• Anonym (undrar)

    varför är dem flesta på fl "idioter"?

    Har varit och kollat runt här ett tag nu och märkt att många som svarar på folks frågor (ibland har dem känsliga ämnen,)så är svaren nedlåtande, sarkastiska och tom elaka! Finns ni bara här för att mobba okända personer(för då höjer ni upp er själva ur era egna personliga missär) eller är ni verkligen så kalla och har ingen medkänsla för folk? Kan man inte vara vänlig och ha medkänsla ?för vad vet ni när ni inte har gått i personens skor?

  • Svar på tråden varför är dem flesta på fl "idioter"?
  • Anonym (???)

    Du kan väl knappast kalla folk idioter när du varken kan stava eller använda "dem" rätt? Så vi har väl alla våra fel kan jag tänka.

  • Anonym (Tja)

    Tja.. Det brukar vara de som skriver dem istället för de som brukar försvara och heja på en blåst ts, och anklaga de vettiga svar ts får för skrivna av korkade idioter. Så där har du väl förklaringen till att du uppfattar fl fullt av idioter.

  • Anonym (jo)

    Jag tror inte att de är så många som det känns som. Jag tror att det är en grupp mobbare, en minoritet, sedan är det en grupp om dras med för att de är den typen av personer helt enkelt, de ändrar åsikt efter vad andra tycker för att känna sig populära. Sedan är det en liten grupp som inte säger något för att de inte orkar tjafsa och några som försvarar, men får skit.

    Ungefär som i högstadiet.

  • Fagler

    Jodå jag håller med dig TS. Det är en grupp användare på FL som har väldigt hård högstadiejargong. Och de som absolut måste hacka på stavning samt petitesser som när "de" och "dem" ska användas. Tror de saknar sakliga belägg och därför tjurar ihop och hackar på andra.

  • Anonym (undrar)

    Viste med säkerhet att några skulle påpeka om stavningen! :) och att ni som tog åt er så verkar ni vara just dom (obs se nu hur jag stavar :))som varken har eget liv eller förståelse för andra! Ni kan bara må bra av att ni anonymt sitter och mobbar andra. :).

  • Zarch

    Dum och elak ska man ju inte vara, däremot så tror jag att man inte bör hänga på forum och liknande sidor om man har för "tunn hud". Så försök att inte ta åt dig.

  • Sockervaddspinnen
    Anonym (???) skrev 2015-08-03 11:15:02 följande:

    Du kan väl knappast kalla folk idioter när du varken kan stava eller använda "dem" rätt? Så vi har väl alla våra fel kan jag tänka.


    Typ så här menar du???
  • Sockervaddspinnen

    Håller med dig.

    Tycker att hela FL svämmar över av små översittare.

  • fluu

    Jag håller faktiskt inte riktigt med. Jag tycker att de flesta egentligen är trevliga, kunniga och stöttande. Sedan får man väl kanske vara lite hårdhudad i vissa slags diskussioner och hålla sig borta från de bråkmakare som finns.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • taquine

    De som jag upplever som mest elaka)otrevliga är dom som inte vågar skriva under sitt nick.Som alltid skriver anonymt 
    Tycker de flesta är trevliga med några få undantag ,men dom kan man ju bara ignorera , varför lägga energi i onödan på korkat folk? 
    Och lite skinn på näsan skadar inte när man är ute på olika forum;)


    Goodness me
  • Panduro
    Anonym (???) skrev 2015-08-03 11:15:02 följande:

    Du kan väl knappast kalla folk idioter när du varken kan stava eller använda "dem" rätt? Så vi har väl alla våra fel kan jag tänka.


    Så bara för att TS hade några stavfel i sin text kan hon inte tycka att folk är elaka på FL? Även om jag tycker att "idioter" är att ta i, så håller jag med TS. Många trådar urartar och blir rena mobbnings/pajkastningstrådar.
  • kenneth768768
    Anonym (???) skrev 2015-08-03 11:15:02 följande:

    Du kan väl knappast kalla folk idioter när du varken kan stava eller använda "dem" rätt? Så vi har väl alla våra fel kan jag tänka.


