• Gert

    När får SD makten?

    Hur lång tid dröjer det tills SD får makten och sitter i regeringen?


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När får SD makten?
  • Gert

    Jag tror om 3-4 år. Efter nästa val kommer DÖ att dö och då kommer SD till makten.


    Give ´em Hell!
  • Kofot
    todo nada skrev 2015-08-03 20:02:22 följande:
    Alternativet "när grisar flyger"" fanns inte.. smile4.gif
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-08-04 11:09:25 följande:

    Eh de sitter redan i regeringen...


    Gör de? Glad
    Give ´em Hell!
  • Kofot
    Nerfherder skrev 2015-08-04 11:09:25 följande:
    Eh de sitter redan i regeringen...
    Riksdagen menar du väl?
  • thure

    Tjafset angående SDs tunnelbaneannons är på första sidan på de flesta medier. SVT har därtill en undersökning om de enorma vinsterna som görs av flyktingentreprenörerna som första nyhet.

    Då media inte har släppt några opinionsundersökningar på länge så är det svårt att sia om opinionsläget. Klart är dock att SD har medvind då inget annat parti tar tag i det pågående vansinnet.

    Jag säger något liknande som Reinfeldt sa en gång i tiden:
    7K kan bara vinna om SD kommer fulla och börjar slåss. Skrattandehttp://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3182&artikel=3479663

  • Gert
    thure skrev 2015-08-04 13:14:49 följande:

    Tjafset angående SDs tunnelbaneannons är på första sidan på de flesta medier. SVT har därtill en undersökning om de enorma vinsterna som görs av flyktingentreprenörerna som första nyhet.

    Då media inte har släppt några opinionsundersökningar på länge så är det svårt att sia om opinionsläget. Klart är dock att SD har medvind då inget annat parti tar tag i det pågående vansinnet.

    Jag säger något liknande som Reinfeldt sa en gång i tiden:
    7K kan bara vinna om SD kommer fulla och börjar slåss. Skrattandehttp://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3182&artikel=3479663


    tinyurl.com/pjk4gqj

    "Det är bara det att jag inte kan vinna den debatten - om han inte kommer full och börjar slåss i studion, säger Reinfeldt till Nerikes Allehanda.

    Han hade rätt. Det var därför han avgick efter valet och Jimmie Åkesson blev valets stora vinnare.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden När får SD makten?