• vbftz

    Hjälp en oerfaren att få en tjej!

    Hej!

    Nu ska jag, efter ett 9 år långt förhållande som gått i kras börja skaffa nån ny tjej. Jag är kille och 30 år.

    Problemet är att jag bara haft EN tjej hittills, som jag varit tillsammans över 9 år med. Jag har aldrig ens raggat på någon tidigare. Det var bra en slump att vi blev tillsammans.

    Nu vet jag en gammal mycket ytligt bekant tjej som är från samma stad som mig som mig. Hon har en tid sen lämnat ett långt förhållande oxå. Ingen av oss har barn. Hon är smart och har många likadana intressen som mig. Vi är definitivt på samma nivå och jag är seriöst intresserad av henne. Jag har bl.a. frågat henne på messenger om en resa hon gjorde i år (jag var till samma ställe senare och berättade vad jag gjort), samt frågade lite råd om ett fritidsintresse både jag och hon har. Jag tror jag väckt något slags intresse, men jag är inte säker. Vi hann t.o.m. växla några ord i trängseln på en happening här i stan, hon sken som en sol och kom fram och hälsade på mig. Sånt händer inte ofta för mig med tjejer!

    Förra och enda tjejen jag haft hade jag känt sen länge tidigare.. och då började det så att vi pratade på MSN (eller vad man nu avände på den tiden) en hel del. Jag märkte genast att hon kände sig trygg med mig. Sen en dag bjöd jag in mig själv(!) till henne och kysste henne(!) innan jag gick. Jag vet fortfarande inte hur jag vågade, den tiden var jag ännu rätt socialt inkompetent..

    Mina gamla nördtakter sitter i lite ännu så jag kommunicerar lite onödigt mycket via internet... Det måste jag få bort, känner jag.

    MEN! Hur ska jag fortsätta, för att inte sabba allt det här? Vad ska jag säga, när vågar jag börja visa mer intresse? Det får gå som det går, men jag vill seriöst göra ett försök att klippa den här tjejen innan någon annan hinner... Alla råd mottages! :)

  • Svar på tråden Hjälp en oerfaren att få en tjej!
  • Anonym (Anonym)

    Kan du inte bara fortsätta skriva lite oskyldigt på Messenger så ni lär känna varandra mer? Om ni båda är online samtidigt; "Hej! Vad gör du ikväll?" t.ex. :)

  • Skrattmusklerna

    Tycker du byggt upp en bra grund för att ta nästa steg att bjuda ut henne. Bra gjort!

    Hör av dig till henne och föreslå en kaffe på stan? Det är en trevlig invit som är ganska oskyldig. Förbered dig på att prata om det ni har gemensamt och lyssna lyssn lyssna på henne och bekräfta det hon säger. Visa att du ör intresserad av henne som person. Sedan är du nog i hamn :)

Svar på tråden Hjälp en oerfaren att få en tjej!