• Anonym (Sifo)

    Upplever ni samma sak? (både män och kvinnor)

    Är man! Jag upplever något väldigt märkligt. Eller, enligt mig märkligt i alla fall.

    Säg att jag har tio saker jag bestämt göra under dagen. Kan vara allt från vardaligaste sakerna till större projekt.

    Ifall jag inte onanerat på ett tag och känner lust och kåthet i kroppen så känner jag mig energisk, fylld av energi, motivation och lust att ta tag i de där sakerna som jag planerat göra.

    Säg att jag i detta läge skulle onanera så är allt som bortblåst i samma sekund som orgasmen lagt sig. Finns inte ett spår kvar av motivaion, driv, energi eller någon speciell glädje inför något, trött och oengagerad istället.

    Upplever ni samma sak?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Upplever ni samma sak? (både män och kvinnor)
  • Anonym (Mjo)

    Tvärtom.. Kan inte riktigt fokusera om jag är kåt/sexuellt frustrerad. Efter onani/sex går det mycket bättre! (Kvinna)

  • Anonym (fnitter)

    Nej, det är väldigt olika. Jag kan få pigg-orgasmer och trött-orgasmer (och skratt-orgasmer och gråt-orgasmer) ihop med min partner beroende på hur det ser ut rutomkring.

    Han är avundsjuk för att jag verkar få så mycket längre och roligare orgasmer än han.

    Är jag riktigt uttråkad på jobbet men måste stressa igenom något och jobba över så kan det hjälpa om jag ger mig en orgasm, men det är sällan det händer, max 3-4 gåner per år.

  • MammAmma
    Anonym (Mjo) skrev 2015-08-04 07:47:19 följande:

    Tvärtom.. Kan inte riktigt fokusera om jag är kåt/sexuellt frustrerad. Efter onani/sex går det mycket bättre! (Kvinna)


    Samma här :P
  • Jonzonto
    Anonym (Mjo) skrev 2015-08-04 07:47:19 följande:

    Tvärtom.. Kan inte riktigt fokusera om jag är kåt/sexuellt frustrerad. Efter onani/sex går det mycket bättre! (Kvinna)


    Känner igen det där. Jag är likadan. Om jag är kåt/sexuellt frustrerad så går allt för mycket tankar iväg på det ämnet och jag blir ofokuserad. Då brukar det hjälpa lätt med att onanera lite så är det löst, men ännu bättre å börja dagen med morgonsex!
  • Kereza
    Anonym (Mjo) skrev 2015-08-04 07:47:19 följande:

    Tvärtom.. Kan inte riktigt fokusera om jag är kåt/sexuellt frustrerad. Efter onani/sex går det mycket bättre! (Kvinna)


    Samma här (också kvinna) 
  • Anders 386
    Anonym (Mjo) skrev 2015-08-04 07:47:19 följande:

    Tvärtom.. Kan inte riktigt fokusera om jag är kåt/sexuellt frustrerad. Efter onani/sex går det mycket bättre! (Kvinna)


    Exakt samma här. (Man)
  • Anonym (Läxa)

    Skulle detta vara något underligt, menar du?

    Förklaringen är givetvis: hormoner. Dopamin och noradrenalin stiger vid kåthet och sjunker kort därpå (för kvinnor tar det något längre tid innan nivåerna faller). Detta hänger ihop med motivation i allra högsta grad; det finns en anledning till att personer med ADHD upplever en förhöjd motivationsnivå på centralstimulantia, som helt enkelt höjer såväl nivåerna av dopamin och noradrenalin i kroppen.

    Läs mer här:
    www.health-science-spirit.com/neurosex.html

  • Anders 386

    Det är egentligen mer komplicerat än så tycker jag.
    Är jag för kåt har jag svårt med koncentrationen. Efter en utlösning blir kroppen o hjärnan i ett avslappningsläge som gör mig passiv. Men det läget varar bara kanske en dryg halvtimme, och efter det funkar det som vanligt igen.
    Utom en gång då troligen en ovanligt kraftig orgasm (med en Magic Wand) efter en stund orsakade en "TGA", (transistorisk global amnesi). Då var jag ganska borta ett bra tag...Glad (Men jag berättade inte för någon vad jag misstänkte utlöste min TGA, det förstod jag först efteråt när jag googlat om det.)

  • Anonym (gasmasken)

    Efter som jag alltid börjar dagen med en orgasm så vet jag faktiskt inte.

Svar på tråden Upplever ni samma sak? (både män och kvinnor)