• lindajhlala25

    Hoppas det är dags snart:)

    Hejsan!

    Nu närmar det sig :) gravid i v 39+0! Å MAn bara letar tecken. Försöker att inte tänka på att det snart kan vara dags. I morse efter jag kissade å drog upp byxorna så rann det ut något på golvet det blev en pöl! Tror inte det var vatten för det har inte blivit blött i trosorna under dagen. Sen kunde jag knappt röra mig tror han har sjunkit ner djupt i bäckenet nu. Får som mensvärk i ryggen och magen! Har blivit fluffigare senaste dagarna också. Med min dotter så kände jag inte så mycket innan det var dags. slemproppen släppte sen ett dygn senare fick Jag värkar. Hur har ni andra det? :)

  • Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)
  • 9910

    I vecka 38+4 o letar med tecken. Så trött på detta nu. Längtar efter att få träffa bebisen!

    Med min son kände jag ca 1,5 dygn innan att nu börjar de. Små tecken o liten bit av slemproppen som gick. Men känner inget alls so far.. Lite molvärk ibland vid sammandragning, men alltför sällan för att få upp hoppet

  • lindajhlala25

    Ja visst blir man trött! Känner mig som en strandad valross.

    Känner mig mycket konstig nu så man får försöka slappna av å vila lite.

    Gick du över med din pojk? Kan det vara förvärkar du har då? Det är väl som molande värk?. Man kan ju bara hålla tummarna att man slipper gå över iaf

  • Ee

    BF idag.. Letat alla tecken, har sen en vecka haft hårda sammandragningar med tryck neråt, dock inte speciellt smärtsamma. Vi tre tillfällen har jag haft regelbundna förvärkar/värkar som avtagit efter 1 1/2 timme.. Ont i nedre delen av magen. Mycket ilningar neråt och en väldigt aktiv bebis. Troligtvis har slemproppen gått i omgångar... De två tidigare förlossningarna startade med att vattnet gick utan dessmer tecken innan det. Detta känns långt och utdraget. Sjuuuuuukt less!

  • 9910

    Nää pojken kom tidigare, så jag hade mer eller mindre ställt in mig på att även denna skulle komma tidigare. Denna veckan hade jag tänkt mig, men icke.. Haha!

    Ja jag hoppas att de jag känner kanske gör nån nytta men som sagt. Är alldeles för sällan de konmer för att jag ska hoppas.

    När kom din dotter TS? Hoppas den konstiga känslan är ngt positivt :)

    Jobbigt att gå över tiden Ee, men låter ju iaf som din kropp har ngt på gång så kanske är de dags snart.

    Jag föreställer mig lite denna gång att vattnet helt plötsligt ska gå, på natten när man gör ett av de där tiotal toalettbesöken ;) känns på nå vis att de ska börja på natten iaf!

  • Minxy

    Vecka 39 (38+5) idag och väntar på tredje barnet.
    Mitt första kom i v.38+4 och andra kom i v.38+3, så det känns redan som om jag gått över tiden.
    Under de senaste 4 dagarna har jag haft regelbundna förvärkar (var 6:e minut) i två-tre timmar, därefter har det klingat av.
    Blodblandad slempropp har släppt i omgångar under de 4 senaste dagarna.
    Var in på koll och är öppen ca 2 cm, men det kommer ju aldrig igång!!! Less :(

  • lindajhlala25
    Ee skrev 2015-08-16 20:51:10 följande:

    BF idag.. Letat alla tecken, har sen en vecka haft hårda sammandragningar med tryck neråt, dock inte speciellt smärtsamma. Vi tre tillfällen har jag haft regelbundna förvärkar/värkar som avtagit efter 1 1/2 timme.. Ont i nedre delen av magen. Mycket ilningar neråt och en väldigt aktiv bebis. Troligtvis har slemproppen gått i omgångar... De två tidigare förlossningarna startade med att vattnet gick utan dessmer tecken innan det. Detta känns långt och utdraget. Sjuuuuuukt less!


