• BedragenMan

    Kan inte förstå otrohet

    Hej. Är en man,49, osmickrande besked i måndags att min fru,48,vill skiljas.Det har hon sagt förut och ändrat sig. Men nu kändes det som allvar. Har känt på mig att hon inte mår bra.Hela sommare har jag tillbringat själv på landet med svärmor! Min fru har varit på resa med dotter samt en tripp med väninnan. Under förra veckan rasade min värld totalt!! Började med att jag fick telefonräkningen, skulle betalas.Hittade en extra sida med samtal i utlandet(resan med dottern). 17 sms på en dag till ett nummer, inga mer sms! Frågade vem det var: -en gammal kund som skickade lite roliga sms, sa hon. Kändes som hon ljög. Kollade upp numret och det var en 28 årig kille. Kollade teleräkningarna och hittade numret 40-50 tal sms vid konstiga tider, även midsommarafton när hon satt med mig!! Gjorde en ful grej, loggade in på hennes mail och iCloud!! Då kom det upp en konversation med han på iMesseges(massa smileys m pussar rosor längtar osv) Att dom skulle träffas idag(förra onsdagen) jag ringde och frågade vad hon gjorde:- e på väg till landet efter kundbesök. Då frågade jag om hon inte åkte från sin nya kille?? Hon blev skitförbannad för att jag spionerat!?!? Världen trasades ihop för mig. Har inte kunnat jobba sen i måndags. Det blev mycket tjafs, hon bedyrade att dom inte haft sex, bara träffats och pratat! VISST!!! Hittade en p-biljet liggandes hemma helt öppet, nattparkering i stan?? Jag var på landet då, 1 månad sedan. Då erkände hon att dom haft sex. Men bara 1gång! Hon sa att dom träffats första gången på en kryssning i mars!!!!!!

    Snacka om att jag är blåst! Hon vill skiljas till 98% i måndags, jag var 2%!! Tungt att höra.

    Jag vet inte vad jag vill, kommer jag orka med det här? Efter 23 år, hur kan man vara så jävla falsk och feg????? Lång brev, men jag brukar inte skriva brev eller inlägg. Behöver stöd och råd!!!!

  • Svar på tråden Kan inte förstå otrohet
  • gaptoothbitch

    Ba packa och dra. Vad skall du emd frun att göra? Varför vill du leva i en relation där du är ett andrahandsval? Är du guacamole vid sidan om, eller kanske vitlöksbröd?

    Nej, du förtjänar bättre. Success is the best revenge. Be om högre lön på jobbet och skaffa en troféfru så löser sig allt.

  • PelleX

    Först måste du finna ut vad du vill mitt uppe i detta kaos.

    Har du fått hela historien eller bara ena hörnet? Ju längre det pågått och varit mycket sex desto svårare blir det att förlåta.

    En andra faktor är att hon ångrar. Det verkar ju inte så. Lämnar hon dig för honom eller för friheten, som bl.a. Innebär att hon kan vara mer med honom?

    Om du nu väljer att vilja fortsätta med henne så måste ni snacka ut gärna med någon proff på detta. Oberoende om det löser sig eller inte så kommer du få mer klarhet och kommer fortare acceptera det som kommer att ske.

  • Anonym (Talande man)

    Alltid viktigt att rannsaka sig själv i detta läge för att skapa förståelse. Kan tänka mig att inte ens du är nöjd med dig själv och ditt sätt att leva. Lika bra att ta chansen att skapa något nytt nu när du fortfarande har en hel del goda år framför dig. Fokusera på dig själv, det är det viktigaste.

  • Anonym (somjagdå)

    Jag ska inte ge dig något råd TS då alla förhållanden är olika.

    Jag kan däremot berätta hur det var för mig och hur jag tänker om det.
    Min fd fru var otrogen. Hon bedyrade att det inte var nåt när jag frågade eftersom jag kände på mig att det var nåt lurt. Så stötte jag ihop med dem på stan när hon sagt att hon skulle jobba. Hon trodde jag var på jobb på annan ort, men det hade blivit inställt. Jag var helt sänkt och mådde förjävligt dåligt. Jag fick  hjärtrytmrubbningar tom i den vevan. Sen drog hon till den andre i ett annat land och lämnade mig ensam med tre ungar. Efter några dagar ringde hon och frågade om hon fick komma hem. Jag svarade att det fick hon! (BIG MISSTAKE)
    Det visade sig att hon blivit dumpad av den andre mannen. Vi tragglade oss fram, mest för barnens skull. Sen ville jag skiljas efter ett par år. Men då hotade hon med självmord. Jag vågade helt enkelt intye fullfölja. (BIG MISSTAKE nr 2).
    Efter ytterligare nåt år kom jag på henne med att skriva och ringa till en kollega i samma bransch. Hon var otrogen igen. Hon visste inte att jag visste. Då blev det skilsmässa. Jag var 49 år då. Jag levde ungkarlsliv ett tag. Skaffade MC igen. Köpte radhus och renoverade det. Har ett välbetalt och intressant chefsjobb. Så började jag umgås med en kvinna jag känt i många år och som var singel. Tycke uppstod som det heter och i dag är vi lyckligt gifta. Jag har aldrig mått bättre!

    Med facit i hand skulle min fd fru och jag gått skilda vägar mycket tidigare. Jag skulle inte ha försökt reparera det som inte gick att laga. Jag skulle inte ha trott på henne. Jag insåg inte vem hon egentligen var och vad hon är kapabel till när vi levde som ett par. Vi var ändå gifta i bortåt 25 år. Märkligt!

