• Kvinna29

    skaffa barn med bara välutbildade

    Jag har sen jag var ungdom alltid lovat mig själv att den dagen jag bestämmer mig för att skaffa barn så ska det vara med någon man som är mycket välutbildad å snygg. För lite över ett år sen så bestämde jag mig för att nu är det dags att skaffa barn. Jag blev medlem på flera dejtningsidor enbart för att hitta en välutbildad man som jag kunde skaffa barn med. Jag får till sist kontakt med en mycket stilig välutbildad man som jag sen efter en vecka träffar. Jag och han började att träffas regelbundet och till sist så anar jag att något inte stämmer och kommer på honom att han har sambo. Jag fortsätter att träffa honom och låtsats som att jag inte vet något och idag är jag gravid med hans barn vilket han inte vet om än. Jag är överlycklig över att ha blivit gravid och jag bryr mig inte om att han har kvinna för det ända jag vill är att ha barn med någon som har allt och det har den här mannen. Missförstå mig inte nu jag respekterar alla människor oavsett yrke men när det kommer till att skaffa barn då tänker jag att jag hellre skaffar barn med någon som är välutbildad (har hög position) än någon som inte är utbildad alls eller som tex jobbar på Ica. Självklart går jag inte och skaffar barn med någon bara för att han har en hög position och är välutbildade, hur han är som person spelar oxå stor roll för barnens skull. När jag var liten var vi fattiga och båda mina föräldrar levde på socialbidrag och så ska aldrig mina barn få ha det. Jag älskar barn och vill ha många och det tänker jag bara skaffa med högutbildade män för då är barnens framtid tryggad. Den här mannen som jag väntar barn med har jag ljugit för och sagt att jag tar p piller och jag ska tillägga att han inte har barn. Hur det än blir när barnet föds så kommer jag att ta hand om mitt barn på alla bästa sätt. Nu till min fråga till er läsare. Vad tycker ni att jag ska säga/göra angående hans sambo ? Min tanke är att vänta med att säga något om graviditeten tills barnet är fött. Om ni har frågor ska jag försöka svara så gott jag kan... och snälla jag behöver inte höra att jag är dum i huvudet och hur jag kan göra så mot någon som redan är i förhållande osv. Jag vill bara ha råd på mina frågor.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-28 00:21
    5#85CiteraAnmäl

    Jag har nu pratat med mannen och berättat att jag är gravid... 

    Vi har pratat i timmar och han vill att jag ska behålla barnet.

    Men han har fortfarande inte berättat att han har sambo. 

    Nästa vecka ska jag göra ultraljud och han sa att han vill följa med. Varför blir han så glad över min graviditet när han har sambo och varför säger han inget ?

  • Svar på tråden skaffa barn med bara välutbildade
  • Bibbidi

    Men bara för att han är välutbildad - vad är det som säger att han kommer att betala mer än vad han måste? Det lägsta som han måste betala är ca 1300 i månaden, utöver det "måste" han inte betala ett endaste korvöre. Han måste inte ens ha någon kontakt med barnet överhuvudtaget. Så det är inte alls säkert att ditt barns framtid är tryggad. Hur har du tänkt där? Vad ska du göra ifall han inte vill betala/bidra med mer? 
    Varför tänker du att det är bättre med att vänta tills barnet är fött innan du berättar? Är nyfiken. 


    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • taquine

    Ja vad ska man säga .. Du har inte funderat på att själv utbilda dig istället för att hänga upp dig på en upptagen sk välutbildad karl? Och där ge ditt barn en bra grund genom ett bra jobb, eller anser du den otrogna snubben ska försörja er? 


    Goodness me
  • Kvinna29
    Bibbidi skrev 2015-08-26 00:49:17 följande:

    Men bara för att han är välutbildad - vad är det som säger att han kommer att betala mer än vad han måste? Det lägsta som han måste betala är ca 1300 i månaden, utöver det "måste" han inte betala ett endaste korvöre. Han måste inte ens ha någon kontakt med barnet överhuvudtaget. Så det är inte alls säkert att ditt barns framtid är tryggad. Hur har du tänkt där? Vad ska du göra ifall han inte vill betala/bidra med mer? 

    Varför tänker du att det är bättre med att vänta tills barnet är fött innan du berättar? Är nyfiken. 


    Till och börja med så skaffar jag barn för att jag vill bli mamma något som jag har längtat efter länge och jag kan inte gå och vänta på att hitta den rätta mannen för det kan ta flera år. Jag vet att pappan kan säga nej till att träffa barnet men så som jag känner han så tror jag aldrig att han skulle klara av det det kommer ändå vara hans kött och blod. Det känns tryggare att skaffa barn med någon som är välutbildad ä någon som inte är det. Och dessutom så har jag själv en bra inkomst så hur det än skulle bli med pappan så kommer vi att klara oss bra.
  • Bibbidi
    Kvinna29 skrev 2015-08-26 01:03:38 följande:
    Till och börja med så skaffar jag barn för att jag vill bli mamma något som jag har längtat efter länge och jag kan inte gå och vänta på att hitta den rätta mannen för det kan ta flera år. Jag vet att pappan kan säga nej till att träffa barnet men så som jag känner han så tror jag aldrig att han skulle klara av det det kommer ändå vara hans kött och blod. Det känns tryggare att skaffa barn med någon som är välutbildad ä någon som inte är det. Och dessutom så har jag själv en bra inkomst så hur det än skulle bli med pappan så kommer vi att klara oss bra.
    Bara för att det är hans kött och blod betyder inte att han kommer vilja ha någonting med barnet att göra. Finns -många- ensamstående mammor till exempel. Det är så världen ser ut och det finns ingenting att göra åt det förutom att acceptera den.

