• Äldre 3 Aug 10:56
    711 visningar
    2 svar
    2
    711

    Sovande våldtäkt

    Hej till er alla!

    Tänkte höra om någon mer på denna gjord har haft samma svårigheter som jag.

    Jag blev ofrivilligt påtvingad sex under en natt när jag sov och var berusad. Mådde jätte dåligt efter det

    Startade även ett förhållande med denna man efter lång tid efter denna händelse men det funkade aldrig efter droger på honom och destruktivt förhållande. Försökte gå första halvåret men fick ej.

    Levde kvar i detta sjuka förhållande med mycket svek och utnyttging.

    När jag väl kom därifrån ett år senare kände jag bara ilska över allt jag varit med om. Allt som hänt under förhållandet kom upp i ångest och ilska. Jag förstod att jag blivit våldtagen i sömnen eftersom jag inte var med. Fick söka hjälp och gå i gruppsamtal på kvinnojouren för att prata om det.

    Skämdes över vad jag varit med om. Vuxna kvinna!

    Idag 4 år senare sen vi bröt upp har mycket lagt sig i ilska men att jag tänker på den mannen ändå. Ser dem goda stunderna. När jag dricker lite kan jag bli svag och ringa till honom men han svarar inte. Han är arg på mig för vad jag känner. Han sa att " jag fick skylla mig själv som kom till honom och somna hos honom den natten" kände mig som ett luder.

    Men varför inledde jag ett förhållande med den mannen? Varför kan jag inte släppa och gå vidare? Vad är drt för fel? Finns det någon här som känner igen sig? Kramar

  • Svar på tråden Sovande våldtäkt
  • Sabina
    Äldre 4 Aug 10:42
    #1

    Hej har varit med om något liknande, jag tror det handlar mest om dålig självkänsla, man måste övertala sig själv att man förtjänar bättre än så, alla har goda och onda sidor men man märker vilken som tynger mest, man ska inte ha något med sånna människor att göra, man blir alltid sårad i slutändan

  • Paulin­a P P
    Äldre 4 Aug 11:42
    #2
    Dixie65 skrev 2015-08-03 10:56:51 följande:

    Hej till er alla!

    Tänkte höra om någon mer på denna gjord har haft samma svårigheter som jag.

    Jag blev ofrivilligt påtvingad sex under en natt när jag sov och var berusad. Mådde jätte dåligt efter det

    Startade även ett förhållande med denna man efter lång tid efter denna händelse men det funkade aldrig efter droger på honom och destruktivt förhållande. Försökte gå första halvåret men fick ej.

    Levde kvar i detta sjuka förhållande med mycket svek och utnyttging.

    När jag väl kom därifrån ett år senare kände jag bara ilska över allt jag varit med om. Allt som hänt under förhållandet kom upp i ångest och ilska. Jag förstod att jag blivit våldtagen i sömnen eftersom jag inte var med. Fick söka hjälp och gå i gruppsamtal på kvinnojouren för att prata om det.

    Skämdes över vad jag varit med om. Vuxna kvinna!

    Idag 4 år senare sen vi bröt upp har mycket lagt sig i ilska men att jag tänker på den mannen ändå. Ser dem goda stunderna. När jag dricker lite kan jag bli svag och ringa till honom men han svarar inte. Han är arg på mig för vad jag känner. Han sa att " jag fick skylla mig själv som kom till honom och somna hos honom den natten" kände mig som ett luder.

    Men varför inledde jag ett förhållande med den mannen? Varför kan jag inte släppa och gå vidare? Vad är drt för fel? Finns det någon här som känner igen sig? Kramar


    Varför blev du ihop med mannen som våldtog dig? Hur kan man vilja vara tillsammans med en sån man?
Svar på tråden Sovande våldtäkt