    Man blir så besviken när alla känningar försvinner :(. Samma för mig jag har också en väldigt aktiv bebis. Fick till och med åka till spec för hjärtat dunka för snabbt sen lugna det ner sig han hade hård morgon gympa ;). Rör sig mycket i magen. Ja jag förstår att du är less. Okej kanske blir så igen för dig att vattnet går. Så jobbigt att man inte vet när förlossningen ska starta eller hur den ska börja man blir galen
  • lindajhlala25
    9910 skrev 2015-08-16 21:05:14 följande:

    Nää pojken kom tidigare, så jag hade mer eller mindre ställt in mig på att även denna skulle komma tidigare. Denna veckan hade jag tänkt mig, men icke.. Haha!

    Ja jag hoppas att de jag känner kanske gör nån nytta men som sagt. Är alldeles för sällan de konmer för att jag ska hoppas.

    När kom din dotter TS? Hoppas den konstiga känslan är ngt positivt :)

    Jobbigt att gå över tiden Ee, men låter ju iaf som din kropp har ngt på gång så kanske är de dags snart.

    Jag föreställer mig lite denna gång att vattnet helt plötsligt ska gå, på natten när man gör ett av de där tiotal toalettbesöken ;) känns på nå vis att de ska börja på natten iaf!


    Ja då förstår jag hehe. Hon kom en dag innan BF så ;). Ja jag håller tummarna sitter å svettas jätte mycket å sprungit på toa två ggr nu på kort tid.

    Ja med dottern så fick jag värkar på sena kvällen å åkte in 00 på natten. Ja visst är det drygt å gå upp å kissa å nu speciellt i slutet. Man kissar ju hela tiden å drygt är det för man kommer ju knappt upp ur sängen phu. Ja det kanske blir som du föreställt dig ;) man vet aldrig
  • lindajhlala25
    Minxy skrev 2015-08-16 21:10:40 följande:

    Vecka 39 (38+5) idag och väntar på tredje barnet.

    Mitt första kom i v.38+4 och andra kom i v.38+3, så det känns redan som om jag gått över tiden.

    Under de senaste 4 dagarna har jag haft regelbundna förvärkar (var 6:e minut) i två-tre timmar, därefter har det klingat av.

    Blodblandad slempropp har släppt i omgångar under de 4 senaste dagarna.

    Var in på koll och är öppen ca 2 cm, men det kommer ju aldrig igång!!! Less :(


    Ojoj det låter verkligen som det är på gång! Tror det händer när som helst för dig. När du minst anar det. Är det inte i såna här tillfällen färdknäppen eventuellt ska funka ;)?
  • 9910
    Minxy skrev 2015-08-16 21:10:40 följande:

    Vecka 39 (38+5) idag och väntar på tredje barnet.

    Mitt första kom i v.38+4 och andra kom i v.38+3, så det känns redan som om jag gått över tiden.

    Under de senaste 4 dagarna har jag haft regelbundna förvärkar (var 6:e minut) i två-tre timmar, därefter har det klingat av.

    Blodblandad slempropp har släppt i omgångar under de 4 senaste dagarna.

    Var in på koll och är öppen ca 2 cm, men det kommer ju aldrig igång!!! Less :(


    Ja de låter ju verkligen som de är på G! Med sonen körde vi färdknäppen när jag började misstänka att de nog kunde va igång. Jag vet inte om de var inbillning men jag upplevde de som det gav en skjuts i rätt riktning iaf ;)
  • 9910
    lindajhlala25 skrev 2015-08-16 21:23:56 följande:

    Ja då förstår jag hehe. Hon kom en dag innan BF så ;). Ja jag håller tummarna sitter å svettas jätte mycket å sprungit på toa två ggr nu på kort tid.

    Ja med dottern så fick jag värkar på sena kvällen å åkte in 00 på natten. Ja visst är det drygt å gå upp å kissa å nu speciellt i slutet. Man kissar ju hela tiden å drygt är det för man kommer ju knappt upp ur sängen phu. Ja det kanske blir som du föreställt dig ;) man vet aldrig


    Hoppas hoppas!

    Jag svettas med floder o dricker enorma mängder vatten, men här tror jag de beror mer på ett dåligt ventilerat hus än ngt annat :)

    Vem vet kanske är de inatt de gäller! Hade vart så skönt om de satt igång en helg så mannen inte behövde åka till jobbet. Som de ser ut nu kommer både han o tilltänkte barnvakten ha en inställningstid på ca 3 h i veckan som kommer! Känns sådär roligt att behöva parera värkar hemma själv med treåringen!
Svar på tråden Hoppas det är dags snart:)