    Så att vara idiot och elak och nedlåtande är på samma nivå som att inte kunna använda "dem"? Och använder man "dem" fel kan man inte ha en frågeställning runt varför så många är elaka och nedlåtande?
  • Anonym (Hmm..)

    "Känsliga rummet" är ju inte längre värt namnet. Enligt reglerna ska där visas extra stor hänsyn. Men så är det ju tyvärr inte längre. Tonen där kan ofta vara både spydig, hånfull och raljerande, och ibland rent elak.  Tråkig utveckling!

  • Anonym (tjipp)
    Anonym (undrar) skrev 2015-08-03 11:12:10 följande:

    Har varit och kollat runt här ett tag nu och märkt att många som svarar på folks frågor (ibland har dem känsliga ämnen,)så är svaren nedlåtande, sarkastiska och tom elaka! Finns ni bara här för att mobba okända personer(för då höjer ni upp er själva ur era egna personliga missär) eller är ni verkligen så kalla och har ingen medkänsla för folk? Kan man inte vara vänlig och ha medkänsla ?för vad vet ni när ni inte har gått i personens skor?


    De flesta människor är idioter, så även på forum.
  • Anonym (tralalala)

    För att sidan har gått omkull för länge sen, endast dom mest envisa trollen, dom som njuter av att skriva skit och klanka ner på folk är kvar.


     

  • trollm4astern

    En anledning och en anledning bara: Reaktion. Det är kul att se folk bli rosenrasande över någon skitsak som dom inte håller med om 

  • Anonym (jo)
    trollm4astern skrev 2015-08-04 13:35:30 följande:

    En anledning och en anledning bara: Reaktion. Det är kul att se folk bli rosenrasande över någon skitsak som dom inte håller med om 


    Frågan är väl bara vad som är en liten skitsak. En sak som är en liten rolig skitsak för en person kanske får en annan person att vilja dö.

    Folk är så jävla okänsliga när de sitter bakom en skärm.
  • Anna Hady
    Anonym (undrar) skrev 2015-08-03 11:12:10 följande:

    Har varit och kollat runt här ett tag nu och märkt att många som svarar på folks frågor (ibland har dem känsliga ämnen,)så är svaren nedlåtande, sarkastiska och tom elaka! Finns ni bara här för att mobba okända personer(för då höjer ni upp er själva ur era egna personliga missär) eller är ni verkligen så kalla och har ingen medkänsla för folk? Kan man inte vara vänlig och ha medkänsla ?för vad vet ni när ni inte har gått i personens skor?


    Nåja, visst finns det några personer här som använder fl som ventil för sin egen frustration, men jag har också varit med om att jag blivit kallat för bitter, elak och vad vet jag, enbart för att jag hade någon annan syn på saken än någon ts. 

    De flesta här glömmer lite att fl är en diskussionsforum, menar att man får ha olika syn och diskutera dem, och är bara ute efter bekräftelse och 100 % medhåll.

    Förövrigt är det väl lite lustigt att skälla på dem som beter sig nedlåtande och samtidigt startar en ts där man påstår att de flesta här är "idioter".
  • Anonym (jo)

    of, men kan tänka mig att hon/han skrev så i affekt och var ledsen eller arg.

    Visst får man ha olika åsikter, men tror inte ts menade dessa kommentarer, tror mig förstå exakt vilka kommentarer. De som enbart är till för att såra eller förstöra, eller faktiskt rentav ondskefulla kommentarer när någon exempelvis känner sig självmordsbenägen, några sådana såg jag t.ex. förra sommaren. Där häpnade man över hur mycket vissa kunde komma undan med.

    Andra vanliga exempel är väl när någon berättar om att hon blir/blivit misshandlad, och diskussionen blir huruvida ts är ett troll.

Svar på tråden varför är dem flesta på fl "idioter"?