• Äldre 23 Aug 22:17
    2105 visningar
    10 svar
    10
    2105

    Tappat bort vigselringen...HJÄLP!

    Jag har tappat bort min vigselring och har letat och letat men ej hittat den :(


    Nu börjar jag nog bli för desperat eftersom jag skriver här efter hjälp.


    Är det någon som har "synska förmågor" och kan kanske se om jag kommer att hitta den? Eller ge några ledtrådar var den kan vara?


     


     


    Tack på förhand

  • Svar på tråden Tappat bort vigselringen...HJÄLP!
  • Anonym (nn)
    Äldre 23 Aug 22:19
    #1

    Såg en brygga vid vattnet.

  • Äldre 23 Aug 23:03
    #2

    Har du tagit en gratisfrukt i nån affär där det bjuds till barnen, du kan ha tappat den där..

    Ser nu i min spåkula att du kan ha lagt den nånstans i hemmet på en hylla men det är osäkert då batterierna håller på att ta slut...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äldre 26 Aug 09:11
    #3

    Jag har en känsla av att den finns här hemma nånstans men samtidigt har jag tittat överallt men ej hittat den ännu.

    Hoppas den dyker upp

  • Äldre 26 Aug 09:26
    #4

    Ingen synskhet inblandad här, men när jag tappar bort små saker som örhängen och sånt brukar jag titta på följande ställen:
    -I bokhyllorna
    -På skrivbordet
    -Under och mellan papper eller tidningar på ovan nämnda ställen
    -Badrumsskåpet
    -Under mattkanter
    -I necessärer och väskor
    -Titta i sängen också. (jag är så tankspridd att jag kan lägga ett smycke på sängkanten och sedan vakna på natten av att jag ligger på det)

    Fundera också på vid vilka tillfällen du brukar ta av ringen.
    -När du diskar?
    -Spolar upp badvatten?
    -Målar naglarna?
    -Lagar mat?
    -Duschar?

  • Äldre 26 Aug 09:45
    #5

    Det som hände var:


    Jag var hos doktorn och tog av mig vigselringen och diamantringen och la bägge i min väskas innerficka med dragkedjan.

    Hade lite halstabletter där också men annars brukar jag inte använda den fickan alls.....senare ca 1vecka senare kom jag på att jag la ringarna där och skulle ta ut dem....då hittade jag bara diamantringen men inte vigselringen.

    Har tittat överallt hemma var jag kan komma på


    Gått igenom väskan 1000 gånger men inget där.


     


    Så jag tvivlar på mig själv om jag har tappat den när jag drog ur något ur väskan eller om jag ens har lagt ringen där för ibland brukar jag bara ha diamantringen på då den passar bättre nu under graviditet.

  • Äldre 26 Aug 10:02
    #6

    Titta på golvet omkring de ställena där du haft väskan. Hade du halstabletterna i en påse? Titta isåfall i påsen. Har du känt igenom väskans foder ordentligt? Jag hade ett halsband som kröp ut genom ett minimalt nästan osynligt hål en gång.

  • Äldre 3 Sep 16:04
    #7

    Ringen har återfunnits :)))


    Hittades på jobbets parkering nu 3veckor senare.

    Det finns hopp för oss alla :)

  • Anonym (Annie­)
    Äldre 3 Sep 16:12
    #8

    Härligt att du hittade den igen. Fyi, jag har tappat bort min vigselring för fyra månader sedan. Min man har inte ens sett att den är borta. Så än så länge går jag säker från en utskällning...

  • Äldre 3 Sep 16:52
    #9
    Nyfiken85 skrev 2015-08-26 09:11:06 följande:

    Jag har en känsla av att den finns här hemma nånstans men samtidigt har jag tittat överallt men ej hittat den ännu.

    Hoppas den dyker upp


    Har du kollat på golvet överallt? Om du har tappat den så kan den ju ha rullat in varsomhelst.. Under soffan? När brukar du ta av den? Gissar att den inte ramlat av. Kanske har du stoppat den i fickan medan du gjorde nånting?
  • Äldre 3 Sep 16:59
    #10

    Läste nu att du hittat den :) skönt!

Svar på tråden Tappat bort vigselringen...HJÄLP!