• Anonym (Anonym)

    Förbättra sexliv

    Hej!
    Jag och min flickvän är i 20-30års åldern och vi har varit tillsammans i 4 år. Vi har bott ihop i ca 2 år. Vi trivs ihop, skrattar, kan prata om allt och gör varandra väldigt lyckliga... MEN.. vi har ett stort problem.. nämligen vårt sexliv. Min tjej är hur nöjd som helst med vårt sexliv, men inte jag... Hon är väldigt pryd utav sig och vill inte alls testa nya saker i sängen utan säger att hon är kanonnöjd som det är.. jag däremot vill ha mer porrigt lustfyllt sex, testa nya saker, gränser, utforska våra kroppar tillsammans, men inte hon. Hon tycker det låter jättekonstigt och dumt. Vi har pratat om detta problemet en hel del, hon blir väldigt ledsen och upplever att hon inte kan ge mig det jag vill ha och känner sig otillräcklig.. hur ska vi lösa det här problemet? På senare tid har jag tappat mycket sexlust då jag tycker vi är i en slentrian, och då blir hon såklart också ledsen, och hävdar att vi borde ha mer sex.. men hon kan verkligen inte tänka sig att mötas halvvägs att ge mig mer porrigt sex.. vad kan jag säga till henne för att hon ska ändra sin uppfattning?

  • Svar på tråden Förbättra sexliv
  • Anders 386

    Måste nog göra dig besviken....
    Det finns inget att säga. Det handlar om känslor, och dom kan du inte ändra på.
    Du måste lära dig att leva med det. Eller välja bort din partner.
    Jag känner igen situationen, det är samma med vårt förhållande.

    Du kan vara ganska säker på att det kommer att vara på samma sätt under hela ert förhållande. Jag tror väldigt många män har det som oss. Det är inget "fel" på henne, hon är en helt normal kvinna. Hon har lika rätt som du.

    Det bästa du kan göra är att lägga ner tjatet och ta det hela med "myrsteg", introducera förändringar i väldigt små steg utan att angripa hennes personlighet. Dina krav kommer att förstöra mer än dom gör nytta.

  • Anonym (SÅ ÄR DET)

    Dessvärre så har Anders 386 helt rätt och det är svårt att nå mer än marginella förändringar under en livslängd med en pryd kvinna som är nöjd med sitt sexliv. Det är bara antingen acceptera eller söka vidare och hitta en mer kompatibel partner.

  • Smecker

    Ni har varit ihop i 4 år, varför är du förvånad över ert sexliv?


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Anonym)

    Till svar på din fråga Smecker, jag antar att jag bara gått och väntat på att hennes hämningar skulle släppa... i min värld kan alla tjejer vara porriga om dom själva vill.

  • Anders 386
    Anonym (Anonym) skrev 2015-08-05 14:14:51 följande:

    Till svar på din fråga Smecker, jag antar att jag bara gått och väntat på att hennes hämningar skulle släppa... i min värld kan alla tjejer vara porriga om dom själva vill.


    Du har rätt i att alla tjejer kan vara porriga om dom vill. Men alla vill inte. Och det har inte alls med hämningar att göra. Det är bara så enkelt att det du går igång på kanske inte din partner går igång på. Och självklart måste man anpassa sig till det som partnern tänder på. Och automatiskt blir det så att den som har "lägst" lust blir den som avgör "nivån".

    Så enkelt är det... - Men det kan vara jäkligt trist att aldrig få uppleva sina sexfantasier, men vem har sagt att livet är lätt att leva??  Solig

    Nu är det upp till dig att bestämma om kärleken till din partner är viktigare en ett fulländat sexliv? (som du kanske iaf aldrig hittar hur länge du än letar.)


  • Smecker
    Anonym (Anonym) skrev 2015-08-05 14:14:51 följande:

    Till svar på din fråga Smecker, jag antar att jag bara gått och väntat på att hennes hämningar skulle släppa... i min värld kan alla tjejer vara porriga om dom själva vill.


    Varför förutsatte du att hon ville att hennes "hämningar" skulle släppa? Du chansade på att hon var undantaget från regeln "det du har är det du får", och nu vill du veta vad du skall göra med nitlotten du fick?

    Tja, antingen står du ut, eller så står du inte ut. Du kan aldrig förändra någon annan, bara dig själv.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anders 386

    Jag förstår hur TS tänkte. Han trodde nog att det var hämningar det handlade om. Tyvärr är vi män nog lite porrskadade...
    En annan sak vi män måste förstå är att kvinnans syn på mannens kropp inte är samma som mannens syn på kvinnans kropp. Den starka lust som vi män känner inför en naken kvinnokropp upplever inte kvinnor när dom ser en naken man. Jag tror inte kvinnor känner samma starka behov av att "utforska" mannens kropp. Vi har lätt att applicera våra referenser på vår kvinnliga partner, men vi funkar helt enkelt inte på samma sätt.

  • Smecker
    Anders 386 skrev 2015-08-05 14:42:55 följande:

    Jag förstår hur TS tänkte. Han trodde nog att det var hämningar det handlade om. Tyvärr är vi män nog lite porrskadade...

    En annan sak vi män måste förstå är att kvinnans syn på mannens kropp inte är samma som mannens syn på kvinnans kropp. Den starka lust som vi män känner inför en naken kvinnokropp upplever inte kvinnor när dom ser en naken man. Jag tror inte kvinnor känner samma starka behov av att "utforska" mannens kropp. Vi har lätt att applicera våra referenser på vår kvinnliga partner, men vi funkar helt enkelt inte på samma sätt.


    Det är en fin teori. En random "naken kvinnokropp" gör inget för mig, och min kvinna har ett starkt behov av att utforska min kropp. Men annars så stämmer säkert din teori.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Anders 386 skrev 2015-08-05 14:42:55 följande:

    Jag förstår hur TS tänkte. Han trodde nog att det var hämningar det handlade om. Tyvärr är vi män nog lite porrskadade...


    En annan sak man kan lära sig är att inte tro så mycket.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Förbättra sexliv