• Anonym (Misshandlad)

    Min tjej misshandlar mig

    Tjejen lider av grova aggressionsproblem och blir våldsam över minsta lilla grej. Slår mig på armarna eller sparkar mig. Kan vara allt möjligt som att jag har slängt ett paket med gamla bär från kylen, som hon "skulle ha". Gamla mögliga bär... Hon har ADHD och det är väl en stor del av problemet antar jag. Medicin VÄGRAR hon ta.

    Då hon blir så arg över nästan varenda grej som inte är exakt som hon vill ha det, så är det ofta bråk. En gång skallade hon mig i ansiktet så läppen sprack och det sprutade blod...

    Nu är jag ju rätt tålig så sätt, har tränat kampsport en hel del och kan ta MYCKET stryk utan att fara illa. Men jag blir psykiskt ledsen varje gång hon gör det. Och mer och mer rädd att jag bara kommer sopa ner henne en dag... hitills har jag aldrig rört ett hårstrå på henne.

    Vad tusan ska jag göra? Smartaste alternativet är väl att bara dumpa henne, men det känns inte som en möjlighet just nu av flera skäl.

  • Svar på tråden Min tjej misshandlar mig
  • glutten

    Extremt inte okej. Lämna på en gång. Vet inte vad du menar med att det inte finns möjlighet just nu, men du ska definitivt inte vara tillsammans med henne. Hon misshandlar dig. LÄMNA.

  • Birgitta02

    Hon måste ju självklart ta sin medicin så hennes hjärna börjar koppla. Det här är inget du kan göra något åt. Och hon behöver tydligen inte ta några konsekvenser från dig när hon faktiskt slåss?! Det är du som blir lidande för att hon inte har lust att medicinera. Bara för att hon har ADHD så är det inte ok att ge sig på människor.  Så är det bara. Misshandel är faktiskt ett brott.

    Själv hade jag gått för länge sedan. Hade aldrig i livet tolererat att bli behandlad på det viset. En gång hade räckt för min del.

    Du lär henne hur hon ska behandla dig. Och detta har tydligen blivit normaliserat. Lär inte bli bättre.

  • Anonym (Molly)

    Asså, min sambo har grov adhd (har även en 2 åring son tillsammans), och innan han tog medicin kunde han få utbrott och slå i väggar och göra sönder saker, men han skulle aldrig falla sig in att slå mig oavsett hur "svart" de blir för han.
    Sen nu 4 månader tillbaka (3 år ihop) har han tagit medicin och de hjälper en del har han märkt, hans "överdrivna" tankar lugnar ner sig och låter sig bearbeta "adrenalinet" 

    Man kan ANTA massvis men är hon inte utredd så ser jag inte varför man ska anta, be henne prata med en psykolog, inte bara för att sätta en diagnos utan mer låta henne uttrycka sig och hantera sina känslor med professionell hjälp. Va särbos ett tag och se hur hur ändras - om hon ens vill ändras, annars lämna. Ingen ska ta emot slag, oavsett kön.

    Lycka till.

  • Anonym (Undran)

    Varför är det inte en möjlighet att dumpa henne just nu?

  • Frontline

    Enklaste lösningen är ju bara att dra vidare.
    Vet inte vad för skäl du har för att inte kunna göra det men att gå omkring med en säck skit över huvudet är väl ingen framtid det heller..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • alice85

    Helt sjukt att hon behandlar dig så, det är verkligen inte ok. Självklart bryter det ner dig! Man gör inte så mot någon man säger sig älska. Det bästa vore att lämna, varför är inte det möjligt?

  • Anonym (Misshandlad)

    Det som gör mig förbannad är att det ALLTID är mitt fel också. Och hon ser det som någon anledning/försvar för att hon ska FÅ vara arg.

Svar på tråden Min tjej misshandlar mig