• Anonym (Vem?)
    Äldre 23 Aug 18:55
    2440 visningar
    19 svar
    19
    2440

    Er mans bild av en drömkvinna

    Har din man beskrivit hur han vill att en kvinna ska se ut? Stämmer den bilden in på er kvinnor? Om den bilden inte stämmer in på ert utseende, hur tar ni det? Hur känns det för er att ni inte ser ut som er mans "drömkvinna"?

    Och till er män som är tillsammans med en kvinna som inte ser som er drömkvinna, tänder ni på er egen kvinna? Hur kan ni då känna attraktion till er kvinna men ha en helt annan utseendetyp som mest attraktiv? Hur går allt ihop egentligen?

  • Svar på tråden Er mans bild av en drömkvinna
  • MS
    Äldre 23 Aug 19:00
    #1

    Min man säger att jag är hans drömkvinna så om du frågar honom, beskriver han mig.

  • ninaso­rd
    Äldre 23 Aug 19:04
    #2

    Allt handlar väl inte om utseende.

  • Anonym (Vem?) Trådstartaren
    Äldre 23 Aug 19:18
    #3
    ninasord skrev 2015-08-23 19:04:57 följande:

    Allt handlar väl inte om utseende.


    Absolut inte, men detta är min frågeställning i den här tråden.
  • Anonym (Jag)
    Äldre 23 Aug 19:26
    #4

    Det är jag brukar han säga. Efter 11 år ihop har åtrån definitivt inte minskat trots grå hår,rynkor och extra fett. Speciellt baken är tydligen extra greppvänlig.

  • Anonym (...)
    Äldre 23 Aug 19:27
    #5
    Anonym (Vem?) skrev 2015-08-23 19:18:57 följande:
    Absolut inte, men detta är min frågeställning i den här tråden.
    Fast du frågade hur det går ihop. Det går ihop för att allt inte handlar om utseendet.
    Min man ser inte ut som min drömman (däremot är han himla snygg och jag tänder på hans utseende), men det är ju en drömbild, dvs inte direkt realistiskt, och en relation bygger på så sjukt mycket mer än utseende.
  • Anonym (Vem?) Trådstartaren
    Äldre 23 Aug 19:36
    #6
    Anonym (...) skrev 2015-08-23 19:27:48 följande:

    Fast du frågade hur det går ihop. Det går ihop för att allt inte handlar om utseendet.

    Min man ser inte ut som min drömman (däremot är han himla snygg och jag tänder på hans utseende), men det är ju en drömbild, dvs inte direkt realistiskt, och en relation bygger på så sjukt mycket mer än utseende.


    Jag förstår
  • Anonym (Vem?) Trådstartaren
    Äldre 23 Aug 19:38
    #7

    Skönt för er som till utseendet fyller bilden av er mans drömkvinna. Vore intressant att också få svar från kvinnor som erfarit det totalt motsatta, om det finns några.

    Och svar från män som jag beskrivit i min TS.

  • Anonym (Lella­)
    Äldre 23 Aug 19:38
    #8

    Jag är hans drömkvinna :)

  • Anonym (...)
    Äldre 23 Aug 19:45
    #9
    Anonym (Vem?) skrev 2015-08-23 19:38:39 följande:

    Skönt för er som till utseendet fyller bilden av er mans drömkvinna. Vore intressant att också få svar från kvinnor som erfarit det totalt motsatta, om det finns några.


    Jag ser troligtvis inte ut som min mans drömkvinna, men han har ju valt att leva med mig. Herregud, jag kan komma på jättemånga kvinnor som ser bättre ut än mig, så om vi bara kollar utseendet så skulle jag ju veta att han ljög om han sa något annat :)
  • äldreo­chklok­are
    Äldre 23 Aug 19:53
    #10

    yes drömkvinna här Skrattande
    men vi har inte pratat så i detalj vad han gillar med mitt utseende, och inte jag om hans. Vi älskar varann, vi attraheras oerhört av varann men ingen av oss ser så klart perfekta ut (vad nu det är)

    Han säger ofta med totalt drömsk blick när han ser på mig "du är så himla vacker!" så då tror jag ju på det Solig

  • Anonym (Vem?) Trådstartaren
    Äldre 23 Aug 19:59
    #11

    Efter att min partner sedan några år rätt nyligen beskrivit hur han vill att hans kvinna ska se ut så förstod jag att det aldrig varit jag. Jag är den absolut motsatta. Jag undrade varför han ens var ihop med mig när han så detaljerat beskrivit hur han vill att hans kvinna ska se ut och han svarar att han var med mig för "mitt rena hjärta". Jag kunde inte hjälpa att jag kände mig sårad ändå. Hans "favoritkvinna" finns överallt i samhället. Det är ingen utopikvinna som man bara finner i sin fantasi. Nu är vårt förhållande praktiskt taget slut men vissa funderingar kvarstår.

