• Hurliggerdettill

    Kollar man upp sin dejt på Google innan man fortsätter en relation?

    Kollar man upp sin dejt på Google innan man fortsätter en relation? Min flickvän påstår att man i allmänhet gör det.. Jag tycker annorlunda.

  • Svar på tråden Kollar man upp sin dejt på Google innan man fortsätter en relation?
  • Anonym (All of you)

    Sin dejt, grannen, kollegan, killen på anställningsintervjun....

    Vad tror du?

  • MammAmma

    Innan jag ens fortsätter snacka med en onlinekontakt kollar jag upp honom, ifall något känns som att det inte stämmer, så att jag vet att han är den han utger sig för att vara. Innan en dejt gör jag ALLTID det oavsett.

    Jag chattade med en kille i flera månader förut som var himla hemlighetsfull av sig, han ville inte ens visa bild på sig själv! Men utifrån förnamn, ålder och bostadsort hittade jag honom på ratsit, alltså fick jag reda på hans efternamn. Med hjälp av denna information lyckades jag hitta hans ex, syskon och föräldrar på Facebook (han hade inte fb själv), och han fanns på några av deras bilder Fick tillslut en bild av honom och var tvungen att låtsas som att jag inte visste hur han såg ut. Kul tidsfördriv! xD

  • carlf

    Tror nog alla mer eller mindre kollar upp. 
     det med att leta upp en person så man får reda på mer, kan vara rätt känsligt om den andra får reda på det. men ända gör alla det..........

  • Hurliggerdettill

    Att man kollar upp nån på Facebook, instagram m.m är väl ganska vanligt, det gör jag, men seriöst googlar ni på den personen ni dejtar?

  • Anonym (C)
    MammAmma skrev 2015-08-04 22:06:40 följande:

    Innan jag ens fortsätter snacka med en onlinekontakt kollar jag upp honom, ifall något känns som att det inte stämmer, så att jag vet att han är den han utger sig för att vara. Innan en dejt gör jag ALLTID det oavsett.

    Jag chattade med en kille i flera månader förut som var himla hemlighetsfull av sig, han ville inte ens visa bild på sig själv! Men utifrån förnamn, ålder och bostadsort hittade jag honom på ratsit, alltså fick jag reda på hans efternamn. Med hjälp av denna information lyckades jag hitta hans ex, syskon och föräldrar på Facebook (han hade inte fb själv), och han fanns på några av deras bilder Fick tillslut en bild av honom och var tvungen att låtsas som att jag inte visste hur han såg ut. Kul tidsfördriv! xD


    Det är ju läskigt lätt att hitta någon! Jag brukar göra på samma sätt.
Svar på tråden Kollar man upp sin dejt på Google innan man fortsätter en relation?