  • BedragenMan

    Tack för svaren. Är i kvalet eller valet om att lämna in papper skilsmässa.
    Pratade med henne idag och sa att jag förlåter henne!! Dum i huvudet eller....
    Vet inte riktig vilken väg jag ska gå. Känslorna svallar upp och ner hela tiden.
    Vet inte om jag fått svaret om hur många gånger dom haft sex, hon säger att det bara är en gång!? Men dom har träffats flera gånger! Vad ska man tro, vem ska man lita på?? 

  • Linux1003

    Det är alltid jobbigt när det handlar om otrohet och även om det är väldigt svårt för stunden så tror jag att det kan vara bra att rannsaka sig själv som någon här nämnde.

    Jag är ingen förespråkare när det gäller otrohet och missförstå mig rätt men det finns alltid eller för det mesta bakomliggande faktorer som leder till otrohet. I mitt tidigare liv så var min sambo otrogen. Jag blev mäktigt sårad och besviken men innerst inne när jag väl sansade mig så insåg jag att det var jag själv som drev henne till det för jag trodde inte på oss och det hade hon anat.  Jag insåg också att det bästa var att gå skilda vägar även om hon inte ville riktigt. Otroheten är oftast en konsekvens av en avsaknad av någonting i ett förhållande och det gäller primärt att vara lyhörda mot varandra och inte minst vara ärlig mot sig själv med vad man vill.

    Hoppas det löser sig för dig.

  • Anonym (Kajsa)

    Det spelar väl ingen roll exakt hur många gånger de haft sex. Det intressanta är väl hennes förklaring och hur ni haft det innan detta hände. Har ni haft det dåligt i många år och detta är hennes sätt att ta sej loss? Har hon en femtioårskris och behövde bekräftelse från någon annan? Har ni ett ok sexliv ihop? Om ni haft det bra på alla sätt är det synd att kasta bort det för en kort fling , det kunde kanske varit du som drabbats och vem vet om man skulle stått emot en 28-åring om du just hade en livskris. Passion är en stark kraft och är man ihop länge ökar risken att någon i paret drabbas. Men som sagt det kan vara ett sätt att sätta spiken i kistan och ta sej loss ur något dött också. Prata med henne om hur det blev så .

  • Dexter dot com

    Ingen som mår bra och har ett bra, fungerande förhållande /äktenskap kastar bort det efter 23 år. Naturligtvis finns det orsaker till att hon hon gjort som hon gjort och vill du förlåta henne måste du sätta dig ner och lyssna på henne. Förlåta kan man bara om man verkligen förstår personen !
    Försök strunta i vem han är, varför hon valde honom och om/när dom haft sex och fokusera på varför hon varit otrogen istället. 
    Jag försvarar inte otrohet men det ligger oftast mycket missnöje och dåligt mående bakom som är viktigt att ni löser och du förstår om ni ska kunna fortsätta ihop eller vara vänner om ni väljer att gå i sär.

  • BedragenMan

    Hej och tack för alla svar. Har idag lämnat in skilsmässopapprena till tingsrätten. Det släppte något i kroppen efter det. En befrielse kändes det som. Rannsakade mig själv att det måste vara det rätta. Skulle det visa sig att man ångrar sig så är det inte något större problem att gifta sig igen. Detta förhållande är det så mycket skador i just nu! Jag har vetat att hon vill finna sig själv, vad hon vill med livet. Hon har "hotat" med skilsmässa förut men dragit tillbaka det efter 1 dag typ. Jag har känt det som om man satt och väntade på att bli avrättad. Man blev försiktig så att man inte skulle ge henne en anledning att skiljas! SÅ FEL AV MIG!!
    Borde ha varit man och sagt vad JAG VILL, VAD JAG TÄNKER, VAD JAG KÄNNER! Hon sa idag att hon inte älskade mig!GråterHon tyckte om mig som en kompis! Det var det avgörande kände jag. Papper till tinget blev det!
    Det har bara varit så intensivt jävla mycket på så kort tid och alla "bevis" serverade på ett silverfat! Livet är hårt men Jag Älskar Livet. Bara att se framåt.

  • Anonym (somjagdå)
    BedragenMan skrev 2015-08-03 21:19:12 följande:

    Hej och tack för alla svar. Har idag lämnat in skilsmässopapprena till tingsrätten. Det släppte något i kroppen efter det. En befrielse kändes det som. Rannsakade mig själv att det måste vara det rätta. Skulle det visa sig att man ångrar sig så är det inte något större problem att gifta sig igen. Detta förhållande är det så mycket skador i just nu! Jag har vetat att hon vill finna sig själv, vad hon vill med livet. Hon har "hotat" med skilsmässa förut men dragit tillbaka det efter 1 dag typ. Jag har känt det som om man satt och väntade på att bli avrättad. Man blev försiktig så att man inte skulle ge henne en anledning att skiljas! SÅ FEL AV MIG!!
    Borde ha varit man och sagt vad JAG VILL, VAD JAG TÄNKER, VAD JAG KÄNNER! Hon sa idag att hon inte älskade mig!GråterHon tyckte om mig som en kompis! Det var det avgörande kände jag. Papper till tinget blev det!
    Det har bara varit så intensivt jävla mycket på så kort tid och alla "bevis" serverade på ett silverfat! Livet är hårt men Jag Älskar Livet. Bara att se framåt.


    Så borde jag också gjort. I stället lät jag ett antal år gå till spillo innan det blev definitivt.

    Starkt gjort TS! Du kommer ut på andra sidan som en starkare man. Allt det praktiska löser sig.
Svar på tråden Kan inte förstå otrohet