• ssa123

    hur bra går era 15-16 månaders?

    Dottern är strax 16 mån. Har gått ca 4 månader. Hon är fortfarande lite vinglig i sin gång. Ute snarare hon lätt på tuvor kanter hål osv. Speciellt när hon halvspringer (vilket är mest jämt )

    Har sett detta men tänkt att det är normalt.

    Nu på pekade dock farmor detta och tycker hon är 'väldigt vinglig'.

    Hur är era?

  • Svar på tråden hur bra går era 15-16 månaders?
  • Voodoodoll

    Min äldsta gick inte över huvud taget vid den åldern. Inga konstigheter. Kan barnet inte gå och är över 18 månader börjar BVC att kolla om allt fungerar som det ska. Det kommer :)

  • MammAmma

    Mina barn har börjat gå vid 9, 12, 10 och 10 månader. Vid 16 månader har de sprungit för fullt och varit väldigt stadiga. Alla utom yngsta. Han ragglade runt som en fyllgubbe i säkert nästan ett år efter att han började gå xD

  • ssa123
    MammAmma skrev 2015-08-04 15:28:23 följande:

    Mina barn har börjat gå vid 9, 12, 10 och 10 månader. Vid 16 månader har de sprungit för fullt och varit väldigt stadiga. Alla utom yngsta. Han ragglade runt som en fyllgubbe i säkert nästan ett år efter att han började gå xD


    Men han blev stadig tillslut? :)
  • ssa123
    Voodoodoll skrev 2015-08-04 15:22:55 följande:

    Min äldsta gick inte över huvud taget vid den åldern. Inga konstigheter. Kan barnet inte gå och är över 18 månader börjar BVC att kolla om allt fungerar som det ska. Det kommer :)


    Jo precis! Nu är det ju mer det att hon KAN gå och har inte krupit alls de senaste fyra månaderna men hon blir liksom Inte stadigare
  • MammAmma
    ssa123 skrev 2015-08-04 16:03:01 följande:

    Men han blev stadig tillslut? :)


    Jadå Han är nyfyllda 3 år och hur stadig som helst nu ^^
  • LFF

    Mina tvillingar började gå vid den åldern så det var väldigt ostadigt. Nu är de 21 månader och springer runt som tokar.

  • elyse

    Inte alls. Kan gå när hon håller i en hand. Har dock bra balans och klättrar bra (t. Ex. upp för själva kanan i rutschkanan ). Vi trodde att hon skulle gå tidigt då hon alltid haft bra motorik, men icke...

  • Natulcien

    Klart att många är "vingliga" ett tag. Farmor kanske har glömt hur det var?

    Vår son började gå när han var runt 14,5-15 månader, så vid 16 månader var han mycket ostadig. Och han var mototiskt långsam och snubblig under ganska lång tid. Vid 2,5 års ålder höll man fortfarande andan när han sprang eftersom det var mer regel än undantag att han slubblade och föll.
    Nu är han snart 5 och springer precis lika bra som alla andra jämnåriga.

  • Voodoodoll
    ssa123 skrev 2015-08-04 16:04:45 följande:
    Jo precis! Nu är det ju mer det att hon KAN gå och har inte krupit alls de senaste fyra månaderna men hon blir liksom Inte stadigare
    Min dotter var också ostadig ganska så många månader har jag för mig :)
  • frujsson

    Inte alls. Går med stöd. 16 mån. Tagit enstaka kliv själv. Mina andra barn gick vid 14 resp 11 mån. Så olika. Lär ta ett bra tag innan han blir stadig.


    mamma -00, - 02 och -14
  • ssa123

    Hon är iaf en hejare på att kliva upp från marken. Inget ont som inte har något gott med sig:)

  • Mellanmjölkens land

    Vår 21månaders snubblade fortfarande väldigt regelbundet i den åldern. Är fortfarande (självklart) mindre stabil än storasyster på 4 år men klarar t ex att gå nedför trappor utan att hålla sig i.

  • tulip79

    Min dotter gick vid 9 mån och vid 16 mån både gick och sprang hon stadigt. Nu är hon 19 mån o kan gå i trappor ( både upp o ner) och älskar att klättra på allt som går, allt från stolar, stenar o klätterställningar. Har märkt att hennes balans förbättrats väldigt snabbt sen vi köpte vår studsmatta (i maj) som hon springer på (och försöker hoppa) med storebror på 3,5 år.

Svar på tråden hur bra går era 15-16 månaders?