• Aslan

    Infektion efter medicinsk abort

    Gjorde medecinsk abort i v 9 för 10'dagar sedan. På själva abortdagen när pillerna skulle föras upp kom jag igång sent med att blöda men i det stora hela så förflöt det helt normalt vid kontakten med barnmorska. Klumpar blod och fostersäcken kom ut osv.

    Fem dagar efter den medicinska aborten hade jag ännu ihållande smärtor, blödde massor och det luktade illa. Jag fick tid in till akutgyn och där konstaterades infektion. Jag fick dropp och massor av antibiotika intravenöst innan jag på kvällen rullades ner för skrapning. Efter skrapningen hade jag mycket ont och fick mer antibiotika intravenöst under natten samt smärtstillande och morfin.

    Dagen efter åt och kissade jag som jag skulle och fick åka hem med två olika sorters antibiotika.

    Detta är nu tre dagar sedan. Igår hade jag lätt feber (37,9) men kände mig inte mer påverkad än att jag var trött och medtagen.

    Idag har jag alltså fått antibiotika i fyra dagar. Jag har ännu ont, typ i äggstockarna känns det som och det hugger/sticker ibland till ordentligt. Främst när jag rör på mig.

    Ni som fått en infektion efter, hur lång tid tog det innan ni blev bra? Hur länge hade ni ont? Vart och hur kändes det för er? Berätta och lugna mig!

    Jag är trött som ett hus men jag tror att det är en biverkning av antibiotikan.

Svar på tråden Infektion efter medicinsk abort