  • Äldre 23 Aug 20:05
    #12

    Personer som inte är tiopoängare kan väl omöjligt vara någon "drömkvinna" så jag förstår inte alls resonemanget

  • Anonym (Vem?) Trådstartaren
    Äldre 23 Aug 20:10
    #13
    Kapitalismen skrev 2015-08-23 20:05:33 följande:

    Personer som inte är tiopoängare kan väl omöjligt vara någon "drömkvinna" så jag förstår inte alls resonemanget


    Jag tänker att de flesta har väl en sorts utseende som är tilltalande. Då blir väl det utseendet "dröm" så att säga. Sedan kanske en persons drömkvinna inte är 10-poängare i en annans ögon.
  • Anonym (...)
    Äldre 23 Aug 20:19
    #14

    Jag känner nu att man kan tolka frågan på väldigt många olika sätt.
    Vissa har en romantisk bild av förhållandet där man bara har ögon för varandra och hur man än ser ut så blir man den vackraste människan i världen för den andre, medan andra (jag tex) ser på det lite mer avslappnat och realistiskt. (det finns alltid någon som ser bättre ut, är bättre på något, rikare osv...)
    Jag skriver tex att jag inte är den snyggaste människan min man vet, för jag ÄR inte snyggast i världen. Däremot så har jag ju ett utseende och en kropp som faller under vad han gillar mest hos kvinnor. Han får mig inte att känna mig som ett andrahandsval, utan vi är väldigt bra på att visa att vi tänder på varandra (och sedan så är det ju allt det där andra - som personlighet, utstrålning, intressen och åsikter som gör att vi vill vara med just varandra och ingen annan)

    Om man känner att ens partner inte alls uppskattar hur man ser ut så är det ju inte helt rätt..

  • Anonym (Vem?) Trådstartaren
    Äldre 23 Aug 20:55
    #15
    Anonym (...) skrev 2015-08-23 20:19:07 följande:

    Jag känner nu att man kan tolka frågan på väldigt många olika sätt.

    Vissa har en romantisk bild av förhållandet där man bara har ögon för varandra och hur man än ser ut så blir man den vackraste människan i världen för den andre, medan andra (jag tex) ser på det lite mer avslappnat och realistiskt. (det finns alltid någon som ser bättre ut, är bättre på något, rikare osv...)

    Jag skriver tex att jag inte är den snyggaste människan min man vet, för jag ÄR inte snyggast i världen. Däremot så har jag ju ett utseende och en kropp som faller under vad han gillar mest hos kvinnor. Han får mig inte att känna mig som ett andrahandsval, utan vi är väldigt bra på att visa att vi tänder på varandra (och sedan så är det ju allt det där andra - som personlighet, utstrålning, intressen och åsikter som gör att vi vill vara med just varandra och ingen annan)

    Om man känner att ens partner inte alls uppskattar hur man ser ut så är det ju inte helt rätt..


    Inte på en enda punkt hamnade jag på listan över vad han fann attraktivt hos en kvinna, rent utseendemässigt. Men det var när han väl drog en beskrivning. Man undrar ju då vad han tände på hos mig när han ville ha sex. Eller så var han bara kåt och ville ha sex och då fanns jag där? Vid ett annat tillfälle sa han att det för män inte spelar nån roll hur en kvinna ser ut, när mannen är kåt och bara vill ha sex. Att mannen i princip tar vilken kvinna som helst bara för att få ha sex. Detta uttalande plus hans drömbild av en kvinna fick mig ju inte att känna mig åtråvärd i hans ögon direkt. Så ja, jag har väl en romantiserad bild av för mig det perfekta förhållandet där jag, även om jag är ful, åtminstone är precis så som min partner vill att hans kvinna ska se ut. För mig är fysisk attraktion också viktigt i ett förhållande eftersom det inte enbart är hans inre jag har sex med utan även hans yttre.
  • äldreo­chklok­are
    Äldre 23 Aug 21:17
    #16

    jag är övertygad om att om jag såg ut på ett annat sätt än jag gör, hade min man älskat mig precis lika mycket ändå. Vi passar så himla bra ihop och det handlar snarare om personligheter, åsikter , attraktion osv, än hur vi ser ut. Det är väl snarare en bonus att han säger att jag är vacker

  • Anonym (Östen­)
    Wed 12 Jun 2019 11:07
    #18
    Anonym (Vem?) skrev 2015-08-23 18:55:40 följande:

    Har din man beskrivit hur han vill att en kvinna ska se ut? Stämmer den bilden in på er kvinnor? Om den bilden inte stämmer in på ert utseende, hur tar ni det? Hur känns det för er att ni inte ser ut som er mans "drömkvinna"?

    Och till er män som är tillsammans med en kvinna som inte ser som er drömkvinna, tänder ni på er egen kvinna? Hur kan ni då känna attraktion till er kvinna men ha en helt annan utseendetyp som mest attraktiv? Hur går allt ihop egentligen?


    Jag lever med en kvinna sen 10 år tillbaka.
    Hon är underbar på alla möjliga sätt.
    Däremot ser hon inte ut som min drömkvinna.
    Å andra sidan har jag träffat på flera kvinnor som ser ut som min drömkvinna.
    Men dom är inte ens i närheten av min kvinna, dom har oftast något ihålig över sig, som om dom är tröga eller inte har den intellektuella förmåga som ändå krävs för en längre relation.

    Alltså lever jag inte med min drömkvinna utseendemässigt, men som någon sa i tråden, utseendet är väl inte allt.
  • Anonym (Hanna­)
    Wed 12 Jun 2019 13:37
    #19
    Anonym (Östen) skrev 2019-06-12 11:07:40 följande:
    Jag lever med en kvinna sen 10 år tillbaka.
    Hon är underbar på alla möjliga sätt.
    Däremot ser hon inte ut som min drömkvinna.
    Å andra sidan har jag träffat på flera kvinnor som ser ut som min drömkvinna.
    Men dom är inte ens i närheten av min kvinna, dom har oftast något ihålig över sig, som om dom är tröga eller inte har den intellektuella förmåga som ändå krävs för en längre relation.

    Alltså lever jag inte med min drömkvinna utseendemässigt, men som någon sa i tråden, utseendet är väl inte allt.
    Nej tur är väl det. I så fall hade jag inte varit gift med min man. Han ser inte ut som min drömman men är som en dröm i allt annat!
Svar på tråden Er mans bild av en drömkvinna