• Anonym (arbetslös)

    Min kille hotar med att göra slut om jag inte får ett jobb!

    Jag är nästan färdigutbildad sjuksköterska. Jag har bara några poäng kvar att ta (som legat och släpat då jag haft svårt i sista kursen och tappat lusten att försöka, har misslyckats på många tentor...) men sen får jag legitmation som syrra. Det är ett yrke jag kanske inte älskar, men som jag absolut kan tänka mig i brist på annat. Såklart, vill ju inte vara arbetslös hela livet.


    Idag vikarierar jag som vårdbiträde. Jag har jobbat som det i 2 år, men jag tjänar för lite timmar och klarar mig knappt varje månad, går nästan inte runt. Vissa månader får jag in bra med pengar, men jag kan ju fortfarande inte planera min tid alls så därför söker jag fasta heltidsjobb. Söker alla tänkbara jobb jag kommer över, även inom helt andra branscher. Jag vet att jag skriver bra cv:n så jag har fått komma på en hel del intervjuer, men blivit bortvald i sista sekunden. Inte för att jag gjort ett dåligt intryck utan för att någon annan tex haft bättre utbildning eller erfarenhet.


     


    Jag har en kille och vi vill flytta ihop, men inte innan jag har en bättre inkomst. Bara för ordningens skull, inte så mycket för pengarnas. Jag vill heller inte vara beroende av honom utan kunna känna att jag klarar mig i praktiken utan en försörjare. Han å sin sida vill såklart också att jag ska ha ett jobb.