• Dockan123

    Gravida i Tullinge/Riksten eller i närheten

    Hej mitt namn är Madeleine och jag är 25 år gammal och är ganska nyinflyttad i Riksten. Jag och min sambo väntar vårt första barn nu i oktober och skulle vara roligt att komma i kontakt med andra i närheten som väntar barn. Så kanske vi kan göra roliga saker tillsammans när dom små är här.

    Skriv gärna!

    Kram

  • Svar på tråden Gravida i Tullinge/Riksten eller i närheten
  • EDJ

    Hej,

    Jag är 25 bor i södertälje/Östertälje och väntar mitt första barn nu i september.

    Så vi är nära varandra :) och har inga andra i min umgänges krets som är gravida och skulle gärna komma i kontakt med andra i närheten :)

    Hälsningar Emily

  • Dockan123

    Åh vad kul :). Vet du vad det blir?? Mår du bra?

    Jobbar du? Har du sambo? :)

    Har inte heller typ någon i min umgängeskrets som Ska ha barn. Är från Umeå och har bott här i två år nu :).


    EDJ skrev 2015-08-25 14:42:51 följande:

    Hej,

    Jag är 25 bor i södertälje/Östertälje och väntar mitt första barn nu i september.

    Så vi är nära varandra :) och har inga andra i min umgänges krets som är gravida och skulle gärna komma i kontakt med andra i närheten :)

    Hälsningar Emily


  • Matildawaltin

    Bor en bit ifrån er (upplands väsby) men heter Matilda och är 29 år och gravid med första bebisen.

    Ska ha bebbe nu om bara 10 dagar (4/9) men kanske kan träffas i stan någon gång. ????

  • EDJ

    Enligt rul så väntar vi en pojke. Vet ni?

    Jag mår sådär just nu med foglossning och värk men annars funkar det. Hur mår du?

    Jag jobbade fram tills 4/8 och nu tar jag det bara lugnt :)

    Jag är gift så bor med min man.

    Okej vad kul ! Trivs du här i Stockholm?


    Dockan123 skrev 2015-08-25 14:53:52 följande:

    Åh vad kul :). Vet du vad det blir?? Mår du bra?

    Jobbar du? Har du sambo? :)

    Har inte heller typ någon i min umgängeskrets som Ska ha barn. Är från Umeå och har bott här i två år nu :).


  • EDJ

    Hej

    Vad kul! Åh det är snart jag är beräknad till 19/9. Ja absolut det låter jätte kul!


    Matildawaltin skrev 2015-08-25 15:08:46 följande:

    Bor en bit ifrån er (upplands väsby) men heter Matilda och är 29 år och gravid med första bebisen.

    Ska ha bebbe nu om bara 10 dagar (4/9) men kanske kan träffas i stan någon gång. ????


  • Dockan123

    Hej :). Vad kul att det snart är dags!! Förstår du längtar! Hur mår du?

    Absolut kan vi det :).


    Matildawaltin skrev 2015-08-25 15:08:46 följande:

    Bor en bit ifrån er (upplands väsby) men heter Matilda och är 29 år och gravid med första bebisen.

    Ska ha bebbe nu om bara 10 dagar (4/9) men kanske kan träffas i stan någon gång. ????


  • Dockan123

    Vad kul :). Enligt RUL och andra ultraljud vi gjort väntar vi en flicka :).

    Vad jobbigt :(. Hoppas det går över. Själv är jag sjukskriven tills bf då jag haft högt blodtryck och jobbar inom vården.

    Okej, vad kul.

    Trivs helt ok. Klart jag saknar mina vänner och min familj men försöker leva med det :/.


    EDJ skrev 2015-08-25 15:20:51 följande:

    Enligt rul så väntar vi en pojke. Vet ni?

    Jag mår sådär just nu med foglossning och värk men annars funkar det. Hur mår du?

    Jag jobbade fram tills 4/8 och nu tar jag det bara lugnt :)

    Jag är gift så bor med min man.

    Okej vad kul ! Trivs du här i Stockholm?


  • Matildawaltin

    Såhär tätt inpå mår jag sådär. ???????? Är väldigt trött och mycket krämpor.

    Har varit sjukskriven sen v27 på grund av hotande förtidsbörd. ???? Än så länge har ju ingen unge dykt upp. ????

    Vi väntar en liten Billy enligt RUL. :) Hur mår ni andra?

    Hur känner ni inför förlossningen?

  • Dockan123

    Okej vad jobbigt :(. Hoppas lilla Billy kommer snart då :).

    Förstår du är trött, hoppas du blir lite piggare när han kommer.

    Åh lät inte alls kul!varför trodde dom han skulle komma tidigare? Har varit sjukskriven sedan 2/7 och det är inte alls kul att bara gå hemma och vänta så känner för dig. Känner mig så less på att vara gravid just nu. Man hinner tänka så mycket när man bara går hemma och väntar.

    Jag mår ändå bra med längtar efter bebis.

    Jag känner mig laddad för förlossningen! Längtar så mycket! Hur känner du?


    Matildawaltin skrev 2015-08-25 16:56:57 följande:

    Såhär tätt inpå mår jag sådär. ???????? Är väldigt trött och mycket krämpor.

    Har varit sjukskriven sen v27 på grund av hotande förtidsbörd. ???? Än så länge har ju ingen unge dykt upp. ????

    Vi väntar en liten Billy enligt RUL. :) Hur mår ni andra?

    Hur känner ni inför förlossningen?


  • Kesale

    Hoppar in :) är 25 år och gravid med andra barnet som vi väntar i december. Bor också i tullinge :)

Svar på tråden Gravida i Tullinge/Riksten eller i närheten