• Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 4 Aug 00:26
    614 visningar
    7 svar
    7
    614

    Hur långt in i en graviditet har ni testat negativt på grav.test?

    Som i rubriken säger.
    Man hör ofta om att folk tester positivt tidigt in i en graviditet, även flera dagar innan mens. Men hur sent har det hänt att ni testat negativt?

    Alltså, dagen mensen skall komma kommer, och inget händer... Det går en dag, två, kanske fler? Ni testar negativt, mensen fortsätter att lysa med sin frånvaro, går kanske några dagar och ni testar igen, negativt igen kanske eller så är det helt plötsligt positivt. 

    Alltså hur långt in i en graviditet har ni fått negativt på era test för att sedan få veta att ni var gravida hela tiden? 

    Hur länge kan låghormonare får går i ovisshet? 

    Eller har ni andra anledningar varför ni fått ett falskt negativt?

  • Svar på tråden Hur långt in i en graviditet har ni testat negativt på grav.test?
  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 4 Aug 00:53
    #1

    puff

  • Äldre 4 Aug 01:04
    #2

    10 veckor. Sen gick jag till en gyn....


    Though we think we witness, we're part of the scene.
  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 4 Aug 01:20
    #3
    Aniiee skrev 2015-08-04 01:04:40 följande:

    10 veckor. Sen gick jag till en gyn....


    OJ :-O Du var rejält låghormonare då! I vecka 10 så testade du fortfarande negativt? Det är otroligt men spännande
  • Äldre 4 Aug 01:24
    #4

    Wow. Jag testade negativt i dag 8 dagar efter mensen skulle kommit (om jag är gravid är jag i början av vecka 6). Trodde det var omöjligt att vara gravid då :-O Men risken/chansen finns då :-O Får vänta och se om mensen kommer då och testa igen i annat fall.

    (kan vara spännande att hänga kvar i tråden för att se om det finns flera då kanske )


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 4 Aug 05:55
    #5

    Puff igenfolk kanske vaknat till nu

  • Äldre 4 Aug 07:40
    #6

    Inte jag men kompisen testade negativt fram till vecka 20-22 eller så, testade positivt först i ungefär vecka 30. Kände inga sparkar, hade inte gått upp ett gram och hade dessutom använt p-spruta i två år. Gissa chocken... Tösen är idag 6 år och söt men ja så det kan gå liksom 

  • Anonym (...)
    Äldre 4 Aug 07:43
    #7

    Jag testade negativt i 3 veckor innan jag fick ett svagt plus.

Svar på tråden Hur långt in i en graviditet har ni testat negativt på grav.test?