• Anonym (anony­m)
    Äldre 5 Aug 11:03
    12934 visningar
    191 svar
    191
    12934

    finns ej jobb åt alla

    Som rubriken lyder, jobb finns inte åt alla , det ska va en rättighet men det finns inte åt alla . Hur kommer det sig att i detta land är att de som får jobb är de som inte alls behöver det, men att det räcker åt alla det är sant det finns inte och det kommer inte finnas jobb åt alla. Ganska allvarligt för alla som behöver det.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-05 11:04
    Det sägs ofta att det inte finns arbete åt alla och jag tror det stämmer bra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-05 11:07
    Ska man kalla det skandal sverige eller vad ska man kalla sveriges undergång. för det finns ju bara jobb åt dom som inte vill ha eller behöver det , för de har redan en djäkla massa.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-05 11:10
    Och det finns bara jobb åt de som redan har en försörjare och som inte har det dåligt ställt i heller osv , sverige är bakvänt och garanterat nära undergång.

  • Svar på tråden finns ej jobb åt alla
  • Anonym (Edgar­)
    Äldre 5 Aug 11:09
    #1

    Jag tror nog att det finns jobb åt de flesta som vill jobba. Sen kan inte alla jobba med samma sak, alla kanske inte får sina drömjobb direkt och så vidare. Men så är det tyvärr i livet, allt är inte rättvist.
    Jag tror dock att om man är ambitiös och gör bra ifrån sig så har man alla chanser att ta sig vidare så att man på sikt, förhoppningsvis, kan få ett jobb som man vill ha och som man trivs riktigt bra med.

  • Anonym (Kräsn­a)
    Äldre 5 Aug 11:12
    #2

    Folk är kräsna också. Särskilt ungdomar. Ett stort delvis kommunalt bolag i min stad annonserade ut 300 tjänster för en tid sedan. De fick in 50 ansökningar och bara hälften dök upp på intervju. Vikariat visserligen, men tryggt och med fast lön. Beklämmande.

  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 5 Aug 11:13
    #3
    Anonym (Edgar) skrev 2015-08-05 11:09:10 följande:

    Jag tror nog att det finns jobb åt de flesta som vill jobba. Sen kan inte alla jobba med samma sak, alla kanske inte får sina drömjobb direkt och så vidare. Men så är det tyvärr i livet, allt är inte rättvist.
    Jag tror dock att om man är ambitiös och gör bra ifrån sig så har man alla chanser att ta sig vidare så att man på sikt, förhoppningsvis, kan få ett jobb som man vill ha och som man trivs riktigt bra med.


    Nej det finns det inte jo för de enligt beskrivningen som inte behöver det och som inte vill så är det, men oavsett kommer det inte finnas jobb åt all alla och jag tror på det faktiskt.
  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 5 Aug 11:14
    #4
    Anonym (Kräsna) skrev 2015-08-05 11:12:12 följande:

    Folk är kräsna också. Särskilt ungdomar. Ett stort delvis kommunalt bolag i min stad annonserade ut 300 tjänster för en tid sedan. De fick in 50 ansökningar och bara hälften dök upp på intervju. Vikariat visserligen, men tryggt och med fast lön. Beklämmande.


    ja ungdomar är ju som dom är ska ha det bästa och största med en gång, gärna högsta lön med , men det kommer inte finnas jobb åt all befolkning, eller för alla .
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 5 Aug 11:18
    #5
    Anonym (anonym) skrev 2015-08-05 11:13:02 följande:

    Nej det finns det inte jo för de enligt beskrivningen som inte behöver det och som inte vill så är det, men oavsett kommer det inte finnas jobb åt all alla och jag tror på det faktiskt.


    Självklart kommer det aldrig att finnas jobb till alla exakt samtidigt. Om så vore så skulle arbetsmarknaden stangera. Det måste finnas en rörlighet, möjlighet för människor att byta jobb. En kortare tids arbetslöshet kanske en månad här och där under åren man arbetar ör ute farligt. Det farliga är Är lång arbetslöshet och människor som helt slås ut från arbetsmarknaden eller ungdomar som aldrig kommer in.
    Sms
  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 5 Aug 13:26
    #6
    Drottningen70 skrev 2015-08-05 11:18:43 följande:
    Självklart kommer det aldrig att finnas jobb till alla exakt samtidigt. Om så vore så skulle arbetsmarknaden stangera. Det måste finnas en rörlighet, möjlighet för människor att byta jobb. En kortare tids arbetslöshet kanske en månad här och där under åren man arbetar ör ute farligt. Det farliga är Är lång arbetslöshet och människor som helt slås ut från arbetsmarknaden eller ungdomar som aldrig kommer in.
    Nej det måste omprioriteras om inte sverige ska gå under , avsätta er som jobbar och redan har en massa och kapital och ersättas med oss/de  som faktiskt behöver arbetet och som vill och alla oss kommer också vara pålitligare och sköta arbetet . Det måste omprioriteras innan landet går under 
  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 5 Aug 13:28
    #7

    Skulle jag tex varit arbetsgivatre skulle jag endast anställa de som behöver arbetet, och inga som redan har en massa så kvittar kompetensen.

  • Äldre 5 Aug 13:29
    #8
    Anonym (anonym) skrev 2015-08-05 11:03:41 följande:

    Som rubriken lyder, jobb finns inte åt alla , det ska va en rättighet men det finns inte åt alla . Hur kommer det sig att i detta land är att de som får jobb är de som inte alls behöver det, men att det räcker åt alla det är sant det finns inte och det kommer inte finnas jobb åt alla. Ganska allvarligt för alla som behöver det.


    hur menar du att det ska vara en rättighet? att alla har rätt till jobb utan att behöva anstränga sig? 

    självklart kommer det inte att finnas jobb till alla precis alltid, det "behövs" en viss arbetslöshet för att skapa rörlighet på arbetsmarknaden! 
  • Anonym (Abc)
    Äldre 5 Aug 13:31
    #9
    Anonym (anonym) skrev 2015-08-05 11:03:41 följande:

    Som rubriken lyder, jobb finns inte åt alla , det ska va en rättighet men det finns inte åt alla . Hur kommer det sig att i detta land är att de som får jobb är de som inte alls behöver det, men att det räcker åt alla det är sant det finns inte och det kommer inte finnas jobb åt alla. Ganska allvarligt för alla som behöver det.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-05 11:04
    Det sägs ofta att det inte finns arbete åt alla och jag tror det stämmer bra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-05 11:07
    Ska man kalla det skandal sverige eller vad ska man kalla sveriges undergång. för det finns ju bara jobb åt dom som inte vill ha eller behöver det , för de har redan en djäkla massa.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-05 11:10
    Och det finns bara jobb åt de som redan har en försörjare och som inte har det dåligt ställt i heller osv , sverige är bakvänt och garanterat nära undergång.


    Vilka är det som jobbar men inte behöver det?
  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 5 Aug 13:31
    #10
    Dixie skrev 2015-08-05 13:29:48 följande:
    hur menar du att det ska vara en rättighet? att alla har rätt till jobb utan att behöva anstränga sig? 

    självklart kommer det inte att finnas jobb till alla precis alltid, det "behövs" en viss arbetslöshet för att skapa rörlighet på arbetsmarknaden! 
    Det kommer inte finnas jobb åt alla över lag kvittar hur bra människa den är eller ej för mycket folk, sen prioriteras det helt åt helvete övan på det , inte undra på att sverige står och stampar vid bergsluttningen .
Svar på tråden finns ej jobb åt alla