• Näztazteg

    Gravid v15 nu ont??

    Hej

    Tänkte bara kolla om det finns någon som kan svara på om det är normalt??

    Går imorgon in i v15 och idag har jag ont i vad jag tror är livmodern, med andra ord, bra långt ner i magen, ungefär under troskanten och lite precis över. Känns som små hugg och mild mensvärk. Är det bara livmodern som växer eller kan det vara något annat??

    Blir en aning fundersam :)

  • Svar på tråden Gravid v15 nu ont??
  • emeliess

    Det är livmodern som växer. Och eftersom den kommer fortsätta växa så lär det komma å gå under hela graviditeten :)

  • Näztazteg
    emeliess skrev 2015-08-11 09:47:36 följande:

    Det är livmodern som växer. Och eftersom den kommer fortsätta växa så lär det komma å gå under hela graviditeten :)


    Tack :)
    Misstänkte det, men ville ändå kolla runt :D
  • Gravidigen1985

    Skulle garanterat säga att de livmodern som växer! Har själv varit gravid 5 gånger och alltid känt det så, utan att nåt har varit fel alltså =)


  • Näztazteg
    Preggo151220 skrev 2015-08-11 20:02:01 följande:

    De är bara växtvärk i livmodern. Haft samma varenda dag och jag är i v22 nu så de är bara att vänja dej :)


    Ok, tack :)
  • Embla twopointoh

    Man brukar säga att smärtor i nedre delen av magen när man är gravid är fullt normalt. De kan vara livmodern som växer, och även att den drar i ligamenten. Jag skulle dock nämna det för barnmorskan på nästa kontroll, både för att göra henne medveten om det, men kanske främst för din skull så att BM kan lugna dig.

Svar på tråden Gravid v15 nu ont??