• Coretexifun

    Fler nördar? :P

    Hej!


    Jag och min man gillar tv- och datorspel.
    Vi väntar vårt första barn i början på oktober 2015.


    Det verkar inte vara så många andra föräldrar som har det intresset?


    Vi spelar inte överdrivet mycket.. när man har tid över.. eller när man "slappar" på kvällar eller helger...


    Inga andra likasinnade par därute? =}


     

  • Svar på tråden Fler nördar? :P
  • Anonym (pappa)

    Ni är inte ensamma. Jag, min make, 4 barn och barnens mammor spelar. Jag skyller på barnens faster (som för övrigt är stammis här på FL).

    TV-spel är vår hobby och familjenöje. När andra sätter på en Disney-film till "fredagsmyset" sätter vi på Super Mario eller något.

  • Anonym (pappa)

    Visst är det? 

    Just nu spelar ungarna pikmin 3 innan middagen, lite nedvarvning efter dagens spring och lek. När barnen är nedstoppade i sina sängar ska vi spela Dragon Age Inquisition inför DLC-släppet imorgon.

    Vad spelar ni för något?

    Grattis till kommande bebis, förresten. Flört

  • Coretexifun

    ja... jag kan tänka mig att lite hjärngympa istället för de flesta dåliga barnprogram är bättre =)

    Jag å min man spelar inte samma spel ( :/ ) - han spelar Battlefield 4 och jag spelar Lineage2 varvat med Starcraft2 =P
    Innan jag blev gravid spelade vi dock Quake Live tillsammans =P

    Tack =D


     

  • germx

    Vet inte om det är SÅ ovanligt ändå. Men det beror väl på vad man rör sig i för kretsar. Det blir säkert mer och mer spelande föräldrar, då en mer spelande generation får barn.
    Jag är tyvärr inte förälder än, eftersom frugan fick missfall för ett par år sedan, och sedan dess varit oförmögen till att få mer barn tydligen. Men Har kompisar som fått barn, och de spelar än.
    Jag hoppas snart att ansluta mig till skaran av spelande föräldrar! 

  • Coretexifun

    Jo, det är vanligare nuförtiden =)


    Dock är det inga av de jag känner som spelar som är på smällen =P


    Å andra sidan umgås jag inte med så många då jag är introvert.


    Känner folk över hela världen via internet, men irl - inte så många =P hehe


     


    Tråkigt med din fru (er) .. Hoppas det blir något i framtiden..

  • Tjabocool

    Hej!


    Kul att se att fler vuxna spelar ihop med sina barn (kommande barn med)


    Här hemma spelas det med.  Vi startade tom en Minecraftserver ihop för snart två år sedan. Det blev jämt bråk och gråt när de spelade på andra servrar där folk hade som nöje att förstöra.


    På vår server spelar både vuxna och barn, vi är noga med att alla sköter sig i chatten och inga hårda ord, svordomar etc är ok.  Förstör man för andra blir man bannad och får inte spela mer hos oss och vi har dessutom satt stopp för att spelarna frågar ut varandra om tex skype i chatten.


    Vi är väldigt noga med att alla ska kunna spela och ha kul hos oss. Åldrarna är mellan 7 och snart 50 men vem som är vem säger jag ju inte.


    Mina egna barn spelar inte så ofta där nulängre men det är desto fler utifrån. Något som jag själv tycker är fantastiskt kul är att kunna sitta där några timmar och möta barn och ungdomar som  har haft en tuff dag IRL. Hos oss kan de slappna av en stund och slipper det tuffa hårda klimat som råder på många ställen både i livet och på nätet.


    Har någon en stund över så är ni välkomna in att testa och har ni barn/ungdomar så bjud in dem med. Men hjälp oss att hålla chatten och spelandet trevligt och säkert.


    Kanske ses :)


    ip:jaxbo.mcdl.us

Svar på tråden Fler nördar? :P