• Anonym (Tjej)

    Olagligt sex och könssjukdomar

    Jag skriver detta kortfattat och enkelt. Jag har haft sex olagligt med waaay older guys, och nu är jag rädd att jag har fått någon könssjukdom. Jag vill ju testa mig för att va säker och isåfall behandla det. Men då måste jag ju alltså berätta vem jag har haft sex med. Om jag väljer att berätta för personerna själv hur läget ligget till, vad händer då?? Kan personalen på UM amäla något sånt som är olagligt?

  • Svar på tråden Olagligt sex och könssjukdomar
  • Lena

    Ja de kan anmäla olagliga saker men det är otroligt de gör det.

    Är du under 15?

  • Anonym (Tjej)
    Lena skrev 2015-08-05 02:52:47 följande:

    Ja de kan anmäla olagliga saker men det är otroligt de gör det.

    Är du under 15?


    2 månader under 15 ja, men det va ingenting jag inte ville göra.
  • Lena

    Verkar det inte vara ett självskadebeteende från dig eller utnyttjande från dem lär de inte anmäla.

  • Anonym (Skydd)

    Använd skydd nästa gång så slipper du ångesten. Been there done that.

  • taramn

    Du behöver ju inte berätta vem du legat med för att testa dig. Bara ifall det visar att du bär på en könssjukdom?

  • Anonym (Tjej)
    taramn skrev 2015-08-05 08:52:34 följande:

    Du behöver ju inte berätta vem du legat med för att testa dig. Bara ifall det visar att du bär på en könssjukdom?


    Det vet jag, men nu är det så att jag tror jag har det.
  • taramn

    En sak i taget får du tänka. Testa dig först o främst. Ta inte ut problem i förskott.

    Du behöver nog också en samtalskontakt. Du kan inte ändra det som varit men du kan påverka hur du vill att din framtid ska bli.

    Tills du vet svart på vitt om du är smittad så använd kondom om du absolut vill ha sex.

    Har du bra kontakt med dina föräldrar? Du skulle behöva någon vuxens stöd mitt i allt dethär.

  • Anonym (Tjej)
    taramn skrev 2015-08-05 15:44:16 följande:

    En sak i taget får du tänka. Testa dig först o främst. Ta inte ut problem i förskott.

    Du behöver nog också en samtalskontakt. Du kan inte ändra det som varit men du kan påverka hur du vill att din framtid ska bli.

    Tills du vet svart på vitt om du är smittad så använd kondom om du absolut vill ha sex.

    Har du bra kontakt med dina föräldrar? Du skulle behöva någon vuxens stöd mitt i allt dethär.


    Nej jag har inte en sån kontakt till mina föräldrar. De får verkligen inte få reda på att jag som minderårig har haft sex med en äldre kille. Jag vet helt ärligt inte vart jag ska vända mig. Jag skäms och det är jobbigt. Kan inte berätta för mina vänner heller, det skulle inte kännas rätt.
Svar på tråden Olagligt sex och könssjukdomar