• AnnieAnniee

    fruktansvärt ont vid sex. Hjälp!

    Hej!

    Har en ny partner som jag börjat ha sex med. Men jag får så oerhört ont bara han försöker få in den, verkligen brännande smärta i slidöppningen och typ en bit inne i vaginan. Den värsta smärtan är ju dock den inne i vaginan. Det gör verkligen så ont så man känner för att skrika sönder under tiden så vi måste alltid avbryta sexet. Och sen gör det ont att kissa efteråt ibland om kisset råkar röra slidöppningen.

    Ifall ni tänkte på vissa av dessa sakerna så..

    -Han är normal i storleken.

    -Jag använder mig utav P-Stav

    -Har ingen könsjukdom

    -Är upphetsad samt avslappnad under sexet

    -Har ej svamp

    - Har tagit paus från sex men så fort man sätter igång så är det samma besvär

    -Provat med glidmedel

    Varför jag väljer o vända mig hit o inte till gyn är för att jag redan varit där 100 gånger när detta hände i min förra relation och fick i princip ingen bra hjälp. Bara behandling mot svamp som jag inte ens hade.

    Jag vet inte vad jag ska göra längre, Vill ju kunna ha ett normalt sexliv. Har pratat med partnern om detta och han förstår men man tröttnar ju på att ha det såhär.

    Måste väll finnas fler som har eller har haft samma besvär..? Några tips?

  • Svar på tråden fruktansvärt ont vid sex. Hjälp!
  • Anonym (Samma här)

    Känner igen mig i det du skriver, har själv haft samma problem i närmare ett års tid, dock börjar jag bli bättre nu och kan i princip ha sex som "vanligt" igen!

    Lite tips:

    - TA UT P-STAVEN. Många p-medel leder till torra/sköra slemhinnor och det underlättar ju inte precis problemet.

    - Köp kondomer och silikonbaserat glidmedel. Kondomer är inte "lika skönt", jag vet, men låt kroppen vila från p-medel i iallafall 6 månader så att den får en chans att läka.

    - Vill du inte ta ut p-staven, köp isåfall EKOLOGISK mandelolja från märket Loelle och använd det som glidmedel (använd ej med kondom) Oljan ger inte bara glid den årerfuktar också. Tvätta även med oljan.

    - Se till att dricka ordentligt.

    - Använd bekväma trosor i bomull, allt för att undvika skav och onödig smärta.

    - Testa kosttillskottet Membrasin. Finns på hälsokost/apotek. Dyrt men funkar verkligen!

Svar på tråden fruktansvärt ont vid sex. Hjälp!