• Äldre 10 Aug 20:11
    3605 visningar
    60 svar
    60
    3605

    Någon med bf i december 2015 eller bf januari 2016?Följas åt

    Är en 31 åring som är vecka 22 imorgon  bor i Skåne med min familj
    Bf den 21 de dec .
    Har varit en tuff graviditet delvis då jag blödde väldigt stora mängder i vecka 6 och smärtor . Blödningen låg under foster och var 5 cm fick inga större hopp då det var stor risk för missfall.
    Inne på kk trodde dom att jag förlorat en tvilling tack vare så mycket jag blödde .

    Alla odds vi fick mot oss så klara sig bebisen och känner sparkar varje dag nu härlig känsla :)

    Tänkte om det var fler gravida som ville följas åt ??

  • Svar på tråden Någon med bf i december 2015 eller bf januari 2016?Följas åt
  • Äldre 10 Aug 20:15
    #1

    Hej!
    Tråkigt att förlora en tvilling, men vilken glädje åt det lilla knytet som är kvar :)
    Här är jag i vecka 24(23+4) och har BF 3 december.

    Har haft en relativt lätt graviditet men är nu sjukskriven fram tills födseln pga svår/kraftig foglossning.. I övrigt mår jag bra, känner sparkar jag med dagligen. Har din partner kunnat känna något? :)

  • Äldre 11 Aug 12:49
    #2
    Riktigragger skrev 2015-08-10 20:15:21 följande:

    Hej!
    Tråkigt att förlora en tvilling, men vilken glädje åt det lilla knytet som är kvar :)
    Här är jag i vecka 24(23+4) och har BF 3 december.

    Har haft en relativt lätt graviditet men är nu sjukskriven fram tills födseln pga svår/kraftig foglossning.. I övrigt mår jag bra, känner sparkar jag med dagligen. Har din partner kunnat känna något? :)


    Ja vi ser det som en gåva verkligen:)
    Vad skönt att du haft en bra första tid men inte kul med foglossning 
    Han har missat när den lilla har sparkat kommer inte på kommando , tyvärr :)
    Har du fler barn ? tänkte om du gått över tiden så fall?
    Jag har gått över med alla lite svårt att planera till jul:)
  • Äldre 11 Aug 12:55
    #3
    Maddisen29 skrev 2015-08-11 12:49:17 följande:
    Ja vi ser det som en gåva verkligen:)
    Vad skönt att du haft en bra första tid men inte kul med foglossning 
    Han har missat när den lilla har sparkat kommer inte på kommando , tyvärr :)
    Har du fler barn ? tänkte om du gått över tiden så fall?
    Jag har gått över med alla lite svårt att planera till jul:)
    Foglossningen är inte kul, kan inte sova på morgonsidan då jag har så ont i rygg och ut mot höfterna. Under dagarna är det okej, så länge jag inte gör några mer avancerade danskonster :)

    Känner du av bebisen ofta? 
    Detta är vårt första barn så har inget att jämföra med. 
  • Äldre 11 Aug 15:34
    #4

    Hej!

    Jag har bf 18 december, tredje barnet. Iofs var det tolv år sen sist jag var gravid så det känns som första barnet igen! Jag känner sparkar varje dag och min sambo har lyckats känna några på utsidan han med :)

  • Äldre 12 Aug 21:39
    #5
    Riktigragger skrev 2015-08-11 12:55:25 följande:
    Foglossningen är inte kul, kan inte sova på morgonsidan då jag har så ont i rygg och ut mot höfterna. Under dagarna är det okej, så länge jag inte gör några mer avancerade danskonster :)

    Känner du av bebisen ofta? 
    Detta är vårt första barn så har inget att jämföra med. 
    Sambon kände rörelser igår:)
    Foglossning är inte alls kul men skönt att du kan ta hand om dig själv och bebisen i och med du är sjukskriven .
    Jag har börjat få ont i fötterna som känns en bit upp i bena aldrig haft det innan tror jag jobbat för mycket i sommar.

