• Äldre 26 Aug 09:31
    10841 visningar
    70 svar
    70
    10841

    Var du med ditt barn på uppropet i första klass?

    Var du, barnets andra förälder eller båda med på uppropet i första klass? Om inte, varför inte?

    Jag tycker det är en rätt stor grej med att börja skolan på riktigt så det känns viktigt för både oss och vår dotter att vara med. Med alla resonerar ju inte likadant, hur resonerar du?

  • Svar på tråden Var du med ditt barn på uppropet i första klass?
  • Äldre 26 Aug 09:44
    #1

    Ja, jag var med.
    Nu började hon åk 2 och då var pappan med. Han fick dock inte stanna så länge för fröken hade planerat in en vanlig skoldag.

  • Äldre 26 Aug 10:05
    #2

    Ja vi har varit med alla barnen i ettan och ev någon i tvåan (minns faktiskt inte). Sen har de inte alls varit brydda om saken

  • Äldre 26 Aug 10:05
    #3

    jag var med nu när pojken började i första klass. vi fick heller dock inte vara med mer en 10 min pga vanlig skoldag.
    men SJÄLVKLART ska man vara med om inga stora förståerliga skäl gör så att man inte kan närvara.
    det är så stor grej att börja i ettan:) kunde juh knappt hålla tårarna borta:)

  • Äldre 26 Aug 11:28
    #4

    Det var inte direkt lika många föräldrar som barn där på uppropet, rätt långt ifrån tyckte jag.

  • Äldre 26 Aug 12:03
    #5

    Jag minns inte om jag var där. Faktiskt. Det var några år sedan. Men någon av oss föräldrar var garanterat med, jag tycker inte att man ska behöva gå själv förrän man börjar kanske 6:an 7:an?

  • sextio­talist
    Äldre 26 Aug 12:09
    #6

    Tror inte vi var med på själva uppropet, vi hade träffat läraren innan, föräldrar och elever.

  • Äldre 26 Aug 12:27
    #7

    Jag räknar med att vara med. Jag tror att jag längtar till skolstart minst lika mycket som dottern(om inte mer ).
    Min pappa var med mig på "uppropet" när jag startade både ettan och sexårs.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 26 Aug 12:32
    #8

    Upprop? Här är första dagen en helt vanlig dag, inget som föräldrar är med på.

  • M r a u
    Äldre 26 Aug 12:32
    #9

    Ja, båda.

  • Äldre 26 Aug 12:33
    #10

    Nej, ingen av oss var med i 1:an (men följde henne dit). Hon har samma fröken och klasskompisar som i förskoleklass och hade redan gått på fritids i en vecka när skolan startade. Jag hade gärna varit med, men är lärare själv och tog emot en ny klass samma tid...

Svar på tråden Var du med ditt barn på uppropet i första klass?