• Anonym (Nån)

    Är det fel?

    Hejsan!

    Jag måste fråga hur andra ser på saken.

    Jag bor hemma hos mina föräldrar. I ett lite större hus. Jag är 25. Jag bor på mitt håll, Och mor och far på andra i huset. Det har inte blivit aktuellt att flytta hemifrån på grund av olika saker.

    Till min fråga.

    Jag har en bror som är 27. Han bor i stan själv i sin lägenhet. Han brukar hälsa på. Jag anser att vi inte har jätte bra kontakt.

    Han har nyckel till huset. Igår så sa han att han hade varit inne på mitt rum när jag låg och sov. Är det okej?

    MVH

  • Svar på tråden Är det fel?
  • Anonym (MAX)

    Svårt att dra gränsen med tanke på att han också är uppväxt i samma hus och hur han upplever och tolkar sin relation till dig. Frågade du vad syftet var med att titta i ditt rum med tanke på att du låg och sov?

  • Anonym (lillajag)

    Spontant låter det konstigt. Vad gjorde han där?
    Om han var inne för att hämta någon så är det OK, annars väldigt fel.
    Men följ din magkänsla, även om han säger att han skulle hämta ngt men du känner på dig att det är osant, så är det fel.

  • Dixie

    beror lite på omständigheterna... varför var han på ditt rum? skulle han säga något till dig, han öppnade dörren och såg att du sov? eller varför var han på ditt rum? 

  • Anonym (Nån)

    Tack för svaren! Nej han skulle inte hämta något. Han får vara i huset hur mycket han vill, Men inte på mitt rum. Jag har viktiga saker där. Som jag inte vill att någon skall veta. Han sa att han var inne och såg att jag "sov så gott".. Jag vill inte att han skall kolla på när jag sover.. Blir bara arg.. Men tack för svaren ännu en gång!

    MVH

  • Anonym (Lås?)
    Anonym (Nån) skrev 2015-08-06 09:33:03 följande:

    Tack för svaren! Nej han skulle inte hämta något. Han får vara i huset hur mycket han vill, Men inte på mitt rum. Jag har viktiga saker där. Som jag inte vill att någon skall veta. Han sa att han var inne och såg att jag "sov så gott".. Jag vill inte att han skall kolla på när jag sover.. Blir bara arg.. Men tack för svaren ännu en gång!

    MVH


    Du kanske ska börja låsa dörren till ditt rum? Jag tror det är svårt att hindra din bror från att gå in där om dörren är olåst och han har nyckel till huset. Ditt rum är ju en del av huset.


  • Anonym (lasse)

    Han kankse börja vill säga till nått dig, men såg att du sov o gick ut igen.

    Prata med honom om vad han villl
    ha en konversrtion o om vad han gjorde på ditt jobb o diskuera förslag på olikaga saker som ni både känner ä okej.

  • Anonym (?)

    Det här kanske är OT, men förstår inte grejen.

    Vad gör det om din brorsa kommer in?

Svar på tråden Är det fel?