• Myyslii

    BF maj 2016

    Hej och välkomna alla gravida. :)

    Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

    Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

  • Svar på tråden BF maj 2016
  • redoförbebis

    Jag är också med :)

    Plussade i fredags, beräknad till 2 Maj, första barnet för oss också!

    Känslorna rusar genom kroppen och jag har gått med ett flin på läpparna sedan fredagen! <3
    Min mage är jätteuppsvälld redan :O men har IBS så kanske det påverkar luftmagen ännu mera! 

  • Regnbågsfärg
    Myyslii skrev 2015-08-23 15:45:04 följande:

    Hej och välkomna alla gravida. :)

    Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

    Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)


    Hej!
    Jag plussade 15 augusti. I uträkningar via hemsidor så säger de bf 22/4
    Men jag vet att ägglossningen var 1/8 och då skedde också insemineringen.
    Förra gången flyttades vi till exakt 9månader efter inseminering och vår dotter föddes några dagar efter bf.
    När hade ni ägglossning ?

    Jag tror ändå jag får majbebis.
    Vi har en dotter född juli förra året :)
  • LillaEochP
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-23 19:55:38 följande:
    Hej!
    Jag plussade 15 augusti. I uträkningar via hemsidor så säger de bf 22/4
    Men jag vet att ägglossningen var 1/8 och då skedde också insemineringen.
    Förra gången flyttades vi till exakt 9månader efter inseminering och vår dotter föddes några dagar efter bf.
    När hade ni ägglossning ?

    Jag tror ändå jag får majbebis.
    Vi har en dotter född juli förra året :)
    Testat att räkna ut på typ alla hemsidor som finns, haha! Vet att någon sa 2 maj med men majoriteten sa 1a så jag håller mig till det! Hade ägglossning 10/8 :)
  • Adorii

    Hej hopp!!(: 
    Jag hade ägglossning 8/9 aug så jag är beräknad den 30 april men jag tror starkt på en majbebis igen så jag tänkte att jag hoppar in hos er!!:)

  • Regnbågsfärg
    Adorii skrev 2015-08-23 20:30:21 följande:

    Hej hopp!!(: 
    Jag hade ägglossning 8/9 aug så jag är beräknad den 30 april men jag tror starkt på en majbebis igen så jag tänkte att jag hoppar in hos er!!:)


    Skönt med en som tror som jag hihi
  • smiley85girl

    Jag hänger gärna på här.

    Jag har nyss plussat med. Efter lite mer än 2 år utan skydd och fertilitetsutredning. Ätit pergotime i 4 månader för jag inte har egen äl.

    Trodde inte de var sant när jag såg plusset.

    Fast nu börjar jag bli orolig för mf då många i min familj fått många mf ????

    Men bestämt mig för att detta kommer gå bra.

    Bf är beräknat till 1maj och har bim i morgon.

  • Adorii
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-23 21:14:56 följande:

    Skönt med en som tror som jag hihi


    Haha ja eller hur!!;D förra graviditeten så ramlade jag ut för trappen hemma när jag skulle ner och kissa så det satte igång allt 5 dagar tidigare. Annars hade jag nog lunkat på övertid då också:p
  • Adorii
    smiley85girl skrev 2015-08-23 21:56:48 följande:

    Jag hänger gärna på här.

    Jag har nyss plussat med. Efter lite mer än 2 år utan skydd och fertilitetsutredning. Ätit pergotime i 4 månader för jag inte har egen äl.

    Trodde inte de var sant när jag såg plusset.

    Fast nu börjar jag bli orolig för mf då många i min familj fått många mf ????

    Men bestämt mig för att detta kommer gå bra.

    Bf är beräknat till 1maj och har bim i morgon.


    Så roligt att det äntligen gick, grattis!!:)

    Nu får du försöka tänka positivt och leva i nuet. Händer det så händer det och då får du ta tag i det då men försök att njuta nu:)
  • smiley85girl
    Adorii skrev 2015-08-23 22:38:09 följande:

    Så roligt att det äntligen gick, grattis!!:)

    Nu får du försöka tänka positivt och leva i nuet. Händer det så händer det och då får du ta tag i det då men försök att njuta nu:)


    Tack så mycket.

    Njuter för fullt. Sparat mitt testsom ligger på toaå kan inte låta bli att kika på de då å då.

    Har ni börjat känna av några symptom?

    jag hade äl den 10/8 cd17 och sedan den14 cd21 fick jag tryckkänsla där nere som nått var på väg ut.

    Den 16 cd23 vart jag åksjuk och kände mig jätte illamående. Så var hemma 2 dagar från jobbet då ja trodde jag var sjuk.

    Sen kom ömande bröst och konstiga värken imagen å att det drog jättemycket mot ljumsken, och ont mot svanken.
Svar på tråden BF maj 2016