• Äldre 25 Aug 19:00
    12307 visningar
    42 svar
    42
    12307

    Någon som har blivit gravid tidigt i ett förhållande?

    Hej! Som ts lyder så undrar jag om det finns fler som jag som har blivit gravid tidigt i ett nytt förhållande. Jag och min pojkvän har dejtat sen i januari och nu väntar vi barn. Vi har valt att behålla barnet men jag är super nervös över hur allt kommer att gå. Vi fungerar jätte bra tillsammans och han är guld! Jag har inte berättat till någon att vi väntar barn för det känns som folk kommer att döma oss, jätte löjligt jag vet. Ville bara ha någon att prata med :)

  • Svar på tråden Någon som har blivit gravid tidigt i ett förhållande?
  • Äldre 25 Aug 19:15
    #1

    Hej! Vad kul och grattis till graviditeten:).

    Jag och min sambo blev gravida 2 månader efter vi träffades ;). Vi båda ville ha barn och vi pratade mycket om det. Det kändes så rätt. Vi fick en flicka i april förra året och nu väntar jag en pojke hade BF 22 augusti men han vill inte titt ut ännu hehe. Men iaf om det känns rätt kör på bara :). Sen om något skulle hända så kommer du alltid att älska ditt barn om det skulle ta slut! Känns det rätt så gör det:) all lycka till er:)

  • Äldre 25 Aug 19:19
    #2

    I sep firar vi 2år ihop. Vår dotter är då nästan 14mån ???? vi hann vara tillsammans i 2mån när graviditeten var ett faktum.

    Jag panikade, han ville behålla ....

    Kan inte påstå att det varit friktionsfritt och en dans på rosor men livet blir vad man gör det till ^^

  • Äldre 25 Aug 19:40
    #3

    Vi hade varit tillsammans i ca 6 månader när jag blev gravid (inte helt oplanerat heller). Nu är sonen snart 2 år och vi försöker bli gravida igen

  • Anonym­1977
    Äldre 25 Aug 19:50
    #4

    Vi dejtade ganska precis 1 år innan lillen tittade ut. :) För oss funkade det inte alls. :/ Tog slut redan under graviditeten, eller rann ut i sanden snarare... Hoppas det går bättre för er och lycka till! :)

  • Äldre 25 Aug 19:59
    #5

    Jag och sambon träffades på lunarstorm 2007, blev tillsammans 12e dec 2007 och jag blev befruktad 18/19 december, typ en vecka senare asså haha. Inte planerat alls men vi håller ihop än och väntar nu barn nummer 2 i november.

  • Äldre 25 Aug 20:07
    #6

    Grattis till graviditeten! :)

    Jag och min sambo träffades i november. Har ingen aning om när vi vart ihop, men har liksom suttit ihop sedan dess. Vi har precis köpt hus som vi får tillgång till i oktober och vi väntar nu vårt första barn i april.

    Känns det rätt så kör på! Vad ska man vänta på?! ;)

  • Äldre 25 Aug 20:26
    #7

    Vi hade varit ihop ca 6 mån när jag blev oplanerat gravid. Vi valde att behålla och sonen föddes i februari 2010. Nu väntar vi andra barnet med bf 17/9 och har just köpt hus. Inget förhållande är väl en ständig dans på rosor, mitt bästa råd är att prata med varandra. Bra kommunikation är jätteviktigt! Lycka till :)

  • Äldre 25 Aug 20:53
    #8

    Hej på er! Va kul att ni har svarat :) Va skönt det känns att det finns andra i min situation :D Min pojkvän är super taggad för att bli pappa och har laddat ner appar och läser massa böcker, jätte fin är han. Tack så mycket alla!

    Vad sa era vänner och familjer när ni berättade? Jag har inte träffat killens familj än så det kommer bli så knäppt " Hej det här är min flickvän och hon är gravid " haha. Jag är jätte nervös för det. Han är från en stor familj och är yngst, dessutom är han läkare. Jag vill verkligen inte att de ska tro att jag försöker låsa fast honom. Jag är själv utbildad och klarar mig fint själv. Jag kanske överanalyserar allt. Jag har pratat med honom om detta och han säger att jag inte ska tänka så. Jag borde nog lyssna på honom och sluta nojja.

    :)

  • Äldre 25 Aug 20:59
    #9

    Hej:) Vi blev gravida efter två månader tillsammans. Nu är vi förlovade, ska köpa hus, planerar bröllop och en till bebis. Allt har bara flutit på för oss alltså:) Lycka till!:)

  • Äldre 25 Aug 21:53
    #10

    Vi blev gravida efter åtta månader tillsammans. Köpte hus i v 10 och förlovade oss strax därefter. Dottern är nu ett år och allt är toppen :) mina föräldrar har varit gifta i 25 år, efter att ha blivit gravida efter fyra månader tillsammans.

Svar på tråden Någon som har blivit gravid tidigt i ett förhållande?