• Anonym (Martina)

    Vet inte vad jag ska göra!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid, tror det är vecka 6.

    Pappan är en kille som jag träffat i ca tre månader, en jättefin, lugn och omtänksam kille, som verkar seriös.  Jag är verkligen kär i honom.  Dock vill han gå lugnt fram med vår relation, han har flera trasiga relationer i bagaget.   

    Min första reaktion när jag plussat, var att jag blev glad.   Sen blev jag livrädd!  Detta går inte, kan inte behålla bebisen.  Så här ska det inte vara, jag vill ha ett stabilt förhållande, och helst vara gift.  Inte bara hålla ihop för barnets skull.

    Berättade för killen, han har inga barn, och blev nog chockad.   Han sa att han var förvirrad och inte vet vad han känner, men att han kommer ta sitt ansvar.  Han nämnde inte ens abort.    Jag vill inte göra abort för sent, så ska jag göra det, vill jag göra det snarast.  Men känner mig helt förvirrad?

  • Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra!
  • Anonym (Martina)
    Anonym (Svar) skrev 2015-08-24 17:30:23 följande:

    Har DU några barn sen innan?


    Ja, två
  • Anonym (Abort)

    Gör abort. Du känner inte ens killen och chansen att det håller är minimal.

  • Anonym (Martina)
    Anonym (Abort) skrev 2015-08-24 17:42:49 följande:

    Gör abort. Du känner inte ens killen och chansen att det håller är minimal.


    Det lutar åt abort, ja.   Men han verkar inte se det alternativet. 
  • Anonym (Svar)
    Anonym (Martina) skrev 2015-08-24 17:46:10 följande:

    Det lutar åt abort, ja.   Men han verkar inte se det alternativet. 


    Det låter inte riktigt som du lagt fram det alternativet öht väl?

    Prata med honom på allvar och red ut alla frågetecken tillsammans så kommer ni säkert fram till en bra lösning.

    Vill du dock behålla barnet så ska ju ett eventuellt förhållande eller giftermål i grunden inte spela någon roll.
  • Anonym (Martina)
    Anonym (Svar) skrev 2015-08-24 17:55:06 följande:
    Det låter inte riktigt som du lagt fram det alternativet öht väl?

    Prata med honom på allvar och red ut alla frågetecken tillsammans så kommer ni säkert fram till en bra lösning.

    Vill du dock behålla barnet så ska ju ett eventuellt förhållande eller giftermål i grunden inte spela någon roll.
    Jag frågade vad han tycker vi ska göra?   Han sa att han självklart kommer ta sitt ansvar.  Men att "det kom plötsligt".   Vilket det såklart gjorde.  Vi hade inte ens hunnit ta upp barnfrågan.  Vet att han och hans ex ville ha barn, men det blev inget. 

    Vi kommer såklart prata mer om detta, men jag är stressad och vill att han ska bestämma sig snabbt, det är inte lång tid vi har på oss. 

    Jag vill ha barnet, men med honom.  Är redan själv med två barn.  
  • Anonym (Abort)
    Anonym (Martina) skrev 2015-08-24 17:46:10 följande:

    Det lutar åt abort, ja.   Men han verkar inte se det alternativet. 


    Men det är du som har makten att göra abort. Det är du som måste se bortom egoistiska begär och tänka på barnets bästa.
  • Fjäril kär

    vad du än gör, ta inga förhastade beslut. Ni har gott om tid på er att bestämma er ordentligt. 
    Jag förstår att du känner dig stressad och smått panikslagen, men lugn lugn och lugn. Andas och prata prata prata.  Ta inte beslutet här och nu utan verkligen vänd och vrid på alla argument innan du bestämmer dig. 

    Har du sagt precis som det är?  Att du vill ha barnet men MED honom?  Att du vill att er relation ska fortsätta ? 

    han vill ju faktiskt HA barnet eller hur? Varför ska du då göra abort? 

    även om man varit ihop i tio år innan man får barn så är det ingen garanti för att förhållandet håller för att få barn. Och många som skaffar barn snabbt klarar galant av att hålla ihop.   Bara tänk på saken...  

  • Anonym (Martina)
    Anonym (Abort) skrev 2015-08-24 18:13:13 följande:
    Men det är du som har makten att göra abort. Det är du som måste se bortom egoistiska begär och tänka på barnets bästa.
    Det vet jag.   Jag har makten både när det gäller att behålla eller göra abort, oavsett vad han tycker om saken.   Men i mina ögon är det minst lika illa att ta bort en mans barn mot hans vilja, som att föda det mot hans vilja.   
    Så jag vill vi ska vara överens. 
  • Anonym (Martina)
    Fjäril kär skrev 2015-08-24 19:06:21 följande:

    vad du än gör, ta inga förhastade beslut. Ni har gott om tid på er att bestämma er ordentligt. 
    Jag förstår att du känner dig stressad och smått panikslagen, men lugn lugn och lugn. Andas och prata prata prata.  Ta inte beslutet här och nu utan verkligen vänd och vrid på alla argument innan du bestämmer dig. 

    Har du sagt precis som det är?  Att du vill ha barnet men MED honom?  Att du vill att er relation ska fortsätta ? 

    han vill ju faktiskt HA barnet eller hur? Varför ska du då göra abort? 

    även om man varit ihop i tio år innan man får barn så är det ingen garanti för att förhållandet håller för att få barn. Och många som skaffar barn snabbt klarar galant av att hålla ihop.   Bara tänk på saken...  


    Det känns inte som att vi har så mycket tid... Gråter Jag har gjort abort i vecka 9, och det blev traumatiskt i och med att jag fick ett litet rosa foster med händer och fötter och ögon, bland allt blod i trosorna...  Det var länge sen, men kommer aldrig glömma det.   Har också gjort abort i vecka 6,  då blev det inte mer än en mensblödning...    Hade skyddat mig båda gångerna, men hade lätt att bli gravid. Vill aldrig mer göra abort så sent.

    Han känner att han inte vill stressa fram något, men med en plötslig graviditet, så forceras ju allt...   Jag vill vara med honom, utan tvekan.  Han är den finaste man jag träffat. Trodde inte det fanns sådana som han.   Men trots allt så känner vi inte varandra så bra än. 
    Tack för svar!  
  • Anonym (Martina)

    Han säger att han inte vill att jag ska göra abort, att vi ska fortsätta graviditeten, men jag är osäker på om han förstår vilket stort ansvar det är...   

  • Fjäril kär
    Anonym (Martina) skrev 2015-08-25 20:37:22 följande:

    Han säger att han inte vill att jag ska göra abort, att vi ska fortsätta graviditeten, men jag är osäker på om han förstår vilket stort ansvar det är...   


    allvarligt talat , vilken förstagångsförälder fattar DET? 

    Hur mycket förstod du själv allvaret i att vara förälder när du fick ditt första barn? 

    Nedvärdera inte honom nu när han faktiskt vill ha både dig och barnet.  
Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra!