känns som om man har dålig matsmältning, ont i ryggen , känns som om det är stopp men som man kanske kan genomlida hemma med lite massage/varm dusch etc.

    Var det ditt första? Ofta kan ju sådant här komma och gå beroende på vad man äter/ inte klarar av etc.

  • Anonym (aj)

    Aldrig haft det förut. Mindre ont mitt i magen idag men istället ont långt ut på höger sida under revben nästan mot ryggen.

Svar på tråden gallsten