• Emina123

    4,5 månaders bebis utveckling?

    Hej!!

    Jag är lite rädd att min son är lite sen i sin utveckling.. Han är 4,5 månad men tycker inte han kan lika mycket som andra i hans ålder. Han kan inte greppa leksaker mm. med sina händer och visar ingen vilja att göra det heller.. Han hatar att ligga på mage mer än 1 minut åt gången och har därför inte jättestsrk nacke/rygg. Han är väldigt spänd i sina armar och håller mestadels sina händer ihopknutna. Vill även inte stödja alls på sina ben!! Första skrattet fick vi för 1 vecka sen typ... Någon som har en "liknande bebis"? Är detta normalt?? Detta är mitt första barn så är orolig! Såå tacksam för svar!!!

  • Svar på tråden 4,5 månaders bebis utveckling?
  • Lillflickan

    BVC kollar om barnen greppar vid sex månader. Det kunde inte min. Men två veckor senare kunde han det. Det går fort. Ligga på magen gillade inte min. Tog lång tid innan styrseln på huvudet kom. Skrattet kommer jag inte ihåg. Försök att inte oroa dig!

  • BigMami

    Ingen utav mina 4 barn har gillat att ligga på mage.. tror faktiskt inte att jag känner någon som har en bebis som gillat att ligga på mage?.. Bara när de själva kommit dit och upptäcker at de faktiskt kan komma någonstans

Svar på tråden 4,5 månaders bebis utveckling?