• Lilla My o co

    Hänga på i en 5:2-grupp?

    Hejsan

    Är det någon eller några som nu efter semestern är slut, som känner att det är dags för att sätta igång med 5:2?

    Jag körde under våren men tog dumt nog semester från 5:2 under semestern. ;)

    Jag höll mig gott ändå och gick ner två kilo under sommaren. Men nu vill jag köra på igen och det vore kul med andra i samma sits.

    Körde min förste fastedag idag och det har gått rätt bra, för att vara första på flera veckor.

    Jag har fortfarande 18 kilo kvar till min målvikt.

    Hänger någon på???

  • Svar på tråden Hänga på i en 5:2-grupp?
  • Primér

    hänger gärna i en 5:2 grupp! Gjorde också min första dag idag efter ett uppehåll under sommarn. Eller jag körde en i torsdags men då gick jag nog över lite för mycket för att det ska räknas. Ett problem för mig är att jag ibland glömmer bort på morgonen att jag har planerat in en fastedag och dricker en fettkaffe till frukost och sen är den dagen lite förstörd Drömmer

    Hur är ditt upplägg under dagen? jag försöker att inte äta nått fören middagen på kvällen och det brukar funka bra så länge jag dricker kaffe. Käkar lågkolhydratkost i vanliga fall och det trivs jag med fast inte vågen direkt pekar nedåt, har 8 kg att gå ned så vi får väll se hur det går...  

  • Dixie
    Primér skrev 2015-08-17 22:27:25 följande:

    dricker en fettkaffe till frukost och sen är den dagen lite förstörd Drömmer


    vad är fettkaffe? 
  • Lilla My o co

    Hej

    Vad kul!!

    Jag måste äta flera små mål om dagen, annars funkar jag inte på jobbet. Så det blir en del kvarg, buljonger,möte, kaffe och lunch/middag med mest bara grönsaker och lite protein.

    Jag äter också vanligtvis ganska kolhydratlågt så just avsaknaden av kolhydrater stör mig inte det minsta.

    Däremot vid värme blir jag saltsugen och då är en kopp buljong bra ????????

  • Primér
    Dixie skrev 2015-08-17 22:37:30 följande:
    vad är fettkaffe? 
    det är en lchf-grej jag har anammat.. man mixar smör och/eller kokosolja i kaffet så blir det som en kaffe med mjölk typ, om man tar i smör då, fast annorlunda måste jag säga ändå.  perfekt för mig som inte kan äta frukost och så står jag mig till lunch. kändes ju väldigt konstigt när man slängde i den fösta smörklumpen kaffet första gången men när jag började tänka på det som "hårt" grädde så blev det inte lika skumt Glad
  • Primér
    Lilla My o co skrev 2015-08-17 22:39:39 följande:

    Hej

    Vad kul!!

    Jag måste äta flera små mål om dagen, annars funkar jag inte på jobbet. Så det blir en del kvarg, buljonger,möte, kaffe och lunch/middag med mest bara grönsaker och lite protein.

    Jag äter också vanligtvis ganska kolhydratlågt så just avsaknaden av kolhydrater stör mig inte det minsta.

    Däremot vid värme blir jag saltsugen och då är en kopp buljong bra ????????


    kvarg åt jag så mycket under våren så det kan jag knappt se åt längre haha, men det står man ju sig verkligen på tycker jag. Det är nog därför jag inte äter nått fram till middagen för jag vet inte riktigt vad jag ska äta nu och sen känns det som jag kan äta en någorlunda normal portion då tänker jag. Man får ju prova sig fram och köra det som funkar bäst.. 

    gillar tanken på buljong, hur gör du den? är det bara o slänga i en buljongtärning i lite varmt vatten och le o vara glad?  
  • Lilla My o co

    Ja precis.. En kopp vatten värmes och ca en tredjedels buljongtärning.. Jag gillar grönsaksbuljonger..

    Värme mättar och sältan hjälper. ????

Svar på tråden Hänga på i en 5:2-grupp?