    Jag känner bebisen när jag tar lugnt vilket mest är på kvällarna:) känner du bebisen ofta ?
    Vet ni om det blir en tjej eller kille?
    Vi ska ha en liten Alicia :)
  • Äldre 12 Aug 21:43
    #6
    Majrova skrev 2015-08-11 15:34:28 följande:

    Hej!

    Jag har bf 18 december, tredje barnet. Iofs var det tolv år sen sist jag var gravid så det känns som första barnet igen! Jag känner sparkar varje dag och min sambo har lyckats känna några på utsidan han med :)


    Ni har också bf nära julafton på första ultraljudet vi gick på fick vi bf 24 men nu sista alltså 21 de:)

    har också många år mellan den äldsta och sonen/dottern och det blir lite börja om från början och allt blir nytt som första gången:)

    Mysigt med sparkar :) Det mysigaste är att dom blir bara starkare för varje dag :)
    Har du några krämpor?
  • Äldre 13 Aug 08:27
    #7
    Maddisen29 skrev 2015-08-12 21:39:22 följande:
    Sambon kände rörelser igår:)
    Foglossning är inte alls kul men skönt att du kan ta hand om dig själv och bebisen i och med du är sjukskriven .
    Jag har börjat få ont i fötterna som känns en bit upp i bena aldrig haft det innan tror jag jobbat för mycket i sommar.

    Jag känner bebisen när jag tar lugnt vilket mest är på kvällarna:) känner du bebisen ofta ?
    Vet ni om det blir en tjej eller kille?
    Vi ska ha en liten Alicia :)
    Åh vad kul för honom! :)
    Ja, först tyckte jag det var så jobbigt att gå hem från jobbet efter att nästan blivit nyanställd. Men i dagsläget har jag förstått att det är för mitt eget bästa att jag är hemma. Igår fick jag så ont i främre fogarna och i blygdbenet att jag inte kunde stödja mig på ena benet. Slutade med en varm dusch med hjälp av sambon och sen fick han hämta mina kryckor. 

    Okej, men har du börjat samla på dig vätska? Fått ödem i benen? Har du provat använda stödstrumpor? Jag har köpt mig ett par och tycker det är skönt. 

    Ibland känner jag bebisen ofta och ibland är det som att det är lugnare perioder. Imorse vaknade jag av att det buffade på rätt bra och igårkväll när jag skulle lägga mig var det som att det inte hände något alls. Men har faktiskt ringt min BM för jag vet inte vad som är normalt med rörelser och vad som är onormalt.. 

    Könet har vi valt att inte ta reda på utan vill se det som en överraskning. Kunde inte heller se något avgörande när vi var på RUL. Men har redan kommit på namnförslag.
    Åh vad kul med en liten Alicia :)
  • Äldre 13 Aug 09:31
    #8

    hej!

    Tråkigt att höra att ni förlorat en tvilling. Men vilken glädje samtidigt att få ha den andre lille bebben kvar som växer o gror! :)

    Jag är gravid i v 24 (23+0) idag och väntar mitt första barn till den 9e december! Än sålänge mår jag bra och känner små sparkar dagligen! Underbart mysigt :)

  • Äldre 13 Aug 10:11
    #9

    hej jag är 22 år och väntar mitt första barn :) går in i vecka 25 imorgon och han (ja det är en pojke:D) är beräknad till 3e december :) Har inga svullnader alls i ben eller så och inte heller ont nånstans, kan få lite ont i ryggen om jag anstränger mig för mycket bara..har gått upp några kilo givetvis.. Har börjat se rörelserna tydligt utanpå magen nu också! han är mest aktiv under kvällarna då jag varvar ner :)

    Nån som vill följas åt över facebook?

  • Äldre 13 Aug 10:12
    #10

    Hej jag väntar mitt första barn 31/12 så är vecka 20 (19+6) idag. Har börjat känna rörelser inuti magen men fortfarande inget som känns utanpå. Men magen växer och har redan blivit ganska stor. Eftersom det är mitt första barn har jag ju heller inget att jämföra med eller vet vad som är vanligt. Kul att hålla kontakten med fler som skal ha barn i december

Svar på tråden Någon med bf i december 2015 eller bf januari 2016?Följas åt