• MoaElis

    någon som vet hur nyckelbox fungerar?

    Jag jobbar på hemfrid och på mitt schema står det "KeyBox" och ett nummer efter, är alltså nyckeln i någon box med en kod? Vart brukar den vara? Typ utanför dörren eller?

  • Svar på tråden någon som vet hur nyckelbox fungerar?
  • DickRex

    Men HALLÅ, fråga din arbetsgivare!!!! Ingen här kan väl ge dig ett svar som du kan vara 100%-igt säker på att du har användning av ändå. 


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • MoaElis

    Men jo? Om man har en nyckelbox eller känner någon som har, eller bara vet ändå. Jag tycker att jag har frågat så mycket senaste tid pga osäkerhet, snart börjar dom nog tro att jag är fullständigt dum i huvudet. Jag vill liksom bara känna mig lite säker även om jag förmodligen ser det när jag kommer fram.

  • DickRex

    Men du har väl inte frågat om detta med "Keybox" förut eller? Tycker att du borde säga till din arbetsgivare att "Nä, nu kommer jag här och frågar igen... Ni har inte en lite lathund eller infoblad med frågor och svar på sådant som man inte med automatik vet bara för att man blir anställd? Skulle ju underlätta för både er och mig tänker jag." Det är ju faktiskt inte du som är "dum i huvudet" när du inte får den information du behöver för att sköta ditt jobb. Det är snarare din arbetsgivare som saknar rutiner och kompetens här.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Aikido
    MoaElis skrev 2015-08-03 17:33:25 följande:
    Men jo? Om man har en nyckelbox eller känner någon som har, eller bara vet ändå. Jag tycker att jag har frågat så mycket senaste tid pga osäkerhet, snart börjar dom nog tro att jag är fullständigt dum i huvudet. Jag vill liksom bara känna mig lite säker även om jag förmodligen ser det när jag kommer fram.
    Dum är du bara om du inte tar reda på det du behöver veta för att kunna utföra ditt arbete om nu arbetsgivaren inte gett dig tillräcklig information.

  • MoaElis

    Det kändes bara som att det var en dum fråga men det kanske inte var det då. 

  • Aikido
    MoaElis skrev 2015-08-03 18:16:01 följande:
    Det kändes bara som att det var en dum fråga men det kanske inte var det då. 
    Men om det är någonting du inte fått reda på och som kanske är nödvändigt för att du ska kunna göra det du ska är det väl bättre att fråga direkt och riskera att känna sig lite dum än att senare stå på plats och inte ha en aning om vad man ska göra?

    Att fråga om saker man inte känner till är aldrig dumt. Har du varit länge på samma arbetsplats och ställer samma frågor om och om igen kanske du behöver lite... stöd för minnet Flört.
  • MoaElis
    Aikido skrev 2015-08-03 20:15:29 följande:
    Men om det är någonting du inte fått reda på och som kanske är nödvändigt för att du ska kunna göra det du ska är det väl bättre att fråga direkt och riskera att känna sig lite dum än att senare stå på plats och inte ha en aning om vad man ska göra?

    Att fråga om saker man inte känner till är aldrig dumt. Har du varit länge på samma arbetsplats och ställer samma frågor om och om igen kanske du behöver lite... stöd för minnet Flört.
    Jo så är det ju absolut, jag frågar hellre innan. Jag har bara jobbat i några få veckor så det kanske ses som okej med (dumma, eller bara vanliga) frågor. 
  • DickRex
    MoaElis skrev 2015-08-03 23:07:16 följande:
    Jo så är det ju absolut, jag frågar hellre innan. Jag har bara jobbat i några få veckor så det kanske ses som okej med (dumma, eller bara vanliga) frågor. 
    ABSOLUT! Tänk på att om du klantar till det (om än så lite) för att du inte har frågat så verkar det ruggigt mycket mer korkat. 
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • MoaElis

    Det var ju ett detaljerat svar jag fick. Bara koden (som jag redan hade).. aja, antar (hoppas) att jag ser den när jag kommer fram då.

  • thure

    Nyckelboxen brukar sitta bredvid ytterdörren och öppnas med en sifferkombination.

  • Aikido
    MoaElis skrev 2015-08-04 07:32:48 följande:
    Det var ju ett detaljerat svar jag fick. Bara koden (som jag redan hade).. aja, antar (hoppas) att jag ser den när jag kommer fram då.
    Men du... om du får ett svar som inte hjälper får du väl formulera om frågan.
  • MoaElis
    Aikido skrev 2015-08-04 16:26:55 följande:
    Men du... om du får ett svar som inte hjälper får du väl formulera om frågan.
    Jag frågade "vart sitter den" och fick då koden. Jag vet inte riktigt på vilka andra sätt man ska kunna fråga det på.
  • Virriga Vera
    MoaElis skrev 2015-08-04 19:02:39 följande:
    Jag frågade "vart sitter den" och fick då koden. Jag vet inte riktigt på vilka andra sätt man ska kunna fråga det på.
    Då frågar man igen, tack för koden, men var sitter boxen?

  • MoaElis

    Ja det kan man ju göra men jag kände att jag inte orkade göra det, uppenbarligen har de tröttnat på mina frågor. Men jag var där idag och den satt utanför dörren.

Svar på tråden någon som vet hur nyckelbox fungerar?