• Äldre 5 Aug 22:10
    27951 visningar
    348 svar
    348
    27951

    följas åt för vår/sommarbebbe -16

    Hej!

    Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

    Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

    Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

    Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

    Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

  • Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • Äldre 5 Aug 22:16
    #1

    Jag! :D

  • Äldre 5 Aug 22:20
    #2
    nepe skrev 2015-08-05 22:16:11 följande:

    Jag! :D


    Åh! Vad roligt! ???? har du börjat med bebismakeri än?
  • Äldre 5 Aug 22:52
    #3

    Hej!!
    Vi har precis börjat försöka på nr 2 :) första försöket denna månaden.
    Enligt appen ska jag ha ÄL imorgon, men misstänker att jag hade den söndag eller måndag. Sexade i lördags, men håller tummarna ändå.
    Blir inte jättebesviken om det inte blir nu, gifter oss 22/8 så har annat att tänka på :)

    Enligt appen BIM 20/8, men vad jag själv tror 17-18/8 :)

  • Äldre 5 Aug 23:39
    #4
    SamsonS skrev 2015-08-05 22:52:13 följande:

    Hej!!

    Vi har precis börjat försöka på nr 2 :) första försöket denna månaden.

    Enligt appen ska jag ha ÄL imorgon, men misstänker att jag hade den söndag eller måndag. Sexade i lördags, men håller tummarna ändå.

    Blir inte jättebesviken om det inte blir nu, gifter oss 22/8 så har annat att tänka på :)

    Enligt appen BIM 20/8, men vad jag själv tror 17-18/8 :)


    Grattis till bröllopet! :)

    Jag ska också ha bim 17/8 :) hoppas att det tagit sig då jag är av den otåliga typen :P

    Hur gammal är första barnet?
  • Äldre 6 Aug 09:00
    #5

    Tack! :)

    Hon blev 4 nu i juli. Vi hade säkert redan haft ett barn till om om det inte vore för att jag blev av med mitt jobb för 2 år sen. Nu har jag fått en ny fast tjänst så nu känns det säkert igen :)

    Jag är också av den otåliga typen :P vill att allt ska hända på en gång när man väl bestämt sig!

  • Äldre 6 Aug 09:05
    #6
    kaktusen skrev 2015-08-05 22:20:06 följande:
    Åh! Vad roligt! ???? har du börjat med bebismakeri än?
    Nej inte än :) I september är tanken eller nu i augusti, får se! Håller tummarna för den 17!! :D
  • Äldre 6 Aug 12:45
    #7
    SamsonS skrev 2015-08-06 09:00:25 följande:

    Tack! :)

    Hon blev 4 nu i juli. Vi hade säkert redan haft ett barn till om om det inte vore för att jag blev av med mitt jobb för 2 år sen. Nu har jag fått en ny fast tjänst så nu känns det säkert igen :)

    Jag är också av den otåliga typen :P vill att allt ska hända på en gång när man väl bestämt sig!


    Jag har också väntat på fast tjänst, och nu så har jag äntligen fått det :) så spännande det här!

    Fast jag är så rädd för missfall igen också... :(
  • Äldre 6 Aug 12:48
    #8

    Vad skönt! Vad jobbar du med?
    Det förstår jag. Har själv aldrig fått missfall men kan ju bara tänka mig hur det skulle kännas :(

  • Äldre 6 Aug 12:49
    #9
    nepe skrev 2015-08-06 09:05:29 följande:

    Nej inte än :) I september är tanken eller nu i augusti, får se! Håller tummarna för den 17!! :D


    Spännande! :)

    Hur gör du/ni med alkohol, mat och sånt när ni är i planeringsstadiet?

    Läst så mycket om att man inte ska dricka något alls när man planerar att skaffa barn ens.

    Nu dricker jag inte när jag hoppas att det ska bli ett plus. När får man inte äta typ brieost? Allt sånt där..

    Folsyra har jag ätit sen graviditeten i februari..

    Ja hoppas att det tatt sig och går vägen ;)
  • Äldre 6 Aug 12:54
    #10
    SamsonS skrev 2015-08-06 12:48:29 följande:

    Vad skönt! Vad jobbar du med?

    Det förstår jag. Har själv aldrig fått missfall men kan ju bara tänka mig hur det skulle kännas :(


    Jag är kock på en skola:)

    Vad jobbar du med?

    Ja jag borde inte googla så mycket som jag gör heller. Blir så orolig. Haha

    Men mina vänner har barn allihop, ingen har planerat dom. Dom har ju druckit och ätit och rökt och snusat tills typ vecka 6-8, då de inte vetat om graviditeten och ingen har fått missfall. Så jag oroar mig nog väldigt mycket i onödan är jag rädd.
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16