• aussies

    Fråga till er som fått tvillingar

    Jag är gravid för andra gången, första graviditeten slutade i missfall i vecka 10 och jag är nu i vecka 9 (8+4). Men denna gången är det så annorlunda! Förra gången hade jag bara önma och lite svullna bröst som symptom, men denna gången har jag illamående till och från hela dagarna. Jag har kräkts flera mornar och mina bröst är enorma, jag brukar ha 75B på mina BH:ar men har nu fått köpa 75D och dom är nästan för små! Brösten är också sjukt ömma och gravidtröttheten är hemsk.

    Det jag är nyfiken på är vad ni som fått tvillingar hade för symptom? När visste ni att det var fler än en därinne? Är nyfiken på om det kan vara 2 st i magen eller om det bara är mer symptom den här gången för att det uppenbarligen var något fel med förra graviditeten med tanke på missfallet som sen kom i vecka 10.

  • Svar på tråden Fråga till er som fått tvillingar
  • En PantherTant

    Ingen direkt skillnad på symptom första trimestern. Mått lika kass med enling som med tvillingarna. Enda skillnaden var att livmodern växte snabbare och livmoderkanteb gick tidigt att känna. Visste om tvillingar från vecka 7 när gjorde vul.

  • aussies
    En PantherTant skrev 2015-08-13 13:24:32 följande:

    Ingen direkt skillnad på symptom första trimestern. Mått lika kass med enling som med tvillingarna. Enda skillnaden var att livmodern växte snabbare och livmoderkanteb gick tidigt att känna. Visste om tvillingar från vecka 7 när gjorde vul.


    Tack för svar! När kände du livmoderkanten och hur tydligt/hur känns den?
    I länet där jag bor ges inga VUL tyvärr! Endast RUL
  • Tvillingtripp

    Hoppsan, låter som vårt case. Först missfall i vecka tio. Ny graviditet. Sedan i vecka nio, rejält med graviditetssymptom. Gick till doktorn, ultraljud. Där är den, sa doktorn. Rör på sig, allt ser bra ut den här gången. Men vänta, där är ju en till. 

  • Tvillingtripp

    Tips: gå till doktorn, säg att du är orolig efter första missfallet, inget rör sig därinne. Då får du ett ultraljud. Så gjorde vi. 

  • Cast
    Tvillingtripp skrev 2015-08-19 22:10:16 följande:

    Hoppsan, låter som vårt case. Först missfall i vecka tio. Ny graviditet. Sedan i vecka nio, rejält med graviditetssymptom. Gick till doktorn, ultraljud. Där är den, sa doktorn. Rör på sig, allt ser bra ut den här gången. Men vänta, där är ju en till. [/

    [quote=75657688][quote-nick]Tvillingtripp skrev 2015-08-19 22:10:16 följande:[/quote-nick]Hoppsan, låter som vårt case. Först missfall i vecka tio. Ny graviditet. Sedan i vecka nio, rejält med graviditetssymptom. Gick till doktorn, ultraljud. Där är den, sa doktorn. Rör på sig, allt ser bra ut den här gången. Men vänta, där är ju en till. 


    Så var det exakt för mig med! Missfall 10+6. Nu gravid igen med tvillingar v16. Har mått skit och hade uruselt järnvärde redan i v. 9.
Svar på tråden Fråga till er som fått tvillingar