• Nerfherder

    Opinionsundersökningar

    Jag undrar om det verkligen bara är jag som blir förundrad över SD:ares förälskelse i opinionsundersökningar. Nu på sistone så startas det 25 nya trådar så fort en undersökning visar på att SD har ökat.

    Det är FORTFARANDE tre år kvar till valet. Så ni behöver inte bli upphetsade över detta.

  • Svar på tråden Opinionsundersökningar
  • Rataxes

    Jag är lika förvånad över att moderatorerna tillåter dylika tramstrådar att startas i parti och minut.


    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Aniiee

    Och jag väntar fortfarande på att FL ska göra mig till moderator så det blir lite ordning på torpet.....


    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • K Markatta

    Bra initiativ faktiskt Neff! Diskussioner om opinionsundersökningar är i och för sig intressanta, tycker i alla fall jag, men det är väl en smula onödigt med en ny tråd för varje undersökning. Eller 25.

    Det här skulle kunna bli en samlingstråd för att diskutera opinionsundersökningar.

  • Nerfherder
    Kung Markatta skrev 2015-08-21 15:37:16 följande:

    Bra initiativ faktiskt Neff! Diskussioner om opinionsundersökningar är i och för sig intressanta, tycker i alla fall jag, men det är väl en smula onödigt med en ny tråd för varje undersökning. Eller 25.

    Det här skulle kunna bli en samlingstråd för att diskutera opinionsundersökningar.


    Eeew, nej det var inte det jag menade. Och varför har folk så otroligt svårt med mitt namn?
  • K Markatta
    Flash Gordon skrev "Ibland när man surfar på Schibsteds sidor så dyker det upp ett erbjudande om att få gå med i Sverige Tycker.

    Det är nog deras rekryteringsmetod."

    Såg nu att Lena Mellin från aftonblaskan skrivit följande:

    www.dagenssamhalle.se/debatt/vara-undersoekningar-haller-vaerldsklass-16484

    "Undersökningsmetodiken som Sverige tycker använder i sina opinionsundersökningar håller världsklass. Det finns inget vetenskapligt stöd för att självrekryterade paneler skulle ge ett sämre undersökningsresultat än andra mätmetoder, skriver Aftonbladets Lena Mellin i ett svar på kritiken från Novus vd Torbjörn Sjöström."
  • Digestive

    Med det sagt så ska allt tråden och vad den har för diskussionssubstans bemötas; glödlampan, som symboliserar en idé, känns väldigt missvisande som ikon.

  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-08-21 18:14:55 följande:

    Med det sagt så ska allt tråden och vad den har för diskussionssubstans bemötas; glödlampan, som symboliserar en idé, känns väldigt missvisande som ikon.


    Har du något att säga om Topic, eller är du bara här för att tjafsa sönder tråden?
  • Digestive
    Nerfherder skrev 2015-08-21 18:20:55 följande:

    Har du något att säga om Topic, eller är du bara här för att tjafsa sönder tråden?


    Haha.. säger människan som så sent som igår, hoppade in i en annans tråd och enbart lämnade en uppmaning om att trådstartaren borde dra till skogs efter sig. Ironin som vissa klär sig med, det behövs nog en walking closet i detta fallet.

    Hela så kallat topic består bara av tjafs. Trådstarten handlar mer om Nerfherder än om någonting annat överhuvudtaget. Har inte lust att diskutera Nerfherders perceptionsförmåga i förhållandes till andras, i ett forum för politik. Upplevs det som chockerande?
  • Nerfherder
    Digestive skrev 2015-08-21 18:51:35 följande:

    Haha.. säger människan som så sent som igår, hoppade in i en annans tråd och enbart lämnade en uppmaning om att trådstartaren borde dra till skogs efter sig. Ironin som vissa klär sig med, det behövs nog en walking closet i detta fallet.

    Hela så kallat topic består bara av tjafs. Trådstarten handlar mer om Nerfherder än om någonting annat överhuvudtaget. Har inte lust att diskutera Nerfherders perceptionsförmåga i förhållandes till andras, i ett forum för politik. Upplevs det som chockerande?


    Inte direkt
Svar på tråden Opinionsundersökningar