• Anonym (Undra­r)
    Äldre 5 Aug 13:21
    910 visningar
    11 svar
    11
    910

    Någon som vet? Svar snabbt????

    Hej jag skall snart upp i rätten(vårdnadstvist) har dock ej något datum än. Jag har en inkomst på ca 8000-9000 tusen i månaden, har även en sambo som har fast jobb. Han är inte pappan till barnet. Min fråga är iaf nån vet iaf han är skyldig till att betala mina rättegångs kostader? Eller gäller det bara om man är gift?..

  • Svar på tråden Någon som vet? Svar snabbt????
  • Anonym (?)
    Äldre 5 Aug 13:28
    #1

    Är vårdnadstvisten mot din sambo, eller mot barnets far (som du inte bor med eller är gift med)?

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 5 Aug 13:36
    #2

    Hej:) den är mot barnets far. Har ny sambo sen i november, har inte varit gift med

    Barnets pappa.

  • Äldre 5 Aug 13:37
    #3

    Kolla med ditt ombud

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 5 Aug 13:42
    #4

    Har ringt min advokat tyvärr utan svar. Är sån som gärna vill ha svar så fort som möjligt :D. Så tänkte se här om någon visste

  • Äldre 5 Aug 13:52
    #5

    Får du rättshjälp?

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 5 Aug 13:58
    #6

    Jag har fått det innan men då hade jag inte

    Sambo. Jag antar att man behöver söka ny rättshjälp?. Jag har redan egen vårdnad men skall stämma pappan på minskat umgänge en vad han har nu. Vet inte om det spelar roll?

  • Äldre 5 Aug 14:06
    #7

    Din sambo kommer inte behöva betala din räkningar. Men får du höga kostnader kommer han kanske få betala mera av hushållets kostnader.

    Tror inte din sambos inkomst påverar din möjligheter att få rättshjälp. Kolla med ditt ombud.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 5 Aug 14:13
    #8

    Jättetack för så snabba svar:D

  • Äldre 5 Aug 14:19
    #9
    Anonym (Undrar) skrev 2015-08-05 14:13:22 följande:

    Jättetack för så snabba svar:D


    Kolla även din hemförsäkring.
  • Anonym (ojdå)
    Äldre 5 Aug 14:55
    #10
    Anonym (Undrar) skrev 2015-08-05 13:58:38 följande:

    Jag har fått det innan men då hade jag inte

    Sambo. Jag antar att man behöver söka ny rättshjälp?. Jag har redan egen vårdnad men skall stämma pappan på minskat umgänge en vad han har nu. Vet inte om det spelar roll?



    Visste inte att man kan stämma på minskat umgänge. Varför vill du göra det?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 5 Aug 16:12
    #11

    När vi var uppe i rätten innan så fick jag egen vårdnad, men han har umgängesrätt och han han vår dotter fredag till måndag. Men hon mår otrolig dåligt där hon kommer därifrån. Och umgängesrätten är väldigt svår att få bort, så därför vill att hon är där så lite som möjligt. Tyvärr önskar jag att det varit annorlunda och att dom hade en jättebra kontakt, men jag kan inte bestämma hur hennes pappa skall bete sig..

    Det är den korta versionen så att säga

Svar på tråden Någon som vet? Svar snabbt????