• sjuttiofemman

    Hatbrotten ökar

    Hatbrotten ökar i Sverige och Sd myser ikapp med statistiken.

    wp.me/p67xAW-110

    Varför vägrar Sd-anhängarna se det sambandet? När ska Sd på riktigt ta avstånd från sitt högerextrema förflutna?

    När ska media vakna och på riktigt börja granska Sd?

  • Svar på tråden Hatbrotten ökar
  • Snaggarn

    Hur vet man verkligen att det där kommer från någon i högern? I min stad när det har hänt saker på olika flyktingboenden har det kommit fram att det varit andra asylsökande från ett annan flyktingboende. 

  • trytter

    Under ett antal år sjönk faktiskt antalet anmälda hatbrott och ökningen är nu ytterst marginell.

  • trytter

    Sen är det ju om man ska vara ärlig inte entydigt så att det är SD som står för allt hat i samhället!

    Det mesta tycks ju komma från vänsterkanten?

  • sjuttiofemman

    Klart Sd-fansen känner sig ansatta.

    Men statistiken talar sitt tydliga språk, efter 2008 strax innan Sd kom in i riksdagen så sköt anmälningarna om hatbrott i höjden:

    www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/hatbrott/

    Nej, hatbrott är inget vänsterextremister sysslar med. Möjligen kan en liten del av dessa brott härledas till andra asylsökande men eftersom uppklarningsprocenten är mycket låg så är det bara spekulationer.

    Men eftersom Sd har en ökänd hatsvans som ofta hotar med våld i olika sammanhang så är sannolikheten hög att det är just dessa människor som tex tänder eld på kors utanför flyktingförläggningar eller utför attentat mot desamma. Samtidigt som Sd gör allt för att elda på sina haters. Tänk om Sd gjorde tvärtom och kraftfullt motarbetade extremism?

  • Yellow Cross

    Notera att det är antalet anmälningar som ökat,och inte antalet fällande domar.

    I och med att antalet lättkränkta tredjevärlden-invandrare i Sverige ökat mycket kraftigt under samma period så vore det betydligt mer intressant och se ifall hatbrotten ökat rent proptionellt sett.

  • Gert

    Hatbrotten mot svenskar ökar, ja det visste jag redan. 

    Hatbrotten ökar och vänstervåldet ökar. Jag ser ett klart samband här.


    Give ´em Hell!
  • Jojile
    Gert skrev 2015-08-25 18:21:23 följande:

    Hatbrotten mot svenskar ökar, ja det visste jag redan. 

    Hatbrotten ökar och vänstervåldet ökar. Jag ser ett klart samband här.


    Hur ser dessa hatbrott ut Gert?
  • Gert
    Jojile skrev 2015-08-25 18:28:49 följande:
    Hur ser dessa hatbrott ut Gert?
    IKEA-morden var ett hatbrott mot svenskar, enligt min uppfattning.
    Give ´em Hell!
  • Jojile
    Gert skrev 2015-08-25 18:30:52 följande:

    IKEA-morden var ett hatbrott mot svenskar, enligt min uppfattning.


    Så han valde att mörda mamman och sonen eftersom de var svenska? Vet du detta? Att han valde ut dem pga deras ursprung?
Svar på tråden Hatbrotten ökar