• Anonym (ts)

    Mår så sjukt dåligt

    Hej, jag mår helt sämst. Varit deprimerad över tio år med socialfobi. På senare tid har man börjat känna att livet är totalt meningslöst. Speciellt eftersom man slösat bort hela sin ungdom på att må totalt värdelöst. Trots terapi och medicin verkar det inte heller bli bättre. Jag går ofta runt och tänker på att dö, hur skönt det vore att bara slippa vara jag. Enda som stoppar mig är min familj, som inte vet om något av detta, och det kommer de heller inte få. Men skulle något hända dem hade jag inte levt länge till efter chocken hade lagt sig.

    Det finns många anledningar till att jag mår skit. Min självkänsla är totalt krossad. Ser mig själv som tråkig, värdelös, ointelligent, korkad, obegåvad. En värdelös medelmåtta (som bäst) som inte tillför något någonstans och bara tar upp tid och plats. De få vänner jag har vill egentligen inte ha med mig att göra. Inte så länge de kan vara någon annanstans.

    Men det värsta av allt är hur jävla ensam jag är och alltid har varit. Har aldrig haft en flickvän och det verkar inte ändra sig. Möter sällan folk och när jag väl gör det kan jag inte starta en konversation. Speciellt inte en som anses vara intressant. Detta leder ju att jag självklart är oskuld. Just att jag är oskuld skiter jag egentligen i. Men jag är så in i helvete sexuellt frustrerad så det finns inte. Men jag vill ju inte ligga med vem som helst, vill ha en flickvän för det, eller i alla fall någon jag litar helt på och finner attraktiv. Mest av allt vill jag nog bara sluta känna mig så jävla ensam och ledsen hela tiden.

  • Svar på tråden Mår så sjukt dåligt
  • Anonym (kämpa)

    Blir så ledsen av att läsa ditt inlägg.
    Det där med social fobi känner jag igen, men det är något som man måste jobba med.
    En bra start är ju att ta kontakt med människor på diverse forum, lättare att sitta bakom en skärm och skriva. Efter en tids kontakt om man hittar någon som du kan prata med, föreslå en fika eller något.
    Och ang flickvän så kommer du att hitta den rätta, men hon kommer tyvärr inte att komma och knacka på dörren när du sitter ensam hemma, utan du måste ut och träffa lite nya bekantskaper

  • Ostronhunden

    Jobbigt läge.

    Jag känner också igen mig väldigt mycket i det där, framför allt ensamheten. Kanske mindre allvarligt i mitt fall, men ändå väldigt mörkt i perioder. Just nu är det lite bättre men jag har också svårt att ta mig ur mina problem.

    En sak som i alla fall jag mår bra av är sociala kontakter. Men som dig har jag väldigt svårt för det.
    Så jag tänkte tipsa om sidan www.terapisnack.com. Om du är som mig så är du antagligen väldigt upptagen med att tänka på och prata om dig själv i dina mörkaste stunder och ibland är man bara för instängd och negativ för att kunna umgås men om du tittar där på forumavdelning Träffa nya vänner så kanske du kan hitta nån att skypea/mejla/tala med som känner igen sig.

    Hjälper för mig i alla fall, eller bara hitta nån som är lika ensam och göra livet lite lättare.

    Ge bara inte upp. Livet är värt att leva om man gör det drägligt.

  • Anonym (Chippe)

    Du kan och förtjänar att må bra, det finns verkligen inget syfte med att må skit utan känd anledning... Börja med att vara ärlig, både mot dig själv och din omgivning. Det kan göra underverk med din självkänsla.

  • Anonym (agorafobi.)
    Anonym (Chippe) skrev 2015-08-29 00:46:32 följande:

    Du kan och förtjänar att må bra, det finns verkligen inget syfte med att må skit utan känd anledning... Börja med att vara ärlig, både mot dig själv och din omgivning. Det kan göra underverk med din självkänsla.


    Håller helt med. Själv lämnade jag knappt mitt hem under 2 år pga agorafobi.

    När jag tillslut berättade om mina svåra problem för familjen så hjälpte de mig att hitta en psykiatriker. Hemskt jobbigt bara att ta sig dit. Men med SSRI, KBT och stöttande vänner och familj vågar jag mig ut mer nu. Det går framåt. Babysteps.

    TS du ska inte må sådär, du är bättre än vad du tror. Jag ville själv bara dö då jag var som mest isolerad. Har du varit inne och läst på forumet SPS? OM inte så måste jag rekommendera deras forum. Det är så lätt att fastna i grubblerier och börja tro att man är totalt värdelös. Det är du inte. Det finns hjälp.
  • Anonym (ts)
    lengon skrev 2015-11-11 02:29:08 följande:

    Hur går det ts??


    inget vidare direkt. 
  • Anonym (Doktor)

    Har du kontakt med psykvården?

    Det kanske skulle ge dig något att byta terapi, byta miljö. Jag vet hur det känns. Haft liknande. Det är skitjobbigt att hela tiden komma tillbaka till ältande tankar där fokuset är på att man är dålig och härleder saker till sig själv hela tiden. Jag har provat olika mediciner och det som funkar har varit stämningsstabiliserande medicin. Det kanske är det du behöver? Alltså inte bara antidepp.

  • Anonym (Doktor)
    Anonym (ts) skrev 2015-11-16 02:54:01 följande:

    inget vidare direkt. 


    Om du berättar för läkaren att det är depressivitet du känner och det går ner och så upp och ner... Livet ska inte vara så. Man kan må mycket bättre!! Och du är säkert attraktiv som oskuld. Hur många tröttnar inte på slampiga killar.
Svar på tråden Mår så sjukt dåligt