• CelineL

    Gravid trots p-piller

    Hej på er. Lite osäker på om denna tråd tillhör Abort eller Graviditet men vi kör...

    Jag gjorde en medicinsk abort för nästan exakt ett år sedan. Det var inte alls vad jag ville göra men jag och min kille var/är absolut inte redo rent praktiskt för barn. Jag blev gravid på p-piller, dock gick jag på antibiotika och det var då det hände eftersom skyddet försvinner (vilket jag ej blev informerad om). Efter aborten som gick relativt smärtfritt fysiskt satte jag in en p-stav. Mådde pyton mentalt hela hösten både pga aborten och p-staven som gjorde att jag blödde konstant i fem månader. Tog därför ut staven i januari och började äta p-piller igen då det funkat i 6 år. Har endast blivit gravid en gång på piller alltså och det var när antibiotikan tog bort skyddet förra sommaren.
    Allt kändes jättebra, jag mådde bra igen och mensen blev regelbunden. Skitbra tänkte jag, p-piller is the shit ändå! Men tji fick jag...
    Nu i juli kom aldrig mensen. Testade mig och plussade. Förstod ingenting då jag INTE har slarvat med pillren och har inte varit magsjuk e.d. 
    Jag har verkligen gjort allt enligt konstens alla regler. Men ändå blev jag gravid. När jag plussade blev jag helt panikslagen då jag/vi fortfarande inte är redo för barn. Har visserligen ett stabilt förhållande med min kille sedan fem år tillbaka, men vi bor hemma fortfarande då bostadsmarknaden som ni vet är ett rent helvete om man inte har fast anställning... Jag börjar plugga till hösten och min kille jobbar halvtid och tjänar inga stora pengar direkt. Vi har liksom ingen möjlighet att bli föräldrar just nu. Och jag vet att det "alltid löser sig" men det är inte såhär vi vill att det ska ske.
    Därför har jag bokat tid för en medicinsk abort igen. Är nervös och ledsen då jag vet hur dåligt jag mådde sist. Längtar efter barn så oerhört mycket men vill att det ska hända på rätt sätt, när vi känner att det passar.
    Jag ville mest höra med er här om ni har blivit gravida på p-piller någon gång? Det ska ju inte hända!! Jag förstår varför det hände förra sommaren men nu?! Är så frustrerad och uppgiven då jag egentligen inte orkar gå igenom detta igen men måste. Och jag vill inte ha några åsikter om mitt val att genomgå en till abort, det är vad jag känner måste göras trots mina drömmar om barn. Så det enda jag vill höra är era erfarenheter av oönskade graviditeter trots preventivmedel.
    Må så gott!

  • Svar på tråden Gravid trots p-piller
  • Anonym (same)

    Jag har blivit gravid med ALLA preventivmedel jag haft, p-piller, kondom, spriral etc

    Fått några mf när bebisverkstan var igång och fått göra en del aborter just pga skydd som harvat. Helt sjukt är vad det är.

    Nu har jag steriliserat mig eftersom jag har barn så det räcker och inte vill behöva ha ångest varje månad ifall mensen ska komma eller inte.

    Ni kan kanske köra dubbelt med p-piller och kondom runt ägglossning?

Svar på tråden Gravid trots p-piller