• Mamma08

    Oplanerad graviditet

    Har fått veta att jag är gravid. Har en son som är 7 år. Vi hade gärna skaffat ett syskon till honom men bestämde att avstå pga min hälsa. Var hos en sjukgymnast idag och de kan inte ens ge mig övningar pga risken att jag blir sängliggandes. Imorgon har jag tid hos mödravården,men nu när chocken av den oplanerade graviditeten börjat lägga sig så måste jag försöka tänka ordentligt och inte bara känna. Har en väldigt svag kropp, får kämpa varje dag som det är nu. Hade så väldigt gärna skaffat ett barn till, men vet ju att kroppen inte orkar hur mycket som helst. Brukar vila när sonen är i skolan. Ska man tänka med hjärtat eller hjärnan? Måste ju samtidigt tänka på min älskade lilla son, att orka finnas där för honom.
  • Svar på tråden Oplanerad graviditet
  • tussan

    Jobbig sits:( försök att lyssna på ditt hjärta samtidigt som hjärnan är med elr va man ska säga..Kommer ju även nya chanser för dig om du väljer en abort nu:( så kanske de passar bättre me en bebis när du o din kropp mår bättre men bara du som kan veta...Usch riktigt jobbig sits :( hoppas du kommer fram till ett beslut som känns bra iaf..kra.

  • Mamma08

    Tyvärr så kommer det inte fler chanser. Har varit med om olyckor och skadat kroppen, så lever med smärtor varje dag, dessutom blivit svag i kroppen. Får kämpa varje dag. Har inte så mycket ork.Därför beslöt vi oss för att egentligen inte skaffa fler barn, måste tänka på min son, måste orka finnas där för honom. Hade jag varit frisk hade jag aldrig ens funderat tanken på abort, men nu känns det som jag inte har nåt val eftersom jag är så pass dålig i kroppen. Väldigt svårt beslut att behöva ta.

  • tussan

    Oj är de så pass illa:( ja då måste du nog ta o tänka på dig o din kropp för du ska må bra o kunna orka ta hand om ditt barn:(

  • tussan

    Oj är de så pass illa:( ja då måste du nog ta o tänka på dig o din kropp för du ska må bra o kunna orka ta hand om ditt barn:(

Svar på tråden Oplanerad graviditet