• Anonym (Desperat)

    Min man vill inte har sex

    Hej, jag är 28 år och min man är 40 år. Vi har ett barn tillsammans och ett från hans tidigare äktenskap som bor med oss. Jag har gått upp mycket i vikt men jag ser fortfarande bra ut och får mycket uppmärksamhet av andra män. Min man där emot visa inget intresse av att vilja umgås eller röra mig. Vi har nästan aldrig sex. Men även när vi har sex så är det bara jag som tar initiativet och han vill bara får det överstökat. Både han och jag jobba mycket, han jobba natt och jag jobba dubbel pass typ varje dag. Men även om jag är trött så vill jag fortfarande har sex, det jag gör då är att titta på porr och onanera. Men det räcker inte. Jag misstänker att han är otrogen och jag har lek lite detektiv men hitta inget.

    Jag har kollat hans Facebook också och där är det tjejer som skriver till honom att han är fin och flörtar med honom. Hans svara inte ens på de.

    Vad tror ni att det bero på?

    Visst jag har sagt extra kilo men de sitter på brösten och rumpan, vilket andra killar tycker att det är attraktiv och jagar mig.

    Kan tillägga att min man älskar min rumpa.

  • Svar på tråden Min man vill inte har sex
  • Anonym (Romantiker)

    Vart bor du?

    Jag har inget emot en kk ;)

  • Linux1003

    När man lever i ett förhållande/äktenskap under en längre tid så förändras var och en som kvinna och man. Man lär sig leva med respektives skavanker men riktigt vart gränsen går är väldigt individuellt. Det finns par både män och kvinnor som är väldigt fixerade och ställer mycket höga krav på varandra. Det framgår väldigt lite i din beskrivning om din man och dig själv för övrigt. Har du t ex tagit upp sexproblematiken och varför han inte vill ha sex med dig?

    Låter kanske tråkigt men kommunikation och öppenhet är oerhört viktigt i ett äktenskap. Det gäller också på ett respektfullt sätt föra konstruktiv kritik och även som mottagare kunna hantera och kanske agera för att gemensamt lösa problemet.

  • Anonym (testosteron)

    Kan det vara så att testosteronnivån är på väg att sjunka? Då kan det spela in massor. Är han villig att gå till läkare och testa? Killen är ju fortfarande ung och de flesta män i den åldern vill ju fortfarande ha ett aktivt sexliv. Man blir trött när hormonnivåerna sjunker och då är man kanske inte sugen på sex. Så snacka med honom. Tror inte det beror på dig faktiskt.

  • Anonym (Desperat)

    Vi prata mycket om det och han säger bara att han är trött.

    Jag försöker att inte tjata på honom om det för då han kanske inte kan prestera om han känner att nu måste han. Jag bruka också ibland bara gå till honom och ge spontant BJ och ha också överraskat med en lite getaway.

    Vi har inte pratat om testosteron nivå. Det ska jag tar upp med honom.

  • Anonym (Hon)

    Att andra män tycker att du är attraktiv säger ju ingenting om vad din man tycker om din viktuppgång.

    Det kan vara testosteronbrist eller bero på mediciner. Det kan också vara så att han helt enkelt inte är så intresserad av sex som du. Eller så är det viktuppgången. Är det det kommer du ju antagligen aldrig få ett ärligt svar när du frågar vad det beror på.

  • Anonym (Desperat)

    Jag och min man prata öppet om saker och ting. Vi försöker att vara så ärligt som möjligt.

    Vikt är inget problem att prata om i vår relation.

    Han har sagt till mig att han tycker att jag ska försöka gå ner i vikt. Vilket jag gjorde sen sa han själv att han tyckte att det var bra nu.

    Nu tycker han att min vikt är bra.

    Jag är 164 lång och väger 60kg så jag är inte extremt övervikt. Vägde 50kg innan och det tycker han nu att jag var för smal då.

  • Linux1003
    Anonym (Desperat) skrev 2015-08-04 14:58:38 följande:

    Jag och min man prata öppet om saker och ting. Vi försöker att vara så ärligt som möjligt.

    Vikt är inget problem att prata om i vår relation.

    Han har sagt till mig att han tycker att jag ska försöka gå ner i vikt. Vilket jag gjorde sen sa han själv att han tyckte att det var bra nu.

    Nu tycker han att min vikt är bra.

    Jag är 164 lång och väger 60kg så jag är inte extremt övervikt. Vägde 50kg innan och det tycker han nu att jag var för smal då.


    Tänk på att det är tungt med nattarbete och omvänd dygnsrytm och trötthet kan verkligen minska på sexlusten.
  • Anonym (Desperat)

    Vi pratade igen om det och han är jätte trött.

    Lösningen är att han ska tar ledigt och vila och jag får tjäna in de pengar han förlora. Tack alla för ert svar????

  • Anonym (Desperat)

    Jag kan med ett stort leende på läpparna berätta för er att jag fick ligga idag. Nu sover mannen och får njuta av sin ledighet.

    Eran svar hjälpte mycket.

  • Anonym (rumpan)
    Anonym (Desperat) skrev 2015-08-04 13:31:38 följande:

    Kan tillägga att min man älskar min rumpa.


    Haha så ska jag signera alla mina mail hädanefter!
  • Anonym (Desperat)

    [quote=75600998][quote-nick]Anonym (rumpan) skrev 2015-08-04 22:20:30 följande:[/quote-nick]Haha så ska jag signera alla mina mail hädanefter![/

    Tummen upp för det. Hahaha

Svar på tråden Min man vill inte har sex