• Äldre 24 Aug 14:31
    1287 visningar
    14 svar
    14
    1287

    Kroppen märklig efter pillerstopp

    Hej,
    Jag slutade med cerazette den 12 juli, fick blödning (mens?) 2 dagar efter som varade i c.a 4 dagar. Därefter har mensen hållt sig undan. Jag hade regelbundna blödningar under tiden jag år cerazette, men nu verkar detta inte stämma. Enligt beräkning så är den nu 13 dagar sen. Jag har haft mensvärk i typ 15 dagars tid, men inget händer. Har även varit illamående till och från. Har tagit två gravtest (sista för c.a en vecka sedan) men dessa visar negativt. Väldigt svårt att läsa av kroppen och väldigt svårt att veta om och när jag har ägglossing. Någon som känner igen sig och hur lång tid tog det för er andra innan kroppen var tillbaka som den ska? 

    Jag vet att det kan ta tid att kroppen återgår till det normala och alla är olika, men hur känner man egentligen igen vad sm händer i kroppen. Vad är vad? Jag vill gärna höra era erfarenheter av att ha slutat med just cerazette efter lång användning. 
  • Svar på tråden Kroppen märklig efter pillerstopp
  • Äldre 24 Aug 17:04
    #1

    den blödning man fr med ppiller är ine rikig mens. s  den du fick efer oppe gills ine. de kan dröja e halvr innan man fr mens igen...l

  • Äldre 24 Aug 17:39
    #2

    Jo jag vet. Men några erfarenheter kring känningar i kroppen efter? Hur länge håller illamående och mensvärk i sig utan att vara "på riktigt" så att säga?

  • Äldre 24 Aug 18:09
    #3

    Hej, jag kände precis som du, illamående ont i magen osv efter att slutat med cerazette, mensen kom igång efter 35 dagar första månaden. Jag började då äta rosenrot och förra månaden var min cykel 26 dagar! :)

  • Äldre 24 Aug 18:33
    #4

    Åh! Tack för tipset. :) Det ska jag testa. Det är verkligen irriterande när man hela tiden tror det är på gång när det inte är det.

  • Äldre 24 Aug 21:48
    #5

    Ja jag tog ett antal gravtest för jag trodde att jag hade symptom, men det var bara kroppen som "kom igång", att varje dag gå och vänta är stressande. Jag äter också järn och folsyra (men det kanske du redan tar?) för mig tog det ca 3 månader innan kroppen kändes som vanligt, denna månaden var min sambo bortrest under ÄL ( första månaden med fullt utslag på ÄL tester) och troligtvis nästa också, det är så frustrerande!

  • Äldre 24 Aug 22:51
    #6

    Tack Mymlan för att du delar med dig. Håller med! Verkligen frustrerande. Att inte veta hur lång tid det tar innan man är back on track är jobbigt och stressande! Hjälper dock lite att höra att fler haft det liknade och att få lite tips på vad som hjälpt till på vägen. Äter också folsyra, dock ej järn.

    Kan tänka mig att det även är stressigt att pricka in de få dagar man har på sig sen!

  • Äldre 24 Aug 23:38
    #7

    Vet hur frustrerande det är. Själv väntar jag på att få tillbaka mensen efter tredje barnet som föddes i oktober 2013.... har haft känslan av att den skulle komma eller att jag skulle vara gravid i ca 1, 5 år nu...

  • Äldre 25 Aug 07:47
    #8

    Ja, det blir stressande, samtidigt vill jag veta när ÄL är så att vi inte missar den. Har köpt hem munkpeppar också :) men jag tänkte börja med dem i oktober om det inte tagit sig, eftersom de kan göra att ÄL kommer tidigare och det vill jag inte riskera nästa cykel.

  • Äldre 25 Aug 11:09
    #9

    I 1,5 år? Fy vad jobbigt! Jag hoppas verkligen att det kommer igång snabbare. Jag har ju inte väntat särskilt länge i jämförelse och jag håller ändå på att tröttna redan. Vill bara att kroppen ska kännas normal igen. Att gå och må illa och ha ont i magen utan att vara gravid eller att mensen funkar känns ju onödigt ;)

  • Äldre 28 Aug 08:44
    #10
    mo22ft skrev 2015-08-25 11:09:14 följande:

    I 1,5 år? Fy vad jobbigt! Jag hoppas verkligen att det kommer igång snabbare. Jag har ju inte väntat särskilt länge i jämförelse och jag håller ändå på att tröttna redan. Vill bara att kroppen ska kännas normal igen. Att gå och må illa och ha ont i magen utan att vara gravid eller att mensen funkar känns ju onödigt ;)


    Minst sagt. Hoppas att våra kroppar snart kommer igång så vi åtminstone slipper må pyton utan anledning...
  • Äldre 29 Aug 23:52
    #11

    Började äta rosenrot för ca 6 dagar sedan. Känningarna fortsatte hålla i sig. I går fick jag äntligen mens! Ingen aning om hur regelbunden/oregelbunden den kommer att vara, men blev ändå väldigt lättad över att kroppen verkar vara på gång. Om det nu var rosenrot som påverkade så kan jag verkligen rekomendera det!!

  • Äldre 1 Sep 03:37
    #12

    Grattis - om man nu får säga så.. ;) skönt att kroppen är igång. Lycka till


    mo22ft skrev 2015-08-29 23:52:40 följande:

    Började äta rosenrot för ca 6 dagar sedan. Känningarna fortsatte hålla i sig. I går fick jag äntligen mens! Ingen aning om hur regelbunden/oregelbunden den kommer att vara, men blev ändå väldigt lättad över att kroppen verkar vara på gång. Om det nu var rosenrot som påverkade så kan jag verkligen rekomendera det!!


  • Äldre 29 Sep 12:33
    #13

    Hej på er,

    Nu behöver jag hjälp igen. Blir inte klok på det här och det känns som att det finns så många som har koll här i forumet! Jag skulle enligt beräkning (tror jag iaf, som sagt har ju inte varit så regelbunden som ni ser i mitt tidigare inlägg) få min mens i fredags. Har gått och haft molande värk i magen från och till i ca en vecka, men mensen har inte dykt upp. Gjorde ett gravtest idag och då visade det två streck (kontrollstrecket starkt så klart, men det andra väldigt svagt). Hur tolkar man detta? Jag vet att jag bör vänta några dagar och testa igen, vet ni några tester som är mer eller mindre säkra?  

    Tacksam för input!!

  • Äldre 29 Sep 21:18
    #14
    mo22ft skrev 2015-09-29 12:33:23 följande:

    Hej på er,

    Nu behöver jag hjälp igen. Blir inte klok på det här och det känns som att det finns så många som har koll här i forumet! Jag skulle enligt beräkning (tror jag iaf, som sagt har ju inte varit så regelbunden som ni ser i mitt tidigare inlägg) få min mens i fredags. Har gått och haft molande värk i magen från och till i ca en vecka, men mensen har inte dykt upp. Gjorde ett gravtest idag och då visade det två streck (kontrollstrecket starkt så klart, men det andra väldigt svagt). Hur tolkar man detta? Jag vet att jag bör vänta några dagar och testa igen, vet ni några tester som är mer eller mindre säkra?  

    Tacksam för input!!


    Grattis. Om du vill ha det tydligare ta ett CB digitalt med morgonurin. Men ett positivt test räcker. Det blir inte falskt positivt. (Utom med vissa mediciner och extremt ovanliga sjukdomar... ) lycka till och hoppas att allt går bra.
Svar på tråden Kroppen märklig efter pillerstopp