• Ruttan41

    Wasabi i "härligheten" vad göra?

    Jag och min pojkvän satt och mös med lite vin till maten igår. Det slutade med att nästan hela boxen var tom.. För att göra en lång historia kort hade vi jättetrevligt med många livliga diskussioner. Vi kom in på olika matkulturer och spännande rätter. (Min favoriträtt är sushi)

    Olyckligtvis hade pojkvännen tydligen aldrig smakat det och det fanns inte tillbehör till att laga. Lite på lyset gav Jag då ett skämtsamt förslag. Han kunde ju förstås "äta min sushi" ....sagt och gjort. Vi begav oss in i sovrummet med en wasabitub och soja.

    I början var det både härligt och roligt. Det var längesen vi skrattade under sänghalmen. Bara några minuter efter det började det sticka och bränna i underlivet. Paniken uppstod och jag sprang i duschen för att försöka få bort skiten. Chockad av smärta och ett brinnade sköte trodde jag inte att det kunde bli värre. Men fanskapet hade dragit från lägenheten..

    Ensam och förtvivlad har jag nu försökt få lindring men det har varken hjälpt med att tvätta i dusch eller smörja med baby olja. Har googlat och tydligen ska fil vara bra men det har inte fungerat... Vill ej uppsöka läkare för det känns så pinsamt, men idag har jag även fått små blåsor och jag behöver verkligen tips på hur i h-vete jag ska få det att bli bra igen. Det är verkligen en pest, smärtan är olidlig så jag kan knappt sova. Snälla kan någon hjälpa mig?

  • Svar på tråden Wasabi i "härligheten" vad göra?
  • Pentra

    Jag klantade mig en gång och fick habanero i näsan. (Går nu inte in på närmare hur...) Även om den brännande känslan satt i ett tag så lindrades den betydligt av helt vanlig yoghurt. Japp, jag såg sjukt konstig ut när jag satte mig i TV-soffan, tillsammans med familjen, och hade ena näsborren proppad med yoghurt :-/ , men det funkade. ... Mvh, Pentra

  • Ruttan41

    Ja, han drog. Han har dock kommit tillbaka nu men smärtan har fortf inte försvunnit... Testade yoghurt men de var bara skönt för Stunden

  • Haskel

    Stark mat är inte farligt. Både munnen och underlivet består ju av slemhinnor. Det kan bildas blåsor, men de ger sig. (Underlivet är dock känsligare)
    Dock kan smärtan vara närmast olidlig. Det finns ingen bot mot det. Enbart tillfällig lindrig...tills det ger sig.
    Allt med fett är bra, exempelvis grädde.
    Allt som känns svalkande, exempelvis fil/yoghurt. 

  • Pentra

    Aloe-Vera-gel kan kanske också underlätta, lindra och läka. ... Mvh, Pentra

  • Anonym (E)

    Xylocainsalva som smärtlindring medan det "läker"?

Svar på tråden Wasabi i "härligheten" vad göra?