• mummlan85

    BF, slutet av april/början av maj 2016, Göteborgsområdet. Någon som vill följas åt

    Är 30 år och jag & min sambo ska få vårt första barn i slutet av april/början av maj 2016.. Känner mig rätt vilsen då jag inte har några vänner med barn att fråga om råd m.m. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-01 18:20
    Hej Allihopa!
    Fick önskemål om att lägga till en lista på BF för oss som finns i tråden
    Den skulle också ligga längst upp i tråden, men är usel på allt vad data är så jag hoppas detta duger =)
    Är det ngn som saknas och vill vara med säg till =)
    Hoppas på att vår förlossning blir på Mölndals Sjukhus alt NÄL i Trollhättan som Plan B

    BF-lista April/Maj Göteborgsområdet: Frallan - BF 7/4 Tr86 - BF 11/4 Milleman - BF 18/4 vinnis - BF 26/4 Bine87 - BF 27/4 outro - BF 28/4 Drosophila - BF 6/5 Sanna887 - BF 6/5 gbg tösen - BF 6/5 Johanneberg - BF 6/5 Emmsie - BF 10/5 Mymlan1986 - BF 11/5 - BF 26/4 mummlan85

  • Svar på tråden BF, slutet av april/början av maj 2016, Göteborgsområdet. Någon som vill följas åt
  • Happy!

    Hej!

    Samma här jag och sambon väntar också vårt första barn i april/maj :)

    Bor också i Göteborg och sitter lite i samma sits så jag byter gärna erfarenheter och tips eller bara pratar :)

  • outro

    Åh, samma situation här! Så himla overkligt det här ju :)

    Vart har ni tänkt gå på mvc?

  • Tr86

    Jag har BF den 11/4 och ska flytta till Göteborg på fredag!
    Funderar mycket på vilken mvc man ska ta kontakt med osv.

  • outro

    Åh vad kul! Vilken stadsdel kommer du att bo i? Jag tänkte nog göra det enkelt för mig och välja den närmaste bara...

  • mummlan85

    Jag har inskrivningssamtal på BM-mottagningen/Närhälsans Våc på Askims Torg. 1/9, ska bli jätte spännande. Tittade förbi häromdagen & det ser jätte fräscht & nytt ut. Har fått tips om att det ska vara bra där, även deras BVC. =) valet är ju fritt så det är ju bara att ringa dit man vill gå. Jag har en mottagning som ligger närmare hemma, på Frölunda Torg men dit vill jag inte gå. Tar mig lätt till Askim med bil

    Det känns verkligen overkligt detta =)
    Har ni sagt ngt till era föräldrar å så vidare?? Vi har valt att vänta lite med det.

  • mummlan85

    Har börjat få sådan irriterande mensvärk.. ibland värre och ibland bättre. Gogglade det och tydligen är det livmodern som växer. Är väl bara att stå ut, träning inför vad som komma skall.

  • mcflurry

    Hej tjejer!

    Jag ansluter mig gärna. 36 år Göteborg. Blev gravid i maj på första försöket men fick missfall i somras, och nu är jag gravid igen.. hann inte ens få en mens emellan

    Nu hoppas jag det håller hela vägen denna gången

  • mummlan85

    Välkommen! 

    Hoppas allt går vägen denna gången för er. Blev själv gravid på andra försöket =) vi missade min ägglossning första gången. Överraskad & tacksam över att de gick så fort!

    Någon mer som känner av en förlamande trötthet.. Jobbar 100 % inom vården & tycker det är så jobbigt att vara så fruktansvärt trött.

  • Drosophila

    Hej tjejer!
    Jag hänger också gärna på här, BF 6maj om jag räknar rätt :) första barnet och första gången gravid så allt är nytt och spännande. Jag är 27 och min sambo 30.

    Är lite i samma situation som ni andra, har inga nära vänner som har barn eller är gravida så hade varit kul att ha några att följas åt med :)

    Jag bor på Guldheden, så har tänkt gå på MVC på gibraltargatan, de hade dock inga tider för inskrivning förrän om knappt en månad så lång väntan!

  • Tr86
    outro skrev 2015-08-26 19:09:03 följande:

    Åh vad kul! Vilken stadsdel kommer du att bo i? Jag tänkte nog göra det enkelt för mig och välja den närmaste bara...


    För tillfället i Majorna. Men om en månad i Bollebygd fram till december. Och under den tiden ska vi väl förhoppningsvis köpa nått eget :)
Svar på tråden BF, slutet av april/början av maj 2016, Göteborgsområdet. Någon som vill följas åt