    Ja men det är väl bra att du har en bra inkomst själv då. För du ska inte iskallt räkna med att han kommer ställa upp med mer än vad han måste. Som sagt, det jag skrev över.

    Personligen tycker jag du ska berätta så snart som möjligt. Ser ingen mening med att vänta om du nu ska behålla barnet. Dessutom är det nog större chans att han kommer "ställa upp" om han vet om barnet innan det föds om det nu är viktigt för dig... (dessutom är det snällare mot han).... 

    Sen borde du nog arbeta på din självkänsla. Nu antar jag bara saker men när man läser din ts så verkar den inte så hög. Annars, oavsett barndom, så hade det nog inte varit så viktigt för dig att mannen "måste" vara välutbildad. Du skulle lika gärna kunnat skaffa barn med vem som helst om du känt dig trygg i dig själv att du hade kunnat gett ditt eventuella framtida barn en bra framtid.
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Kvinna29
    Bibbidi skrev 2015-08-26 01:12:41 följande:

    Bara för att det är hans kött och blod betyder inte att han kommer vilja ha någonting med barnet att göra. Finns -många- ensamstående mammor till exempel. Det är så världen ser ut och det finns ingenting att göra åt det förutom att acceptera den.

    Ja men det är väl bra att du har en bra inkomst själv då. För du ska inte iskallt räkna med att han kommer ställa upp med mer än vad han måste. Som sagt, det jag skrev över.

    Personligen tycker jag du ska berätta så snart som möjligt. Ser ingen mening med att vänta om du nu ska behålla barnet. Dessutom är det nog större chans att han kommer "ställa upp" om han vet om barnet innan det föds om det nu är viktigt för dig... (dessutom är det snällare mot han).... 

    Sen borde du nog arbeta på din självkänsla. Nu antar jag bara saker men när man läser din ts så verkar den inte så hög. Annars, oavsett barndom, så hade det nog inte varit så viktigt för dig att mannen "måste" vara välutbildad. Du skulle lika gärna kunnat skaffa barn med vem som helst om du känt dig trygg i dig själv att du hade kunnat gett ditt eventuella framtida barn en bra framtid.


    Jag är väldigt trygg i mig själv det har inget med otrygghet att göra utan att jag vill mina barn ska ha en pappa som är välutbildad istället för lågutbildad. Om du fick välja mellan en ferrari eller en Opel vad hade du då valt ? Förstår du grejen ? Jag vill inte verka sån med det sista jag har svårt med är att välja och vraka bland män. Tack för dina råd.
  • Ego Lovers

    Du har inte tänkt på att han kanske har kämpat extremt för att bli välutbildad. Du vet om att dyslektiker kan ta sig igenom universitetet med rätt hjälp. Han kanske har genetiska sjukdomar i släkten som aktiveras med dina gener. Du har ju noll koll egentligen. Och stackars karln vilken chock han kommer få. Du känns däremot väldigt känslokall och emotionellt fattig och ingen frisk person resonerar som du. Hade du nu varit välbetald så hade du haft råd att inseminera dig och därigenom fått en donator med högt intellekt. Stackars barn

  • Ego Lovers
    Kvinna29 skrev 2015-08-26 01:24:12 följande:
    Jag är väldigt trygg i mig själv det har inget med otrygghet att göra utan att jag vill mina barn ska ha en pappa som är välutbildad istället för lågutbildad. Om du fick välja mellan en ferrari eller en Opel vad hade du då valt ? Förstår du grejen ? Jag vill inte verka sån med det sista jag har svårt med är att välja och vraka bland män. Tack för dina råd.
    Fast så länge Ferrarin inte står i ditt garage har du inget utbyte av den och du kan inte kräva att den ska stå i ditt garage för att du har reservdelar för den eller att Ferrari ägaren ska betala reservdelar som han inte beställt och definitivt inte MER än vad som är brukligt. Helt ärligt tror jag du kommer få åka runt i din Opel med en ferarrireservdel.
  • Anonym (Lennart Jonsson)

    Exakt hur välutbildad och smart är man när han är upptagen och ändå gör dig gravid?  

    Borde inte han ha vetat bättre än att ha någon bakom din rygg?  Jag kan tycka att det är väldigt ointelligent och vidrigt. 

    Vad ska du säga till ditt barn när det växer upp? Nej du har ingen pappa jag bor med men du ska veta att han är väldigt smart! ... Ehhh? 

    Alla kan bli sjukskrivna och arbetslösa, vad är det som säger att inte du kommer bli en sån som du tydligen ser ner på och vill undvika? Man lever inte på socialbidrag frivilligt om man har något innanför pannbenet.  Jag tror inte dina föräldrar VILLE leva på socialbidrag,, dom hade nog inget val.  SOm ensamstående mamma kommer du få det VÄLDIGT tufft och du får ta hela den smällen. 

    Hur gör du om det visar sig att det blir tuffare än du klarar av? Ditt barn kanske bär på några genetiska deffekter från din smarta kk och du får ett barn med särskilda behov.  Dyslexi, diabetes, asperger, ADHD, allergier o astma, psykiska åkommor, hjärtfel eller kanske förlossningsskador av olika lag. 

    Eller åt andra hållet. Din kk blir skitförbannad och med sina pengar och sin ställning stämmer han arslet av dig och tar vårdnaden ifrån dig efter en lång utdragen vårdnadstvist.   Har du tänkt på möjligheten att han kanske VILL ha sitt barn och kämpar för att få rätten till det?  Och inte nöjer sig med en helg här och där utan vill ha allt som du har dvs barnet på heltid. 

Svar på tråden skaffa barn med bara välutbildade