• Rumpelstiltskins

    Varför stannar jag i viktnedgången?

    Jag håller på att bli fullkomligt galen. Vad gör jag för fel?

    Jag började räkna kalorier och röra på mig mer precis innan sommaren. Startvikten var 83kg nu står jag på 71 och jag är självklart överlycklig för det MEN jag har stannat på 71kg och har stått på den vikten i en månad nu. Jag börjar helt att tappa gnistan.

    Jag har inte uteslutit någonting ur min kost, bara ätit mycket mindre portioner och slutat äta godsaker på vardagar. Nu äter jag bara lite godis (exempelvis) på lördagen sedan är det fritt från sött hela veckorna.

    Jag använder lifesum och hamnar alltid på ett jämt kaloriintag, inte för lite, inte för mycket. Lik förbannat går jag inte ned mer i vikt.

    Är det ett måste att gå på gym för att bli av med resten? Jag hade gärna gjort det men finner inte tid mellan dagishämtning, lämning, aktiviteter och arbete. Jag jobbar inom hemtjänsten och cyklar till och från mina brukare så jag rör mig i arbetet hela dagarna. På kvällen när barnet sover är jag helt slut, vet inte hur jag skulle orka att ta mig till ett gym också.

    Alla tips mottages tacksamt för snart ger jag fasen upp alltså.

  • Svar på tråden Varför stannar jag i viktnedgången?
  • Eniis

    Bra jobbat! Nu har du tappat de "lätta" kilona och ja, tyvärr behöver du nog lägga in en högre växel nu. Se över kosten ordentligt. Kanske inte behöver äta mindre men ändra kompositionen? Sen finns det bra hemmaträningsprogram du kan hitta på nätet.

  • Tonårsmamman1

    Säger som ovan, nu får du ta i lite till. Kanske öka motionen ett snäpp, göra något annat än det kroppen är van vid. Kroppen vänjer ju sig vid den motionen man gör.

    Men bra jobbat Glad

  • Ful Anka

    Kan du inte dra ut på cyklingen då? Så att det blir längre sträckor och mer intensiv körning??


    This is my life and I don't care
  • dirty88

    Minska kaloeierna ytterligare. Du behöver inte träna
    Simpelt.

  • Mooomin

    Kroppen vänjer sig.. Antigen sänker du intaget ytterligare, eller tillför något mer i förbränningsväg, dvs någon form av motion! Bra jobbat hittils och lycka till!

  • Rumpelstiltskins

    Ja jag får pröva det. Misstänker att jag behöver dra ned på kolhydrater. Bröd är något jag har svårt att släppa taget om. Och så får jag helt enkelt börja promenera eller cykla.

    Tack för era tips!

  • dirty88
    Rumpelstiltskins skrev 2015-08-16 21:03:42 följande:

    Ja jag får pröva det. Misstänker att jag behöver dra ned på kolhydrater. Bröd är något jag har svårt att släppa taget om. Och så får jag helt enkelt börja promenera eller cykla.

    Tack för era tips!


    Varför skulle du behöva dra ner på kolhydrater menar du??? Vad skulle vetenskapen kring det vara?
  • Lowika

    Jag har precis samma problem, på siffrorna nästan exakt samma. Vägde 84 innan graviditeten, och nu 71. Var tillfälligt nere på 69. Men det vill inte nu stått still sen februari :-O antar att mindre kropp kräver mindre och att det som förut gav viktnedgång nu bara håller balansen. Så nu måste man lägga i en växel till... men orkar inte typ

  • Mooomin
    dirty88 skrev 2015-08-17 08:59:14 följande:

    Varför skulle du behöva dra ner på kolhydrater menar du??? Vad skulle vetenskapen kring det vara?


    Brukar funka för mig iaf. Så fort jag tar bort framförallt brödet o pastan så brukar det hända grejer igen!
Svar på tråden Varför stannar jag i viktnedgången?