• Svar på tråden Wow vilka coola föräldrar
  • BCH52

    Det låter härligt och det är ju nu när barnen är rätt små som man ska göra något sådant. Om livet vänder så kan de flytta tillbaka till Sverige eller till något annat EU-land.
    Det är många familjer i världen som flyttar till annat land av olika skäl. Vi har det bra som kan göra det för att vi vill och inte för att vi måste. Även om man inte flyttar för alltid så är ger det mycket att bo i annat land och leva vardagsliv i några år. Främst för barnen.Vi bodde i Mellanöstern några år när barnen var små och nu har ett av våra barn flyttat med sin familj till andra sidan jorden för några år. 
    Det krävs egentligen inte så mycket mod, det är mest en massa praktiska detaljer som måste lösas.

  • sextiotalist

    Det viktigaste är väl att de gör något som dr själva vill. Personligen är jag inte imponerad alls få jag har många bekanta som bor utomlands främst av jobbskäl.

    Jag har två manliga bekanta som tagit tjänstledigt från sina arbeten för att vara hemmapappa när frun fått utlandstjänstegöring. Det är ovanligt och normbrytande (deras barn var i skolåldern)

Svar på tråden Wow vilka coola föräldrar