• Pingvin

    Pergotime!

    Har tagit dubbeldop pergotime och på ultraljud kunde hon se en äggblåsa på varje sida.En på 19mm och en på 20 mm.ska ta ovitrelle imorgon.Hur stor är chansen att båda släpper?Kan man då säga att detta räknas som 2 försök,eftersom jag släpper 2 ägg??

  • Svar på tråden Pergotime!
  • mizis

    Nej det räknas inte som två försök men det kan finnas risk/chans för tvillingar! :)

    Jag har själv släppt fler ägg med Pergotime, dock utan framgång än sålänge

  • Pingvin

    Ok,ja hon sa att det var risk för tvillingar...fast jag är 36 år snart så tror inte jag har sån tur...bara hoppas på det bästa då. Har försökt bli gravid i 9 månader nu,varav 6 av dem har jag haft ägglossning( enligt ägglossningstesten).Har lätt pco. Så detta blir då vårt 7:e försök.detta är vårt 2: a försök med pergotime.Hoppas du blir gravid snart! Håller tummarna!

  • smiley85girl

    Är ovitriell för att äggen ska släppa?

    Jag har ätit pergotime i 4 mån.

    Haft 2 blåsor varje månad och till mig sade bm att de kan släppa olika dagar lr släpper båda samtidigt.

  • Pingvin

    Ja ovitrelle är för att äggen ska mogna från sin blåsa och släppa...ok...det här med olika dagar visste jag inte,så då får man ligga i några dagar efter glad gubbe då????.... Blir så jobbigt bland bara...att man måste ha sex på beställning...

  • smiley85girl
    Pingvin skrev 2015-08-23 21:02:14 följande:

    Ja ovitrelle är för att äggen ska mogna från sin blåsa och släppa...ok...det här med olika dagar visste jag inte,så då får man ligga i några dagar efter glad gubbe då????.... Blir så jobbigt bland bara...att man måste ha sex på beställning...


    Tycker också de ä lite svårt att få till de på beställning. Men vad gör man inte.

    Jag plussade i lördags efter 2 år utan skydd och 4mån med pergo.

    Fick inte end utslag på äl stickorna fast ja tog morgon å kväll. Så har nog väldigt korta stegringar.

    Men fick hugg å jätteont när de släppte hade 2 blåsor och hade lika värk 2 dagar.

    Så jag tyckte de gav 2 chanser.

    Men har svaga streck och ä på bim-1 så är nog bara ett ägg. Men jag är överlycklig då jag inte räknat med det.
  • Pingvin
    smiley85girl skrev 2015-08-23 22:03:14 följande:

    Tycker också de ä lite svårt att få till de på beställning. Men vad gör man inte.

    Jag plussade i lördags efter 2 år utan skydd och 4mån med pergo.

    Fick inte end utslag på äl stickorna fast ja tog morgon å kväll. Så har nog väldigt korta stegringar.

    Men fick hugg å jätteont när de släppte hade 2 blåsor och hade lika värk 2 dagar.

    Så jag tyckte de gav 2 chanser.

    Men har svaga streck och ä på bim-1 så är nog bara ett ägg. Men jag är överlycklig då jag inte räknat med det.


    Åh grattis vilken lycka du måste känna!! Hoppas jag får ett plus innan året är slut... Ja man borde ju ha större chans om man släpper 2 ägg!
  • smiley85girl
    Pingvin skrev 2015-08-24 20:45:45 följande:
    Åh grattis vilken lycka du måste känna!! Hoppas jag får ett plus innan året är slut... Ja man borde ju ha större chans om man släpper 2 ägg!
    ja kan inte ens fatta det är sant efter så lång tid. hade nästan börjat ställa in mig på att det bara skulle fungera med ivf.
    Så är helt överlycklig att pergotimen hjälper.
    så skönt att veta att jag kan bli gravid med dessa underbara pillers hjälp.

    har du långt kvar till äl?
  • Pingvin

    BIM imorgon :) fast känner mig inte ett dugg gravid...så tror inte vi lyckdes denna gången iheller....

Svar på tråden Pergotime!