• Browniegirl81

    vilken vecka + ni eller kände av gravliteten

    Hej 

    jag är en 33åring mamma 

    jag plussade första gravliteten i vecka 6-2 och min andra i vecka 5+1 
    men nu är min fråga när kände ni att ni var gravida och när plussade ni?

    Jag misstänker att jag är gravid i dagsläget och isånnafall i vecka 4 (bara) men jag känner igen symtomen allt för väl. jag har trott jag varit gravid några gånger tidigare, men inget + då. Men nu känns det annorlunda i hela kroppen typsikt gravidsymtom igentligen, ömma stora bröst, trött, tung ner till och väldigt hård i magen mm mår lite små illa från och till..


    H och F
  • Svar på tråden vilken vecka + ni eller kände av gravliteten
  • enplattspåjorden

    Första plussade jag på bim
    Andra plussade jag en vecka efter bim ca. Kände då att jag var gravid, en speciell känsla i magen. Hade ändå haft en sparsam mens från bim och 4 dagar frammåtvänd
    Tredje plussade jag ca en vecka efter bim.
    Samma som
    Andra gången, kändes klart ich tydligt i magen att jag var gravid. Hade då haft otroligt riklig mensblödning i ca 5 dagar från dagen innan bim.

    Ingen av gångerna var det ju mens, såklart. Men jag trodde ju först det. Utan det jag gick på för att testa, och helt klart vänta mig +, var just känslan i magen. "Växtvärken".

  • Ungoliant

    På tre graviditeter har jag alltid börjat må illa exakt en vecka efter bim. Aldrig kännt av nåt tidigare än så och brukar inte testa innan, eftersom jag ändå har lite oregelbunden mens ibland.

  • smurfan8402

    Med första så plussa jag i vecka 5+4 mådde illa o hade typ magkatarr känsla. Hade ingen koll på att mensen var sen.

    Nu med andra så plussa jag i vecka 4+1 märkte att mensen var sen med en dag bara o hade jätte ont i brösten plus att dom hade blivit större men annars inga andra symtom.
    (Min mens kommer alltid samma dag o samma klockslag annars)

Svar på tråden vilken vecka + ni eller kände av gravliteten